Carduri educationale: “Calator printre anotimpuri, luni si zile”

Va mai aduceti aminte de hipopotamul nostru buclucas? Acela cu capsa si fara capsa, care ne-a cam lasat cu capsa pusa? Ei bine, si-a luat revansa, si ne-a adus ca rasplata o diploma (mor dupa ea, e delicioasa) si un set de carduri educationale, pentru invatat notiuni despre timp.

hippodiploma

Multumim o tona, Hippo Atelier, pentru premiu!

Nu am stat prea mult pe gânduri- le-am si pus la treaba, pret de doua saptamani, când am invatat despre anotimpuri, luni si zilele saptamanii. Cardurile au ilustratii vesele si intense, foarte atractive si de bun gust, care sunt de fapt marca Hippo Atelier. Iata descrierea lor, asa cum apare ea pe site:

Tehnica: Tipar digital
Dimensiune: 105x148mm
Nr pagini: 28 cartonase

Setul contine:
– 25 cartonase (tiparite pe carton gros, plastifiat si rotunjite la colturi) care-i vor ajuta pe cei mici sa invete lunile anului, zilele saptamanii si anotimpurile (in romana, engleza, franceza)  

settimp

Noi le-am folsit din plin, mai ales pe cele cu zilele saptamanii si cu anotimpurile. In curând vom trece la lunile anului, folosind o idee sugerata de o cititoare a blogului (voi lua fotografii cu fiecare membru al familiei extinse si vom vedea in ce luna s-a nascut fiecare. Mi se pare cea mai usoara asociere, mai ales ca S. stie ca e nascut in februarie). Noi am incercat pana acum doar  sa asociem fiecarui anotimp lunile corespunzatoare si sa le numaram.

cardstimp

Cu acest set ne-am distrat in romana si in engleza (deocamdata) si ne-am propus sa facem si noi activitatile sugerate in fiecare zi a saptamanii. Am improvizat si un cantecel care sa ne ajute sa le retinem (S. are in repertoriu doar 3 cantecele: La multi ani, Cantecelul continentelor si, sper eu, pe cel al zilelor saptamanii. Asta nu inseamna ca eu nu lalai toata ziua prin casa, sau ca nu se asculta cantece pentru copii- le are Cati in programul NACD. Se pare insa ca de S. nu prea se lipesc).

La sfasit, pot concluziona: S. stie zilele saptamanii dar le mai incurca ordinea, in continuare are probleme sa tine minte cum se numeste vara (cred ca pana nu facem un sensory bin si nu dedicam niste activitati specifice acestui anotimp, nu va retine), si nu prea cunoaste lunile anului. Eu imi amintesc perfect ca, in clasa intai, când invatatoarea ne-a intrebat care sunt lunile anului, un singur coleg le-a stiut (eram copii de 6-7 ani). Sper sa reusim totusi cu S. sa le invete inainte de a intra la scoala si aceste carduri ne vor fi de ajutor.

Copiii vostri cum stau la capitolul timp? Au invatat usor aceste notiuni?

4 Comments

  1. Frumoase cardurile! Iula sta la gradinita sau alte activitati si ajungem acasa pe la 18 sau chiar mai tarziu, asa ca doar se joaca, ne jucam amandoua. Si eu asociasem lunile cu persoanele care erau nascuta in acea luna, ii placea Iuliei sa ma intrebe cine s-a nascut in luna x, dar momentele in care facem “lectii” sunt asa departe

  2. Nu-i nimic, Sofia, la gradi invata cam tot ce ar trebui sa stie un copil, sunt sigura ca ai ales cea mai buna gradi posibil, iar prin joaca cu tine inca invata lucruri de care are nevoie in viata. Spor la joaca, atunci🙂

Trackbacks

  1. Bilant la sfarsit de an scolar | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. O noua lectie despre timp | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

