Beethoven si furtuna de sunete

Prima oara, despre Povestile din Padurea Muzicala, scrise de Cristina Andone si ilustrate de Adriana Gheorghe si Sebestian Oprita, am auzit de la Cristina, apoi de le-am acordat mai multa atentie in momentul in care Camelia a prins drag de ele. Entuziasmul Cameliei, trebuie sa recunosc, nu s-a lipit si de mine, nu pentru ca nu am incredere in gusturile ei desavarsite, ci pentru ca Baietelul de argint nu e M., si eram convinsa ca la el nu vor prinde tot asa de bine.

S. este cu cateva luni mai mic decat dragalasa M., nu este absolut deloc muzical (sau cel putin asa mi se pare mie, dar de data asta cred ca am dreptate), si povestile mi se pareau prea complexe pentru puterea de intelegere a unui baietel de patru ani. Cand insa Coca s-a oferit sa ne imprumute, spre testare, trei dintre carti si figurinele spiridusilor compozitori, nu am putut refuza asa oferta tentanta (multumim din inima!). Lectiile ei ne-au servit drept model, si am dat startul la educatia muzicala clasica din casa noastra.

Intr-o dimineata, i-am spus lui S. sa faca repede curat pentru ca avem un musafir. Si nu un musafir oarecare, cu un spiridus, pentru care trebuie sa pregatim desertul lui preferat. Suspansul plutea in aer…

Cu toate rugamintile lui S., nu i-am desconspirat numele spiridusului, ci l-am dus in bucatarie pentru a pregati mere coapte cu scortisoara (si cu dulceata pentru tati). Asa pregatiri culinare la noi acasa mai rar, iar interesul lui S. era maxim.

merecoapte

Cand merele au fost puse in cuptor, am pus in CD player muzica lui Beethoven, si i-am spus lui S. sa strige tare: “Beethoven, Beethoven, Beethoven!” Ca prin minune, a aparut un spiridus cu parul valvoi, cu ochii mari, si haine demodate. A aparut cu el si cartea sa, Beethoven si furtuna de sunete.

beethoven

Nu mi-as fi putut inchipui incantarea lui S., placerea cu care a stat sa i se citeasca toata cartea, distractia pe care am avut-o amandoi la mica pauza de gimnastica (cand am exersat miscari pe diferite tempouri muzicale) si interesul lui pentru o muzica pe care o refuza inainte (lui i-am pus de la nastere muzica, mai ales clasica, insa acum prefera doar povesti). Povestea noastra favorita a fost, de departea, cea cu printesa care nu respecta regulile, si metoda ingenioasa pe care spiridusul a gasit-o pentru a o domoli.

Dupa ce am terminat de citi cartea, s-a intamplat sa fie exact monetul pentru scos merele din cuptor (nu am apucat sa le fotografiez), asa ca S. a mai avut o experienta inedita, cea a unui gust nou (nu ii mai facusem pana atunci mere coapte).

Atat de incantat a fost de vizita spiridusului muzical, atat de mult i-a placut figurina mesterita de Coca (felicitari din inima, Coca, pentru minunatiile ce iti ies din mana!), incat in fiecare zi ma ruga de atunci sa mai vina in vizita si alt spiridus.

Au avut succes cartile? Evident!

Singurul meu regret este ca am ezitat atat de mult si nu am mai prins intreaga colectie pe site-ul Adevarul, unde erau reduse la 7,99 lei fiecare. Le recomand din inima pentru copiii care vor sa paseasca in istoria, teoria si farmecul muzicii clasice prin joaca.

11 Comments

  1. Cat de frumos v-ati jucat!🙂 Si aroma merelor coapte ajunge pana la noi. Bethoveen este un adevarat aventurier…si tot ceea ce face este pe placul oricarui baietel🙂 …cum sa nu-i placa lui S. ?🙂

    • Da….cred ca partea experimentelor culinare l-a facut sa indrageasca cel mai mult cartile🙂 Va multumim inca o data pentru ca le-ati dat viata si la noi acasa!

  2. Nu stiu daca aveti Cora in oras, eu le-am vazut la acelas pret super mic in magazin.

    • Cora nu avem, din pacate, fusesera si la Kaufland la standul de ziare in unele orase, dar noi nu le-am prins…

  3. Nici la fetita mea nu prea prind povestile daca nu vin cu ceva ‘artificii’ pe langa ele, un craft, o figurina, un desen, orice … probabil pentru ca inca nu au rabdare doar sa li se citeasca. Eu le-am gasit sapt trecuta pe adevarushop cu 7.99 lei o carte, http://www.adevarulshop.ro/strauss-si-valsul-trandafirilor-de-mai-carte-cd.html nu am stat pe ganduri si le-am comandat. inca e valabila reducerea…

    Foarte frumos gestul lui Coca, tot odata emotionant si de admirat.

    • Melly, când am vazut ca ii plac atat de mult cartile, am comandat si eu o parte din ele (ce am mai prins, nu erau toate) si nu imi pare rau nici o clipa, sunt foarte indragite la noi acasa. S. are rabdare si la carti lungi cu mai putine poze, de curând am parcurs Habarnam, care are 30 de capitole. Noi am citit impreuna de când a venit el de la maternitate, cred ca s-a obisnuit🙂

  4. Raluca, ma bucur atat de mult sa aud ca S. il indrageste pe Beethoven! Tii minte cum iti tot spuneam ca nu cred ca exista copilas care sa nu iubeasca aceste carti?
    Ati facut o treaba excelenta si sunt convinsa ca lectiile frumoase de educatie muzicala vor continua la modul superlativ.

    Va imbratisez mult, mult

    • Camelia, de atunci am invatat despre 3 spiridusi, si abia astept sa parcurgem celelalte carti, când aud de pe buzele lui S, cu atata naturalete ca spune Beethoven, Mozart, Vivaldi, si imi cere sa asculte din muzica lor, simt ca am castigat o comoara adevarata!

  5. Connie_Sara

    minunata activitate ai facut cu S., Raluca! Felicitari

    • Multumim mult, Connie!

Trackbacks

  1. Lectia despre Germania | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

