Chopin si balada stropilor de ploaie

Oooo…de când ma roaga S. sa invitam la noi acasa un nou spiridus!

Si chiar asteptau cuminti invitatia trei dintre ei, asa ca saptamana aceasta ne-am luat inima in dinti si am pasit in ploaie- ploaia dulce a notelor muzicale cantate de spiridusul Chopin.

chopin

Chopin si balada stropilor de ploaie mi s-a parut diferita un pic de primele trei studiate de noi.  E mai grea in metafora, mai adanca, la fel ca si muzica lui Chopin. Da, Cristina Andone a surprins perfect personalitatea compozitorului, melancolic, retras, profund, trist si original. Ca absolvent de litere, am apreciat mult frumusetea povestii si a scriiturii. Ideea Cofetariei de pe Strada Linistii, unde cuvintele nu erau rostite, ci scrise din rasuflari violete, m-a impresionat. La fel toate micile episoade din marea poveste a lui Chopin…Camelia o descrie minunat in articolul dedicat ei.

Pentru baietelul meu solar de 5 ani, totusi, cartea a fost cam grea. Nu a gustat-o inca la adevarata ei frumusete, nu i-a inteles farmecul si intr-un fel mi se pare ok pentru un copil de 5 ani.

Daca as fi avut tus in imprimanta, as fi printat materialele superbe de pe blogul Cameliei, si poate am fi studiat florile de primavara dupa ideile Laurei.

Fiindca nu am avut acces la aceste materiale, am ales cele mai simple craft-uri propuse de Camelia, pe care le-am adaptat un pic sa se potriveasca cu ce am avut noi la indemana.

Am facut un ghiveci de violete, florile preferate ale lui Chopin.

violete

Ghiveciul cu polistiren l-am gasit printr-un dulap al mamei mele, cu aproape 3 ani in urma, si precis era de la ceva bomboane. Noi am folosit scobitori desenate cu carioca verde pentru codite, cerculete de hartie creponata mov, asezate unul peste altul, si ghemotoace de hartie creponata galbena in mijloc. Polistirenul l-am acoperit cu hartie creponata verde, tinuta la locul ei chiar de scobitori.

procesviolete

Seara, ascultând acorduri de Chopin, am lansat barcute din coji de nuca pe apa albastrita de cerneala a unui lac miniatural. S. s-a distrat sa coloreze apa, sa ataseze stegulete la barcute si sa le lanseze pe apa.

barcute

Nimic nu ar fi avut atata farmec fara spiridusul figurina mesterit de Coca; de fapt, Baietelul de argint este indragostit de figurine, ii incarca atat de mult imaginatia si fac lectura cartii sa para magica!

Pana la urma, am adaugat cunostintelor noastre muzicale, am citit o bijuterie de poveste si ne-am imbaiat in frumos. Au fost cateva seri in care am simtit ca am castigat, iar S. abia asteapta sa il cunoasca pe urmatorul spiridus.

Va multumim tuturor celor care ati adus muzica lui Chopin mai aproape de noi!

4 Comments

  1. Ce pofta mi-ai facut de Chopin! Si ce frumoase v-au iesit florile!

    • Da, e foarte frumoasa cartea, cu siguranta o vom relua. La cat de “improvizate” au fost florile, chiar arata ok🙂

Trackbacks

  1. Activitati saptamanale (3) | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. 3 plante pentru camera copiilor (şi 3 poveşti despre ele) - Totul Despre Mame

Leave a Reply

