Luna meseriilor: muncitori si pompieri

Daca este un lucru de care imi pare rau, este faptul ca nu mai apuc sa scriu pe blog asa cum obisnuiam. Viata din off line  a devenit mult mai aglomerata, iar una din rezolutiile mele de an nou a fost sa fiu mai harnicuta, asa ca timpul pentru on line s-a scurtat.

Asta nu inseamna ca nu continuam activitatile noastre pentru scoala de acasa, iar pe o parte le voi jurnaliza si aici, in speranta ca va inspira.

Luna ianuarie am dedicat-o, in prima ei parte, meseriilor, concentrandu-ne pe doua din ele, preferatele lui S. la ora actuala: muncitor si pompier.

Am inceput prin a arunce o privire de ansamblu asupra meseriilor din care putem alege o viitoare cariera, si am facut asta cu ajutorul a catorva jocuri si materiale didactice.

meserii

Un puzzle din doua piese care contine multe, multe meserii, si la care S. s-a descurcat bine (multumim, Bianca si Edu!)- eu il consider foarte educativ si am impresia ca a fost achizitionat de pe site-ul Juliei– a dat startul incursiunii noastre in aceasta tema. Apoi am citit o carticica acordeon unde sunt descrise (foarte pe scurt) diverse meserii, si am explorat cartonasele din mapa educativa Noi si lumea inconjuratoare de la editura Gama (pe care Camelia o descrie in detaliu aici) – pe o parte a cartonasului este lucratorul, pe cealalta obiectul muncii sale. Exista, de asemenea, doua postere mari pe care S. a putut potrivi cartonasele. Tot pe aceste cartonase le-am folosit pentru a ne juca cu litere- S. este la stadiul in care recunoaste sunetul initial al unui cuvant, si reuseste sa gaseasca si litera corespunzatoare, asa ca exersam in aceasta directie.

Un alt joc frumos care ne-a tinut ocupati cateva seri a fost unul deosebit, de fapt cu el am inceput saptamana trecuta: cumparasem, cu destul de mult timp in urma, de la micul magazinas second hand unde mai merg eu, un caiet cu pagini din carton, din care putea fi desprinse imagini si un suport pentru fiecare dintre ele. Ei bine, imaginile acestea numeroase formeaza un orasel destul de aglomerat, cu case, masini, magazine de tot felul, oameni, restaurant, piscina, banca, etc. M-am jucat un pic impreuna cu Baietelul de argint când am asamblat majoritatea pieselor, apoi le-am intins pe toate când a venit Teo la saptamanalul nostru play date. Atunci am facut joc de rol si am discutat din nou despre meserii. Ceea ce vedeti in imagini sunt doar cateva figurine demonstrative, pentru ca  nu am apucat sa fac poze când erau toate insirate pe jos. Teo si-a ales meseria de balerina, iar S. pe cea de pompier.

oraseldehartie

De la meserii, in general, am trecut la cele indragite de S. Despre cea de muncitor am avut ocazia sa discutam pe larg când S. a primit setul Teifoc pe care l-a asamblat impreuna cu bunicul matern, si când am citit cartea Pe Santier.

Despre pompieri am discutat insa mai pe larg, de-a lungul intregii saptamani. Am citit trei carti (s-a intamplat sa avem una draguta imprumutata exact pe aceasta tema), iar S a primit de Craciun  o carte de explorare despre pompieri de la LIDL  (multumim, Miha si Teo) pe care a savurat-o, pentru ca el adora genul acesta de carti, cu imegini detaliate ce pot fi studiate ceasuri in sir. Eu recomand aceste carti din toata inima, din punctul meu de vedere se merita cumparate.  A facut singurel cateva fise de prescriere (pe care le-am printat de aici si laminat cu mult timp in urma, si pe care le folosim ori de cate ori studiem tema aceasta, iar cu ocazia asta a repetat literele F si E) si l-am lasat sa se joace pretend play cu statia lui de pompieri.

pompieri

Uneori S. se costumeaza, si el si-a dorit foarte mult un costum de pompieri, asa ca i-am facut hatarul si i-am comandat unul second hand de pe acest album de pe Picasa. Nu-i asa ca e cel mai dragalas pompier?

miculpompier

Urmeaza sa exploram si alte meserii in saptamanile urmatoare, in special pe cea de doctor (cu diverse specializari) si pe cea de medic stomatolog.

Coca a avut, in anii trecuti,  si ea cateva saptamani dedicate viitoarelor posibile cariere, si merita sa aruncati un ochi asupra activitatilor lor.

Spor la joaca!

2 Comments

  1. Connie_Sara

    foarte dragalas pompierul mititel🙂
    frumoasa lectie, Ralu!
    va pupam, de-abia asteptam sa va revedem❤

    • Multumim mult, Connie, ne-a facut mare mare placere vizita la voi!

Leave a Reply

