Leapsa despre carti

Mihaela si Antoaneta m-au onorat cu o leapsa despre carti la care am raspuns mai greu (viata din off line a inceput sa se aglomereze), dar cu mare mare drag- mi-a trezit amintiri pretioase!

1. Prima amintire cu mine citind

Ei bine, o tin minte perfect- nu eram inca la scoala, deci aveam 5-6 ani, când am buchisit o carticica dintr-o colectie tare draga mie (erau ceva carti mici scrise de Al. Bratescu- Voinesti). Am citit singura prima pagina din Sorcova (apoi, de mandrie , i-am dat telefon mamei la serviciu, sa ma laud). Am terminat toata cartea, si am mai dat un telefon🙂 Tin mine ca si azi aceasta prima experienta, pentru ca de atunci nu am mai pus jos cartile din mana…

2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o

Iubesc sa recitesc cartile, le descopar o noua savoare de fiecare data. De fapt, sunt campioana la recitit. Nu cred ca ma bate cineva la asta. Pe la 7-8 ani am facut cunoastina cu Jane Eyre a lui Charlotte Brontë, printr-o poveste radiofonica pe disc. La 10 ani ma plângeam mamei mele ca ma plictisesc. Ea mi-a dat cartea si de de atunci nu m-am mai plictisit. Am citit-o cred de mai bine de 25 de ori, iar acum, daca as reciti-o, mi-ar face la fel de multa placere.

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească

Categoric, Povestea fara sfarsit a lui Michael Ende. De fapt, toate cartile lui. Acesta este topul copilariei mele.

4. Locul meu preferat de citit

Pe un fotoliu, cu ceva de mancare in mana. Sunt doua placeri care se combina foarte bine.

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii

Timpul este cel mai important accesoriu, din care am tot mai putin…

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare

Nu mi-am propus un numar, nu mi-am facut o lista. Citesc când apuc carti de adult, pe langa sutele de povesti pentru copii.

7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o

Am comandat recent carti pentru copii, dar ultima pe care am primit-o eu a fost de la Antoaneta- Fiul de Michel Rostain.

8. O carte care mi-a schimbat viaţa într-un fel

Biblia, care mi-a transformat-o deplin. Si Cu Dumnezeu in subterana, de Richard Wurmbrand, care m-a condus apoi la Biblie.

9. O carte care îmi place dar care pare să nu placă nimănui

Nu stiu ce place tuturor, dar Maestrul si Margareta mie nu mi-a spus mare lucru, desi a fost laudata…

10. O carte care nu-mi place dar pe care toată lumea pare să o iubească

Harry Potter, care e foarte bine scrisa si te prinde fantastic in mreaja, dar al carui mesaj ma ingrozeste de-a dreptul, si nu mi-ar placea sa fie citita de copii mei.

11. O carte care mă intimidează

Divina Comedie– am citit-o dar greuuuuuuu…..

12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi

C.S. Lewis, Michael Ende si Finn.

Eu nu dau mai departe leapsa ca am vazut ca au fost mentionati majoritatea prietenilor mei bloggeri🙂 Chef de citit va doresc!

 

 

 

9 Comments

  1. Nu are importanţă când ai scris-o ci faptul că am descoperit ce-ţi place. Observ că sunt aproape singura nerecititoare de cărţi, deci bag de seamă că am o problemă :)) “de mai bine de 25 de ori” ??? Trebuie să iau Anna Karenina că este prima carte pe care vreau să o recitesc. Voi căuta şi eu Michael Ende, de fapt voi începe cu Povestea fără sfârşit.
    Mulţumesc, draga mea, şi vă urez duminică plăcută! Alături de o tonă de îmbrăţişări ce zboară acum spre voi!

    • Vai, neaparat sa citesti Povestea fara sfarsit! E superba!!

  2. Ma bucur mult ca ai raspuns la leapsa despre carti🙂
    Eu tot de la Mihaela am primit leapsa😉
    Daca mai doresti carti de citit, e suficient sa imi spui si se rezolva😉

    • Esti o dulce, Antoaneta! Multumesc, inca nu am reusit sa termin o carte inceputa in decembrie…sunt varza la capitolul timp si atentie.

      • nu-ti face griji
        eu am decis sa citesc o carte (ori macar sa incep una) pe saptamana si sa vad si eu un film ca lumea macar o data pe luna…asta ca sa mai fac ceva si pentru mine😛

      • Una pe saptamana e un vis, eu tot vreau sa termin o carte inceputa (e drept ca nu e chiar facila) si tot nu reusesc. Tie, Antoaneta, mult spor la citit iti doresc! Ca si recomandare de film ce mi-a placut in ultima vreme, Viata lui Pi daca nu l-ai vazut deja.

      • l-am vazut
        multumesc pentru recomandare🙂

  3. gilda

    Cred ca lipseste o rubrica: o carte pe care ai vrea sa o citesti dar n-ai curajul sa te apuci de ea( eu l-as trece aici pe Ulise al lui Joyce). Ma tot uit la el in biblioteca de vreo cativa ani.
    PS Am inceput Maestrul si Margareta de vreo 10 ori pana acum si tot de 10 ori am lasat-o dupa primele pagini… asta e …unde dragoste nu e…

    • Sa stii ca ai dreptate! Nu stiu daca eu am reusit sa duc pana la capat Ulise…

Leave a Reply

