O noua lectie despre albine

Doua imprejurari separate, dar care s-au intalnit intr-o coincidenta fericita, ne-au indemnat sa ne apropiem din nou de micutele insecte pe care le studiasem si anul trecut.

Prima a fost un excelent articol scris de Ioana, in care a incorporat o legenda a albinei, machete superbe ale apicultorului, albinei si stupului, si definitii ale acestora din dictionar. Pur si simplu mi l-am asezat pe S. in poala si am citit articolul cap-coada. S. a fost fascinat. Eu mi-am amitit ca prin vis ca, atunci când eram de varsta lui, si tata de la Straja (bunicul meu patern) avea stupi in pomat, printre tufe de coacaze si ravize, si parca imi aduc aminte cum se imbraca in costum alb sa scoata mierea. O fi fost asa, sau poate e doar o fila de carte cu care amintirea se suprapune.

albineusborne

A doua a fost o carte Usborne, Bees and Wasps,  comandata pentru a fi daruita unui baietel. Nu ne-am putut abtine, totusi, sa nu o citim si noi din scoarta-n scoarta, dar cu mare grija. Noi am comandat-o de la Micul cititor iar pretul mi se pare foarte atractiv (acum este disponibila la 9 lei- aici puteti vedea mai multe detalii din carte). Cartea este micuta ca un caiet si are imagini de tip fotografie, excelente, foarte clare si intens colorate, hartia e de cea mai buna calitate, dar nu cred ca trebuie sa va mai spun asta, fiind vorba de o carte Usborne. Desi S. tinea minte destule lucruri despre albine, ne-a fost de mare folos sa recapitulam ce stiam, dar si sa aflam mai multe despre viespii, albine si bondari. Si eu, odata cu el, invat si ma minunez de cat de detaliat a creat Dumnezeu fiecare mica faptura, cata inteligenta este in farama de lumina ce face miere. Privesc cu alti ochi acum aceste informatii, fata de momentele când trebuia sa invat cate o lectie la bilologie, pe vremea când eram eleva la scoala. Ceea ce ma bucura cel mai mult e sa vad aceeasi uimire si incantare a descoperirii si in ochii Baietelului de argint. Sunt date despre structura corpului, ciclul vietii, tipuri de stupi, tipuri de albine sau de viespii sau bondari, rolul fiecarei albine in stup, metode de comunicare si despre cum se face mierea.

Ca de obicei, am citit cartea si in engleza si in romana, traducând fiecare paragraf informativ de langa fotografii. In timp ce citeam, comparam informatiile cu bondarul si viespia din micul nostru insectar (S., de cate ori gaseste o insecta moarta dar intacta, o aduce cu grija si mi-o plaseaza in cutia de sticla. Avem, pana acum, doua libelule- una e uriasa si nu incape in cutiuta- o molie, un bondar, o viespie si cred ca ratacita pe undeva e si o lacusta🙂 ).

beesandwasp

Apoi ne-am reamintit ciclul vietii la albina cu ajutorul figurinelor  Safari ltd. si  am mancat paine cu unt si cum miere.

Spor la invatat si voua!

5 Comments

  1. Draga mea, cum ştii tu să faci dimineţile frumoase! Îţi mulţumesc pentru aprecieri şi mă bucur că am putut fi şi eu prezentă alături de voi, în joaca voastră serioasă.
    Vă îmbrăţişez cu mult drag!

    • Noi iti mutlumim, Ioana, chiar ne-ai inspirat mult! Multe imbratisari si de la noi!

  2. Vai dar e curajos S al tău! Eu nici moarte, nici vii, nu le ating😉

    • a…impreuna le luam si le studiem, ne place sa strangem insecte🙂

Trackbacks

  1. Activitati saptamanale (4) | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

