Saptamana Evului Mediu: Castelul

Am continuat activitatile noastre concentrandu-ne pe un alt aspect al Evului Mediu- castelul medieval.

Cartea de capatai care ne-a inspirat este Vreau sa stiu mai multe despre cavaleri si castele, de la Teora ( am cumparat-o pentru un baietel tare drag noua, insa mamica lui ne-a dat permisiunea sa o citim si noi pana ajunge la el). Eu o cunosteam de anul trecut, si mi-a ramas in minte pentru informatiile detaliate si ilustratiile sugestive, si o recomand pentru baietei de la 7 ani in sus. S. a gustat-o desi are 5 ani, dar el poate sta atent la lecturi lungi si detaliate (si, bineinteles, nu am parcurs-o pe toata odata, ci cate 2 pagini, maxim 4, la un popas de lectura).

cavalerisicastele

Cartea are o sectiune mai larga dedicata castelului medieval, si ne-a insirat si pe noi sa construim unul.

castelcarton

Aveam cateva cutii pe care nu m-am indurat sa le arunc (stiam eu ca vor fi de folos la un craft, cândva!) si s-au potrivit de minune pentru acest proiect. Noi am folosit:

  • doua ambalaje lungi de la borcanele cu mancare de bebelusi;
  • patru cartoane de la sulurile de hartie igienica, si unul de la sulul de hartie de bucatarie;
  • tempera
  • carton auriu reciclat, pentru acoperis;
  • banda adeziva colorata in auriu si argintiu (am dat peste ele la ţanc);
  • pistol de lipit cu silicon;
  • foarfeca.

Am decupat crenelurile, am pictat unele sului de hartie si le-am decorat, am facut o punte mobila, iar zidul l-am facut dublu, pentru ca asa am citit noi ca aveau unele castele mai bine fortificate. S. s-a implicat mai ales la pictat si decorat.  Am discutat despre importanta zidurilor circulare, a crenelurilor, care este turnul principal, amintindu-ne si alte amanunte citite in carte.

castelproces

Spre seara am construit un castel din piese Cobi (similare pieselor Lego), dar nu am mai apucat sa il fotografiez.

Noua ne-a placut sa parcurgem din nou aceasta tema, si sper sa va inspire si pe voi!

Happy learning!

12 Comments

  1. 🙂 De cum am zarit poza castelului, am intrat repede sa-l vad mai bine! Superb!!!

    • Multumim, Coca, avand in vedere din ce l-am facut, chiar arata bine🙂

  2. Elena

    Tot la Teora este si o carte 3D despre castele si gladiatori….F frumoasa

    • Elena, sunt sigura, ne-au trecut si noua prin maini niste carti superbe despre cavaleri. Dar nu e timpul pierdurt, sunt sigura ca vom relua tema si in viitor🙂 Multumim de recomandare.

  3. Cât de frumos!!!

    • Multumim o tona!

  4. ssimmona

    Imi place!!!

    • Multumim, Simona!

  5. andreea

    este super !!!felicitari!!!

    • Multumim mult, Andreea!

Trackbacks

  1. Civilizatii antice: concurs pentru copiii pasionati de istorie | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. The Usborne History of Britain | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

