Smart Play- joaca-te istet in Piatra Neamt

Mami, vreau sa venim in fiecare zi aici!

Asa mi-a spus Baietelul de argint la plecare, dupa trei ore de joaca si zbantuiala.

Am fost la petrecerea Monicai, o mica si draga prietena care a implinit doi ani (La Multi Ani!!!). Ceea ce ne-a apropiat pe mama Monicai si pe mine a fost pasiunea pentru terapie si early learning. De ceva vreme imi povestea despre un loc de joaca care a cucerit-o, si ma invita cu S. pe acolo.

Sambata a fost ocazia potrivita.

Acum vreau sa deschid o mica paranteza: desi la noi acasa joaca e regina si caut in fiecare zi idei de aplicat cu S. si Capsunica, noi nu am fost cu copiii la locuri de joaca. Pana acum, singurul loc de joaca interior unde l-am dus pe S. a fost cel de la Ikea, o singura data. Am mai testat trambuline, castele gonflabile si petreceri in aer liber, dar niciodata un loc special amenajat. Din acest motiv, nu am nici termen de comparatie, nici experienta, ci doar o sa va povestesc cum a fost, iar feed-back-ul vostru va fi tare apreciat. Smart Play s-a nascut din dorinta unei mamici cu patru copii de a crea un loc unde copiii sa isi continue in mod informal educatia pe care o ofera gradinita si scoala. De aceea, aici sunt organizate ateliere de creatie, activitati de tip Montessori cu cei mai mici, cursuri de germana, ore de lectura, stiinte distractive, jocuri interactive, petreceri tematice.

Am ajuns mai devreme decat alti invitati, pentru ca ii promisesem Monicai o sedinta foto. La intrare copiii se dezbraca si se descalta, iar lucrurile fiecaruia sunt puse intr-o cutie mare de la Ikea (foarte multe elemente din spatiu poarta marca Ikea). Parintii au doua optiuni- sa se descalte si ei sau sa paseasca in pungi speciale care le acopera pantofii.

S. a primit o mica eticheta cu numele lui. In aceasta privinta un lucru mi-a atras atentia: toti cei trei angajati ai spatiului de joaca stiau numele fiecarui copil intrat in spatiul de joaca, si au fost 15 copii in total! Puteau sa ii atraga atentia de la distanta, puteau sa il invite la joaca fara sa trebuiasca sa se aplece pentru a citi micul ecuson. Am apreciat asta, pentru ca stiu ca se perinda mereu alti si alti copii pe acolo, si este foarte usor sa ii incurci sau sa nu iti pese sa inveti numele unui copil pe care il cunosti poate pentru cateva ceasuri.

trambulina

Cat am facut noi poze, S. a atacat trambulina. Este in cea mai mare camera a locului de joaca, acolo unde sunt asezate bucatariile (cateva, sa aiba loc mai multi bucatari), cortul pentru citit, si toata recuzita pentru pretend play. Copiii mici nu sunt lasati nesupravegheati pe trambulina, si niciodata nu am vazut mai mult de doi inauntru.

coltdelectura

Cea de-a doua camera de joaca e conceputa pentru bebelusi si toddlers. Au o groapa de bile in care pot plonja, covorase pe jos, cutii cu jucarii la indemana lor dar si mai sus, un jumper pentru bebelusi mai mari si masa parintilor, ca sa ii poata supraveghea daca vor. Cred ca ar fi tare fericita Cati in camera aceea!

camerabebe2

A treia camera are masute si scaunele pentru copii, acolo au loc activitati si se mananca la petreceri.

Cat timp am fost acolo o doamna i-a antrenat pe copii la joaca, cantece, activitati statice la masuta (pictat cu degete si joaca cu plastilina). Sa faci asta 3 ore cu 15 copii, neobosita, mi se pare un enorm consum de energie. Dupa parerea mea, s-a descurcat excelent. S. a indragit-o foarte tare si a numit-o “profesoara de joaca”🙂 Mi-a placut cum i-a invatat pe copii sa ii cante “La Multi Ani” Monicai, cum i-a tinut ocupati inainte de sosirea tortului. Mi-a mai placut faptul ca nu au pictat pana când nu au fost toti echipati cu halate de lucru.

activitatismartplay

Smart Play este, de altfel, singurul loc de joaca din Piatra Neamt unde, la petrecerile pentru copii, sunt oferite pe langa recuzita pentru joaca si doua activitati (arts&crafts) de facut cu copiii. Asta am aflat tot de la mama Monicai, care cunoaste spatiile de joaca mai bine decat mine. De asemenea, m-au impresionat si petrecerile tematice, absolut fantastice!

