America de Sud

De multa vreme nu v-am mai povestit despre lectiile noastre de geografie, dar asta nu inseamna ca ele nu au loc. Am inceput o mica recapitulare, in paralel cu traseul Europei.

Asadar, o  perioada am revizitat America de Sud: am localizat continentul pe glob si pe harta din atlasul cu magneti de la Editura Prut:

amdes

Apoi ne-am folosit de tubul cu figurinele Safari- Jungla amazoniana, pentru a studia animalele ce se gasesc in acea zona: caimanul, tapirul, ursul furnicar, tucanul, papagalul Ara, diverse broscute veninoase sau nu, serpi precum boa, anaconda si jaguarul. Apoi am facut cu ele un joc, in care S. era provocat sa il ajute pe exploratorul Jonathan Smith (tot o figurina) sa  gaseasca diverse animale. Cu Izabela am aprofundat studiul acestor vietuitoare tropicale, pentru ca ea are o carte in care le  gasim descrise pe fiecare:

americadesud

In saptamana cu pricina, tema de la întâlnirea de joaca pe care am avut-o cu Teo a fost tot despre padurea tropicala. Am organizat un animal hunt  prin casa, iar ei au gasit figurinele ascunse sau puse mai la vedere, apoi am povestit despre fiecare dintre ele folosind-ne de o carte superba- Padurea tropicala, aparuta la editura Art. Ea se deschide cu pagini ample (care sunt pliate la interior- aceste imagini panoramice deschise, doua la numar in carte, au peste un metru lungime si detalii superbe). Paginile  acopera teme foarte diverse, de la pasarile si animalele padurii tropicale, pana la insecte, vietuitoare acvatice, si oamenii care locuiesc acolo. Daca este sa cumparati o singura carte despre padurea tropicala, pe aceasta v-o recomand din inima.

cartepadureatropicala

Dupa ce am invatat, am pictat, facand o amprenta maronie a palmei, la care am adaugat cap de maimuta , palme si talpi, iar deasupra o liana.

maimuta

Am numit-o mamimutica păianjen si ne-am distrat facand-o, in timp ce ascultam acest cantecel:

Aproape toate materialele si cartile folosite pentru aceasta tema ne-au fost imprumutate de prieteni dragi, carora le multumim din inima!

Happy learning!

 

 

1 Comment

    Trackbacks

    1. O mica lectie de grografie: America de Sud | Caiet pentru şcoala de...acasă

    Leave a Reply

    