Experiment cu materiale absorbante

Duminica (uneori noaptea) petrec un pic de timp aranjând activitatile lui S. pe masuta si cautand ceva potrivit pentru el pe diferite bloguri. Regula mea cuprinde 3 puncte:

  1. sa fie simplu de pus laolalta
  2. sa fie accesibil varstei lui
  3. sa poata face si singur activitatea

Asadar, când am gasit aici acest experiment cu apa, foarte potrivit pentru prescolari, nici nu am mai stat pe gânduri.

experimentabsorbant

Este vorba despre un experiment in care copilul testeaza daca anumite materiale absorb sau nu apa. A durat mai putin de zece minute sa adun toate materialele; noi am folosit:

  • o tava
  • un mic vas cu apa
  • o seringa (puteti folosi o pipeta, chiar si una reciclata de la picaturile de nas)
  • rotocoale de vata
  • servetel
  • recipiente de plastic, portelan
  • hartie cerata
  • un burete
  • carton
  • folie de aluminiu

S. a putut observa ca unele materiale (cum sunt vata sau servetelul) absorb imediat apa, altora le trebuie mai mult timp (cum ar fi cartonul), iar altele (precum plasticul sau portelanul) nu vor absorbi deloc apa, desi era un pic confuz, pentru ca stia ca daca lasa apa intr-un recipient prea mult timp aceasta va disparea. Atunci i-am amintit ca procesul cu pricina se numeste evaporare (noi am povestit despre asta vara trecuta), nicidecum absorbtie.

experimentinlucru

S. a inteles fenomenul, a tras el niste concluzii, si s-a jucat cu tava pregatita mai mult timp dupa ce am incetat eu explicatiile. Activitatea a intrunit, deci, toate cele 3 conditii.

Mommy happy, little boy happy!

7 Comments

  1. violeta.argatu

    super!experimentam si noi astazi experimentul vostru,multumim! mai asteptam astfel sugestii. voi l-ati facut pe ce cu ou? daca nu,neaparat incercati. era ceva de genul: spargi un ou intr-o farfurie si apoi pui deasupra galbenusului un pet de 0.5. apesi, si galbenusul va intra in sticla .noi am testat anul trecut.il gasesti pe AC cu explicatiile necesare.😉

    • Violeta, pe cel cu ou nu l-am facut chiar ar fi interesant de facut, multumesc pentru sugestie!

  2. Connie_Sara

    super idee Ralu, o s-o punem si noi in practica! e musai🙂

    • E asa de usor de pus laolalta, sunt sigura ca S. se va distra!

  3. Tatiana

    L-am facut si noi astazi, M. a fost super incantat, mai ales ca folosit pipeta, o premiera pentru el! Multumim de sugestii si link!:) Sa aveti o zi frumoasa!

    • MA bucur ca a prins si la voi! Spor la joaca!

Trackbacks

  1. Activitati saptamanale (2) | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