S. a fost foarte fericit in cele trei ore. A participat la jocuri, s-a bucurat de activitatile cu copii si a consumat o multime de energie pe trambulina si in groapa cu bile. Eu am fost fascinata de frumusetea jucariilor pentru pretend play. Cum noi nu avem bunici in oras si uneori avem urgente cu Cati, ma bucur tare tare mult ca am o optiune- sa il las undeva, sa fie in siguranta, bine supravegheat si sa se distreze. Nu e deloc amuzant pentru un copil sa astepte pe coridoarele spitalului când surioara e bolnava. Eu una ma bucur ca am descoperit aceasta alternativa.

Detalii ce tin de preturi, cursuri, abonamente si organizare gasiti aici sau se pot vedea mai multe poze pe pagina lor de Facebook.

Eu voi colabora cu echipa Smart Play. Daca sunteti din Piatra, luni, 24 martie, ne putem intalni la locul de joaca la ora 18.00. Tema pe care o voi aborda este una de geografie- Invatam Continentele! si este potrivit pentru copii intre 5 si 8 ani (+ sau – cateva luni, in functie de copilul dumneavoastra). Va puteti inscrie la acest atelier  la numarul de telefon 0233-232404. Abia astept sa va cunosc!

14 Comments

  1. Raluca, ma bucur c-ai descoperit Smart Play si ti-a placut! Matei se simte tare bine acolo, ar merge zilnic! Iar cand il duc, nu mai reusesc sa-l iau acasa! E indragostit de trambulina si de bucataria de la intrare! Abia astept sa-i rezolv problema cu racelile, ca sa-l pot duce mai des!

    • Da, sa stii, si eu am ramas impresionata de spatiul asa frumos amenajat. Si S. e indragostit de trambulina, abia asteapta sa mai mearga acolo. Raluca, stii ca o sa fie un atelier pe omida mancacioasa pentru piticuti, vineri de la 12? Poate te tenteaza, am vazut ca Matei e tare cuminte si cooperant.

  2. super frumos,Ralu!felicitari!
    distractie placuta si spor la invatat!

    • Multumim din suflet, Antoaneta!

  3. Ramona R

    Ne bucuram ca ati descoperit Smartul.Dorinta lui S i-o poti indeplini.Pentru noi Smart Play este loc de joaca, dar si gradinita si mai nou familie(fetita noastra ne-a spus ca un copilas din grupa face parte din familia noastra🙂 ).Copii nostri merg zilnic,cu placere.Bineinteles ca vom fi prezenti la lectia de geografie, ma bucur enorm ca vom avea ocazia sa ne cunoastem si personal,iar copii nostri se vir intalni in acest minunat spatiu.Echipa Smartului este de milioane si multumesc pe aceasta cale intregului colectiv,incepand cu dna Alina cea care a avut aceasta initiativa.

    • Ramona, ce ma bucur ca e putem cunoaste! Poate ajungeti si la atelierul cu Omida🙂 Abia astept sa ne vedem!

  4. gilda

    Sa speram ca …in viitor… si noi….
    Va imbratisam!

    • Gilda, sunt sigura ca v-ar placea! E un loc tare tare frumos!

  5. Mulțumim pentru aceste informații prețioase… Când vom veni în concediu pe acolo mi-ar plăcea să-l duc pe D. la Smart Play. Dar aș vrea să știu ce program au… Știi cumva? Pe site-ul lor am văzut o listă de prețuri, dar un program săptămânal nu… Mă bucur pentru tine, pentru colaborarea voastră. Noi am mai fost pe la locuri de joacă, dar nu erau așa. Doar câteva mașinuțe, tobogane, un spațiu cu multe mingi, de care ai povestit și tu, în fine, doar chestii de joacă. Aveau și măsuțe unde copiii puteau colora, dar nu aveau programe educative bine stabilite, și nici nu cred că puteai lăsa copilul acolo nesupravegheat. Pentru că erau doar 2-3 fete cre nu puteau face față, să aibă grijă de toți copiii. Deci ce aveți voi acolo e super!

    • Alina, e de la 8 la 20, 7 zile din 7, si intr-adevar mi se pare un loc deosebit!

  6. Încă o întrebare: trebuie să faci programare înainte, sau îl poți duce oricând și-l poți lăsa cât vrei?

    • Alina, nu stiu exact, dar cred ca mai bine iti faci programare, uneori se organizeaza petreceri acolo si pe acea perioada sala e inchisa pentru public.

Trackbacks

  1. Summer bucket list | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Retrospective si rezolutii (2015) | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

