Ceaikovski si dansul notelor de argint

Vizita lui Ceaikovski s-a prelungit la noi acasa.

Mai intai a venit spiridusul cu lebada Leda, si i-am poftit la masa asa cum ii place lui.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Am pregatit masa inainte de a-l chema de trei ori pe numai, asa cum l-am obisnuit pe S., pentru ca spiridusul sa isi faca aparitia.

Am scos cesti delicate si un ceainic, s-a intamplat sa avem si cozonac, ba chiar si o ceasca minuscula pentru spiridus (Coca, sper ca nu te super ca am reciclat bijuteria de martisor facuta de tine🙂 ).

ceai

Apoi am inceput sa citim cartea, una din preferatele lui S. pentru ca e albastra si are de-a face cu iarna, anotimpul lui favorit. Pe S. il intereseaza cel mai tare pagina cu preferintele spiridusilor, si le tine minte pe multe dintre ele. Am citit povestea introductiva si apoi am ascultat CD-ul, am facut bagaje, am plecat la Podis, la Bucuresti, ne-am intors acasa si am avut energie doar pentru o poveste pe zi, asa cum le imparte si Ceaikovski, ca o Seherezada.

Masa, Dasa si Vasile, prietenii ursuleti ai lui Ceaikovski, ne-au facut sa radem si sa mai rupem vraja fulgilor de nea cu chicotelile pe seama ciondanelilor lor.

Din nou am ramas uimita de frumusetea scriituri si imaginatiei Cristinei Andone, pe care o felicit din tot sufletul pentru aceste carti atat de placute de copiii nostri.

I-am aratat lui S. ce inseamna baletul, cata gratie si exercitiu presupune acest dans, i-am citit  povestea lui Zor si a Linei, am cautat filmulete cu Lacul Lebedelor (balet si desen animat) si Spargatorul de nuci (desen animat) si inca nu am terminat de explorat aceasta lume deschisa pentru noi de spiridusul iubitor de ceai. Alaturi de aceasta carte vom mai citi doua adaptari dupa povestile baletului creat de el, pe care vi le voi prezenta cat de curând.

S. a fost foarte impresionat ca a descoperit si acest mod de a spune o poveste, prin dans…iar mie mi se pare un castig imens pentru cultura lui generala.

Daca planuiti sa studiati cartea, treceti si pe la blogul Ursuletilor nazdravani, activitatile lor pe marginea acestei colectii sunt de-a dreptul fascinante

 

1 Comment

    Trackbacks

    1. The Nutcracker- Spargatorul de nuci | Caiet pentru şcoala de...acasă

    Leave a Reply

    