Cartile Ecaterinei: Alfabet pe carduri de la Hippo Atelier

Cati Capsunica (pentru cine nu stie) este inscrisa intr-un program de terapie foarte bun (NACD) care se ocupa de dezvoltarea ei globala (motricitate grosiera si fina, tactilitate, vaz, auz si limbaj). In programul pentru limbaj folosim folosim foarte multe flashcards, atat pentru a creste vocabularul receptiv, cat si pentru a obisnui urechea cu sunetele limbii romane. In fiecare saptamana introducem carduri noi, in fiecare zi le repetam pe cele vechi (2 minute de 4 ori pe zi) si s-au strans cu sutele. In cadrul programului logopedic avem de trecut de multe ori prin alfabet, si incercam sa facem asta in moduri cat mai creative: carti, alfabetul spus de mine când o spal pe dinti, aplicatii pe iPad, flashcards. Facem asta pentru a-i da sansa creierului Ecaterinei sa se obisnuiasca cu toate fonemele limbii romane, sa le recunoasca, si in cele din urma speram sa le pronunte.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Va dati seama ce bucuroasa am fost  (si nu numai eu, Cati e indragostita de alfabet, efectiv o face sa zambeasca🙂 ) când Capsunica a primit de la Hippo Atelier cardurile educationale cu alfabetul in limba romana. Noi avem flashcards in engleza si nepotrivirea intre litera si cuvant poate produce confuzie. Asadar, când gasesc materiale de calitate in limba romana, sunt nespus de fericita. Cardurile sunt mari, marimea ideala pentru flashcards (148 mmX105mm), sunt facute dintr-un carton durabil, plastifiat si rotunjit la colturi, asa ca nu mi-e frica sa o las pe Cati sa le ia in mana (numai tem nici pentru fetita ca s-ar putea rani, nici pentru cartoane, ca s-ar putea strica usor). Cat despre  ilustratii… sunt pur si simplu delicioase. Alexandra Stoica, ai toata admiratia pentru aceste ilustratii calde, delicate si pline de bun gust! Setul costa 25 de ron si din punctul meu de vedere merita toti banii.

hippocards

Mai mult decat asocierea literei cu cuvântul, litera este asociata cu un scurt enunt in care apar doua cuvinte cu sunetul initial respectiv. De pilda: “Un Arici intr-un avion”, “O Maimuta intr-o masina”, “Un Hipopotam intr-un hamac”. Imi place foarte tare faptul ca in textul scris apare atat litera mare, cat si litera mica de tipar. Dar cel mai important pentru noi este faptul ca am trecut de la un cuvant asociat literei, la un enunt din 3 cuvinte (uneori mai multe). Trecerea aceasta progresiva o ajuta pe Cati sa proceseze din ce in ce mai multe elemente. In acest moment al dezvoltarii ei, când lucram pe 2-3 elemente de procesat secvential, acest set este ideal.

Baietelul de argint le gaseste amuzante, si le putem folosi in nenumarate moduri si cu el (iar daca vreti sa vedeti cum s-au jucat Camelia si mica M. cu aceste cartonase puteti citi aici).

Eu le recomand din toata inima!

4 Comments

  1. Foarte frumoase cardurile… Și eu am tot căutat astfel de carduri de când am citit articolele tale despre ele, dar într-adevăr, la noi mai greu… Eu i-am făcut+plastifiat carduri cu alfabetul, dar sunt de dimensiune mai mică, și e doar litera și o imagine. Astea sunt foarte drăguțe…
    Mai au cei de la Ed. Gama cărți de joc cu litere, cifre etc., dar tot așa, de dimensiunea unor cărți de joc normale. Însă și acelea sunt utile, pt că au imagini tip fotografie, foarte clare, și pot fi folosite și de copii mai mari. Dar nu sunt plastifiate… Deci avantaje și dezavantaje…
    Spor la joacă!

    • Si noi avem mai toate seturile de la Gama, plus o mapa educativa. Folosim cardurile din mapa educativa, cele din seturile tip carti de joc sunt frumoase, dar prea mici pentru Cati, care are probleme cu vederea. Dimensiunea cadurilor de la Hippo Atelier mi se pare ideala.

  2. sunt superbe cardurile de la Hippo. imaginile sunt foarte frumoase si atractive. spor la invatat!

    • Asa e, sa stii, sunt foarte delicate si pline de bun gust.
      Spor si voua!

Leave a Reply

