Unirea Principatelor Romane

Nu am vrut sa treaca ziua de azi fara sa marcam cumva momentul istoric, pentru ca invatam mereu despre alte tari, dar, incet incet, trebuie sa aprofundam si cunostintele despre Romania.

Baietelul de argint e la sanius. De mult nu l-am mai surprins cu o lectie pregatita, asa ca, de data asta, am insirat materialele in sufragerie, in asteptarea lui.

Macheta tarii noastre confectionata de Ioana, o harta politica a Romaniei, de dimensiune mare; steguletul pe care l-a primit de la o binevoitoare doamna la parada zilei nationale, un magnet de frigider in forma de strachina decorata cu motive traditionale, fotografia bunicilor mei paterni in costume populare.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

M-am documentat, am citit inca o data povestea Micii Uniri, pentru ca si cunostintele mele de istorie sunt destul de vagi si prafuite, si nu mi-e rusine sa spun ca reinvat o multime de lucruri impreuna cu S.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Si, cireasa de pe tort, mi-am adus de la parinti costumul bunicii sau strabunicii mele din Muntenia, si il voi imbraca pentru S. in seara aceasta. Sunt foarte mandra de acest costum, antique dupa toate regulile, cusut cu sute de paiete si margele, cu o dantela la maneci care sunt sigura ca e lucrata manual, o spuma delicata si pretioasa. Catrinta (sau fota, parca asa i se spune in Muntenia) este cu fir auriu, iar braul e de la un costum din Bucovina- cred ca in Muntenia bunica mea avea un brau tricolor. Eu pretuiesc enorm aceste amintiri, fiindca imi simt radacinile adanci, iar familia si nationalitatea sunt extrem de importante pentru mine.

Stiu ca nu avem tara ideala, stiu ca dramele noastre sunt uneori absurde, evitabile, stiu ca ne traim zilele uneori umiliti, nedreptatiti, ca sistemul e corupt, ca dreptatea se cumpara, ca si sanatatea, educatia, dar eu de cate ori am fost plecata mai mult din tara am murit de dor, si nu cred ca voi locui vreodata in alta parte.

O picatura frumoasa de Romania sa va picure si voua in suflet azi!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

7 Comments

  1. Connie_Sara

    wow, Ralu! ce frumusete de costum popular! e SUPERB!
    felicitari pentru lectie, de-abia le asteptam pe urmatoarele🙂
    va imbratisam cu mult drag!

    • Multumim, Connie, sa stii ca e deosebit costumul, lucrat cu fir de aur cred, si cu o sumedenie de margele si paiete, ti-l arat când vii pe la noi🙂

  2. Se pare că acest costum minunat te-a făcut să te lasi fotografiată. Şi ce se vede este foarte frumos!

    • Multumesc, Ioana, era pacat sa nu va arat costumul🙂 Poza mi-am facut-o singura, ca doar asa reusesc sa fac ceva cu/pentru mine, când sunt singura acasa🙂

  3. La mulți ani România! Îți șade bine cu „tulpanul” pe cap :)))) e un costum superb!

  4. Tulpanul si braul sunt de la Straja, Nico🙂

Trackbacks

  1. Bilant la sfarsit de an scolar | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

