Lectia despre Danemarca

Trebuie sa recunosc ca aceasta lectie a fost, in primul rand, pentru mine. Nu stiam aproape nimic despre tara aceasta frumoasa. Irina de la Copilarie fericita mi-a sadit insa o mare curiozitate si, mai mult decat atat, mi-a pus la dispozitie materiale fantastice din care am invatat si eu, alaturi de copii, o multime de lucruri. Multumim din suflet, Irina!

Am inceput prin a urmari acest video, apoi altele asemanatoare:

 

Startul lectiei a fost sa localizam  Danemarca pe harta Europei. Am folosit puzzle-ul TCM, cumparat de la Julia Toys, care mi se pare o investitie fantastica.  Danemarca e o tara nordica mica, comparabila mai degraba cu Elvetia sau Olanda, decat cu Anglia sau Franta (care este, de altfel de 5 ori mai mare). La aceasta concluzie au ajuns si copiii, comparand piesele de puzzle corespunzatoare acestor tari.

puzzleeuropa

Am discutat despre partea continentala si insulara a tarii, despre steagul rosu cu alb,  care le este extrem de drag locuitorilor Danemarcei.

steagdan

 

Le-am povestit lui S. si Izabelei ca tara este o monarhie, condusa de regina Margareth a II-a, iar aici am putut face asemanarea cu Anglia. Danemarca are o colectie impresionanta de castele, pe care le-am putut admira in cartile postale imprumutate de la Irina (fiecare ne-am ales castelul favorit).

Le-am spus, de asemenea, despre capitala Copenhaga, despre îndeletnicirile danezilor, cum ar fi constructia de vase (fiind urmasii vechilor vikingi), pescuitul, despre podurile grandioase, cum este cel care leaga Suedia de Danemarca, despre locul misterios unde Marea Nordului se intalneste cu Marea Baltica, iar apele lor de culori diferite nu se amesteca… 

cardsdanemarca

Ca si materiale, am avut un album turistic cu o multime de informatii despre Danemarca, carti postale, pliante turistice, un mic steag de hartie, o coroana daneza.

cartidanemarca

 

Mai mult decat orice, le-am povestit despre scriitorul Hans Christian Andersen, care ne farmeca cu povestile sale un pic melancolice, un pic visatoare, si atat de indragite de copilul din fiecare dintre noi. Mica Sirena, statuia ce priveste spre largul marii cu dor, e un personaj din povestile sale, si a devenit un simbol al acestei tari, cunoscut in toata lumea.

Pe Izabela am rugat-o sa citeasca impreuna cu mine Fetita cu chibrituri, lui S. i-am citit-o eu, e o poveste pe care nu o pot citi nici macar in editie abreviata fara sa incep sa plang… S. si-a dorit tare mult sa vada desene animate cu Fetita cu chibrituri, iar Izabela a avut ca tema de citit Craiasa zapezii.

fetitacuchibriturile

Calatorie placuta in tara lui Andersen, fie si numai imaginara!

7 Comments

  1. Connie_Sara

    ce lectie frumoasa… adevarul e ca foarte putini dintre noi stim multe lucruri despre Danemarca… eu nici nu am indraznit sa-i citesc nazdravanei “Fetita cu chibrituri”… numai cand ma gandesc le ea plang😦 Cred ca o sa-l fac responsabil pe sotul meu sa i-o citeasca… asa cum bunica e responsabila sa-i citeasca “Nasturel” :))

    • Connie, si eu tot cu lacrimi in ochi o citesc…

  2. Ce calatorie frumoasa ati avut!
    Pupici din partea noastra!

    • Multumim tare mult pentru recuzita, ne-am bucurat tare mult de calatoria aceasta imaginara!

Trackbacks

  1. Ce tip de lenjerii de pat alegi? | Slabesc dupa nastere
  2. Lectia despre Germania | Caiet pentru şcoala de...acasă
  3. Bilant la sfarsit de an scolar | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

