Saptamana Evului Mediu: Cavalerii

Cu mai bine de un an in urma abordam cu S. o tema “baieteasca”, cea a cavalerilor, care a avut un succes enorm. Majoritatea cartilor folosite atunci ne-au fost imprumutate (multumim inca o data, Adina!), insa atat de mult mi-a placut si mie tema incat am strans in timp cateva materiale care sa ne ramana si pe viitor.

Noi am parcurs doua teme mai mari ale Evului Mediu- cavalerii si castelele- insa le-am facut destul de haotic, cum ne-au picat in mana. Voua vi le voi prezenta totusi grupat, de dragul ordinii.

Am inceput cu un puzzle pe care l-am gasit  second hand, si care este extraordinar de frumos, cu insertii 3D si culori vii. Unele piese 3D sunt mai uzate (cele plane arata destul de bine), dar ne place foarte mult. Am continuat cu fisele despre care va povesteam aici , si cu un castel desenat de mine, pe care S. trebuia sa potriveasca literele numelui sau (aici am folosit o caseta luminoasa, careia ii voi dedica un articol complet) si cuburi mici de lemn cu litere, din pacate nu se vad in poza.

evulmediupuzzle

Am studiat statueta cavalerului nostru, incercat sa identificam elementele principale ale armurii lui. S. are cateva aplicatii pe iPad care se potrivesc temei, dintre care una este Dress a Knight iar cealalta o poveste draguta- The Prisoner of Carrot Castle– scrisa de Chris Pedersen si ilustrata de Kate Jeong, ambele descarcate gratis la un moment dat, cu mai mult timp in urma.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Cartea dedicata acestei subteme a fost Evul Mediu, din seria Enciclopedii ilustrate  Discovery aparute la ed. Litera (eu am prins o promotie foarte buna, la ~4 lei cartea, si mi-am cumparat mai multe dintre ele). Este una din preferatele noastre, ilustratiile sunt foarte frumos colorate, informatiile sunt putine si inserate pe pagina ilustrata. Cartea se adreseaza copiilor peste 10 ani (cel putin asa scrie pe coperta) dar S. face luna aceasta 5 ani si tot a gustat-o, asa ca 7-8 ani mi se pare o varsta absolut rezonabila la care ar putea fi citita. Cuprinsul este urmatorul: Societeatea medievala, In castel, Timp liber si distractii, Cultivarea pamantului (S. a fost foarte intrigat de ideea ingrasamantului natural : ) ), Sub asediu, In batalie, Rangul de cavaler, Armura si arme, Antrenament pentru razboi, La razboi, Sfarsitul castelelor, Razboinici celebri, O viata medievala.

evulmediu

O alta carticica foarte draga noua este cea cu Sir Norris,  daruita de Daiana (multumim inca o data!), in limba engleza, si va povesteam despre ea anul trecut.

Putina matematica cu ajutorul cavalerilor- S. face adunari simplue cu manipulative:

DSC02958

In final, am descoperit la timp prin casa o carte de colorat pe care S. a insistat sa o cumpere de la Lidl (si l-a fentat pe tati sa i-o ia); nu stiu de ce, nu prea e pasionat el de colorat, dar de data asta l-am convins sa coloram impreuna macar un cavaler.

cavalerdecolorat

Spor si voua la joaca si la invatat!

2 Comments

  1. Connie_Sara

    ce lectie frumoasa! felicitari Ralu!

  2. Multumim mult de tot, Connie!

Leave a Reply

