America de nord: Lectia despre Canada

Aceasta este o lectie de geografie parcursa cu cateva luni in urma. Nu apucasem sa fotografiez toate materialele folosite, asa ca am amanat sa scriu despre ea, desi a fost una dintre lectiile cele mai indragite de noi si din care S. a retinut mai multe lucruri decat de obicei.

Am inceput prin a alcatui un puzzle 3D cu harta lumii si steagurile diferitelor tari. Este un puzzle pe care il avem de când S. nu implinise inca doi ani, unul din primele jocuri castigate la vreun concurs. L-am tinut in dulap pana toamna trecuta, când ne-am apropiat de aceasta tara indragita de noi, pentru ca acolo locuiesc rude foarte iubite. Puzzle-ul l-am primit de la Famous Kids si presimt ca il vom folosi la multe din lectiile noastre viitoare. Exact pe acesta nu l-am mai vazut pe site, insa am dat peste un puzzle de lemn tip incastru, cu steaguri.

puzzlespeaguri

Dupa ce S. a alcatuit puzzle-ul, am descoperit care este steagul Canadei si unde e pozitia lui pe harta.

silviucanada

Am plasat Canada pe continentul America de Nord si am citit cate ceva despre aceasta tara din Atlasul geografic pentru copii de la editura Prut (cel pe care eu il consider cel mai ok altas dintre toate pe care le avem noi).

atlas

Am desfasurat steagul Canadei primit de S. de la unchiul meu, si l-am identificat si pe alte obiecte pe care el era inscriptionat. Am povestit despre artari, despre faptul ca pe steag se afla frunza unuia dintre ei, si avem de gustat si sirop de artar (din pacate, nu l-am desfacut la lectia cu pricina, insa vom recapitula aceste notiuni pentru ca planuiesc o serie de lectii pe tot continetul America de Nord, si vom avea prilejul sa lucram si pe ce nu am reusit pana acum). Daca planuiti sa faceti lectii de geografie cu cei mici, va sfatuiesc din tot sufletul sa cereti de la cei ce se intorc de pe meleaguri straine suveniruri, steaguri, chiar si pliante turistice. Noi le pretuim foarte mult pe ale noastre si ne-au ajutat sa fixam cunostintele despre diverse tari in moduri in care nici o carte poate nu ar fi putut-o face.

steagcanada

Cu aceste informatii, am identificat cateva animale care traiesc pe teritoriul Canadei, printre care ursii polari, elani si castori. Asupra castorilor ne-am oprit mai mult si am citit despre ei din cartea Casute de animale. Imi place foarte mult cartea, noi o aveam imprumutata de la Izabela si am returnat-o, dar o recomand cu caldura, ne-a folosit la multe lectioare de zoologie.

colajcanada

Pentru lectiile viitoare ne-a ramas si un alt puzzle cu harta Canadei. Are 100 de piese si mi se pare deocamdata complex pentru S.- el nu a atacat pana acum puzzle-uri asa de complicate.

Asadar, acesta a fost primul nostru periplu prin Canada. Speram sa ne întoarcem curând asupra ei. Dintre toate tarile de pe glob, eu insami doar aici mi-as dori sa mai ajung, si cine stie…intr-o buna zi de vara…

 

2 Comments

  1. Am notat🙂 Și noi vrem joc puzzle cu steaguru😉 G. este interesat de orice steag întâlnește și le recunoaște pe câteva. Și cum aici fiind zonă turistică avem steaguri la tot pasul…nu-i mai tace gura la plimbare. Uite o oportunitate să le învețe singur😉

  2. Exact!! Nico, asa o oportunitate de invatare aveti voi unde stati! Sa nu mai vorbesc de limbi, cultura diferita, dar si peisajul marin, pe care sa il exploatati la maximum inainte de a va muta din nou la munte🙂

Leave a Reply

