3 jucarii pentru bebelusi din cutii reciclate

Imi amintesc ca, pe când era S. mic, nu investeam prea mult in jucarii sau carti. Aveam, intr-adevar, o biblioteca frumoasa pentru un copil mic, majoritatea primita in dar, insa in afara de o jucarie sortatoare, cateva puzzle-uri tip incastru, cuburi de lemn si plastic (cu care se joaca si astazi foarte mult, merita investitia!) si doua jucarii cu cercuri de pus pe bat (ii placeau acestea), majoritatea erau jocuri homemade, sticle, oale, linguri, cabluri, mufe…

Odata cu venirea lui Cati, nevoile s-au schimbat, in casa noastra s-a rasturnat un magazin de jucarii colorate, cantatoare, luminoase. Am trecut de la zornaitori la pianine, la jucarii de apasat/tras/ impins diverse butoane, iar acum ne apropiem de o noua etapa de dezvoltare, care ne permite sa folosim mai putin jucariile de tip cauza-efect, si sa trecem la rezolvarea de probleme.

Iata cum puteti combina jucariile pe care le aveti deja pentru a pune mintea bebelusului sa lucreze. Sunt trei jucarii improvizate, dar care urmeaza niste pasi progresivi.

1. Jucaria cu un singur pas: scoate/pune

cutiecuburi

Am combinat o cutie rezistenta, mai adanca si frumos colorata (reciclata de la un ursulet primit in dar de Cati) cu cuburile senzoriale pe care le avem de la Julia Toys si pe care le folosim foarte mult.

Cati scoate cuburile singura, le testam proprietatile (le scuturam sa vedem daca suna, ne uitam prin sau la ele), ii spun culoarea cubului. Apoi, cu ajutor, le pune la loc in cutie (repetând toti pasii precedenti).

2. Jucaria in doi pasi: ridica capacul, scoate bila

cutiebilaluminoasa

Am reciclat o cutie ceaiuri in care am pus o bila (pentru ca surpriza sa fie mai mare, am pus una luminoasa) iar Cati trebuie sa urmeze doua comenzi: sa ridice capacul si sa scoata bila. Punem intrebari de genul “Unde e bila?” si apoi, dupa ce ridica capacul “Uite bila!”. Pare pueril, si este, dar copii mici au nevoie de astfel de indicatii verbale.

3. Jucaria in 3 pasi: ridica capacul, scoate bila, pune bila prin gaura

cutie3pasi

Cutia aceasta am reciclat-o de la niste delicioase prajituri (multumim mult, Sorin!), si mi-a placut datorita interiorului argintiu. Capacul se deschide usor tragand de el in sus (mai tarziu vom complica lucrurile, facandu-l sa se deschida un pic mai greu). Pe exteriorul capacului am lipit autocolant si am taiat o gaura circulara. Cati trebuie sa ridice capacul, sa scoata bila (usor de apucat) din interior, si apoi sa o reintroduca prin gaura. Deocamdata are nevoie de ajutor la ultimul pas.

Luand lucruirile progresiv o ajutam pe Cati sa isi mareasca capacitatea de procesare secventiala, chestiune foarte improtanta pentru ea.

Iata cateva idei in care puteti recicla cutii pentru toddlers:

5 lucruri de facut cu o cutie de bomboane

Cutii de scrisori

Fetita mancacioasa

Si cateva pentru prescolari:

Posta literelor

Cubul cu cifre

Ciocanim litere si cifre

Spor la joaca!

6 Comments

  1. Nici noi nu am cumpărat exagerat de multe jucării pentru Mihnea şi el toată ziulica taie, lipeşte, construieşte şi….face o mulţime de hîrtiuţe mici peste tot. Glumesc, mă bucur să îl văd cum îţi dezvoltă creativitatea şi manualitatea şi de ceva timp mă străduiesc să îl învăţ să şi strângă. Numai bine vă doresc, dragii mei!

    • Mihnea?? E un artist! El nu are nevoie de jucarii, el le face! Sunt pe spate ori de cate ori vad cate o creatie de-a lui! Daca asa a fost de mic…inteleg dezinteresul pentru jucarii🙂

  2. Iar face figuri Worpressul cu mine. Mihaela Dămăceanu sunt, nu mihamiha25

    • Mi-am dat seama🙂

  3. Alexandra Veza

    Buna! Nu v-ati plictisit de cuburile senzoriale?:) noi avem 1 an si tare mult ne dorim asa ceva insa nu gasim nicaieri. Daca aveti indrumari pentru noi cu draaag si nerabdare le primim🙂 asta in cazul in care nu va hotarati sa ni le vindeti🙂

    • Alexandra, nu ne-am plictisit si nu se pune problema sa le vindem. DAr noi le avem de la Julia Toys si am mai vazut in magazinul ei astfel de cuburi. Urmareste noutatile pe pagina ei de FB.

Leave a Reply

