Invatam ceasul

Desi am inceput de ceva vreme sa il invat pe S. sa citeasca ceasul, totusi saptamana aceasta ne-am apropiat mai mult de aceasta tema de studiu a timpului.

S. stie când este ora fixa, invatasem deja cu cateva saptamani in urma. De data aceasta am recapitulat notiunea de “fix” si cateva altele, trecând apoi la “jumatate”.

Ne-am folosit de cateva materiale mai noi si mai vechi.

ceas

Tell the Time– o carte in limba engleza de tipul scrie si sterge (cu ajutorul careia i-am explicat cum sta treaba cu ora fixa), si care devine pe parcurs mult mai complexa. Noi o avem de multa vreme, din acest magazin on line second hand.

Ceasul unei jucarii de lemn (avea si socotitoare, dar noi avem jucaria de când era S. foarte mic, si aceasta nu a mai rezistat)- puteti vedea aici cum arata ea initial. Va fi jucaria cu care vom exersa si adunari sau scaderi saptamana asta.

carteceas

O revista primita chiar ieri de la prieteni dragi (multumim o tona!)- Povestea ceasului.

Cu ajutorul revistei, am recapitulat notiunea de fix, am numarat cate 5 minute intre cifre, facand punctulete pentru a le marca, ne-am reamintit ca ziua are 24 de ore (exersând astfel numaratul peste 20) si i-am explicat cum stau lucrurile cu “jumatatea de ora”.

revistaceas

Ca sa vad daca a inteles bine notilunile de “fix” si “jumatate”, l-am rugat sa puna cuburi circulare intregi pe cadranele desenate care aratau fix-ul, si cercuri formate din jumatati pe cele care aratau “si jumatate”.

Am dedicat cam 30 de minute acestei activitati, insa ma bucur ca a fost atent si a priceput, pentru ca, va spun sincer, când eram eu mica am avut dificultati cu citirea ceasului pana tarziu.

Happy learning!

9 Comments

  1. bravo,S!
    spor la invatat!

    • Multumim mult, Antoaneta!

  2. violeta.argatu

    Super! cochetam si noi cu ceasul de ceva vreme.

    Dupa ce ne-am insusit notiunile de baza, noi am scris pe peretele de la bucatarie in jurul ceasului cum citim. ex: la 12 am trasat o sageata in sus si am scris fix, apoi la 1 am scris “si cinci” si in paranteza (5) si tot asa. dupa ce am trecut si de etapa asta, am pus in dormitor langa ceasul digital un ceas “cu limbi” pe care l-am potrivit dupa ceasul digital pt ca Ioan sa stie sa ce inseamna “22:22” :)- asta e ora lui preferata. de ajutor si acest lucru😉.
    Mult spor s-aveti!

    • Da, o idee foarte buna. Noi avem in bucatarie un ceas doar de…decor🙂 Dar o sa exersam si asa cum sugerezi tu, mi se pare foarte buna ideea!

  3. Connie_Sara

    super fain explicat Ralu, o sa incerc si eu cu Sara sa abordam jumatatile si sferturile; pe la 3 ani stia sa citeasca ora cand era fi, insa nu am incercat sa intram in “detalii”🙂 Acum a venit timpul! Va pupam

    • S. ma tot bate la cap- cat e ceasul, cat e ceasul…e musai sa il invat! Oricum, vad ca prinde cat de cat repede…avand in vedere cat de mult dureaza sa invete ceva de obicei🙂

  4. Connie_Sara

    am vrut sa scriu “fix”, am probleme cu litera “x” :))))

    • Nu-i nici un bai🙂

Trackbacks

  1. Activitati saptamanale (3) | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

