Saptamana Imperiului Roman: Usborne book- Roman Town

Tema a doua saptamani consecutive la noi acasa este una de istorie, cea a Imperiului Roman. Trebuie sa recunosc ca am o oarecare slabiciune pentru acest subiect, pentru ca a doua specializare a mea la facultate a fost Latina, si in timpul liceului si a facultatii am pierdut multe zile si nopti traducând, invatand gramatica, analizând. Daca ar fi s-o iau de la capat cred ca as alege altceva pe care sa il studiez la fel de intens, dar pot spune ca mi-am cladit rabdarea cu toate acele activitati de memorare si analiza.

Asadar, când Micul cititor ne-a invitat sa ne alegem o carte spre recenzare, nu am stat deloc pe gânduri si am ales Roman Town, o carte din colectia Usborne Look inside.

romantown

Nu mai stiu de când a avut S. asa reactie la o carte!!

A rasfoit-o pret de mai bine de jumatate de ora, si din minut in minut se auzea cate un “Wow!”. L-au fascinat clapetele de carton de sub alte clapete mai mari, detaliile minutioase si grafica deosebita.

Cartea are un format mare si pagini cartonate, imagini foarte detaliate, asa cum ii plac lui S., text explicativ scurt inserat in dreptul imaginilor cheie (pare putin, dar in realitate e o gramada de informatie, si daca citesti totul observi ca nu e chiar putin. Eu dupa trei pagini a trebuit sa iau o pauza de la citit, desi Baietelul de argint a insistat sa terminam cartea). Am inceput prin a-i explica ce e istoria, de la Adam si Eva, la Arca lui Noe, la Moise si Egipt (despre aceasta invatasem in toamna), apoi i-am spus ca Imperiul Roman a fost o mare putere pe vremea când traia Domnul Iisus Hristos. I-am schitat sumar o schema pe o tabla alba pentru a avea un reper vizual.

Orasul la care se refera cartea nu este Roma, ci Nova Urbs (Orasul Nou), o cetate de langa Roma, care prezinta toate caracteristicile specifice unui oras roman. Incepe cu o privire de ansamblu, o bird’s view asupra cetatii, si putem observa cladirile principale: basilica, forum-ul, templele, teatrul, depozitul de grâne si ulei, baia publica. Teatrul semana foarte mult cu imaginea Colosseum-ului, iar S. a facut imediat legatura. In afara orasului se vede ferma familiei Flavius (protagonista cartii), careia ii este dedicata ulterior o intreaga pagina dubla.

romantown1

Urmatoarea pagina este dedicata unei dimineti in Nova Urbs, când copiii se duc la scoala, negutatorii isi deschid pravaliile, gospodinele isi incep treaba. De pe pagina aceasta S. s-a familiarizat cu cifrele romane (le-am scris pe toate pe  tabla cu carioca), cu ideea de sclav, si cu imbracamintea romana.

Am trecut apoi la o plimbare prin piata (Forum), si am aflat cu ce se hraneau  vechii latini, ce este o amfora, cum si de ce se facea negot cu sclavi. Urmatoarea este ferma, cu multe detalii interesante. Aici ne-am oprit, dar cartea abia devine incitanta- urmeaza baia publica, cursele de care romane in arena, petrecerile si cinele somptuoase ale nobililor romani, unde vom afla despre distractiile latine, muzica si jocurile lor.

romantown2

Roman Town este una din cartile noastre preferate din ultima vreme, mai avem inca multe de explorat si sunt convinsa ca S. se va intoarce la ea mereu si mereu. Calitatea Usborne nu se dezminte, surprizele de sub clapete sunt la tot pasul (peste 100 in toata cartea) si este un mod distractiv de a te familiariza cu istoria. O recomand din toata inima, mai ales ca acum este la un pret super, redusa de la 70 de lei la 32!

Cu siguranta nu veti regreta daca veti rasfoi albumul Micului cititor, sunt atat de frumoase si de tentante toate cartile, iar preturile foarte decente.

8 Comments

  1. Connie_Sara

    ce carte minunata, Ralu! va dorim activitati minunate! va pupam

    • Multumim, Connie! E superba cartea, am ramas masca când am vazut-o! E una dintre cele mai frumoase din biblioteca noastra.

  2. Chiar că este o frumuseţe cartea asta, Raluca!

    • De acord cu tine! Merita sa o ai!

  3. De-abia am facut comanda la Elefant ieri, acum imi fug ochii dupa aceasta carte! !!

    • Iulia, isi face toti banii (mai ales ca are un pret special acum) si vreau sa iti spun ca o poti folosi la HS multa vreme de acum incolo…

Trackbacks

  1. Bilant la sfarsit de an scolar | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. The Usborne History of Britain | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

