The Nutcracker- Spargatorul de nuci

Am comandat, de la Micul cititor, o carte Usborne pentru o fetita draga, si nu ma gândeam atunci ce bine se va potrivi ea cu lectia noastra despre Ceaikovski.

Dar când am inceput sa ascultam muzica compozitorului rus, am scos-o din  pachetelul pregatit pentru fetita si cu maaaare grija i-am citit-o lui S.

nutcracker

The Nutcracker este o poveste perfecta pentru Craciun, de citit cu muzica baletului in fundal, de visat asupra ilustratiilor superbe realizate de Anna Lauraschi.

Cartea, de fapt un rezumat al povestii originale, prescurteaza numai bine firul epic, pentru ca atentia unui copil de 4-5 ani sa fie pastrata treaza. Pentru copiii mai mari este excelent material didactic la engleza, fiindca textul e rarefiat si limbajul simplu, merge foarte bine pentru consolidarea timpului trecut simplu.

nutcraker1

Povestea Clarei salvata de soricei si dusa in Regatul Dulciurilor mie imi era straina. Eu eram obisnuita cu dramatizarea radiofonica pe care o ascultam când eram mica, si care ma fascina de fiecare data (a fost una din povestile mele favorite pe disc). Pe aceasta, S. urmeaza sa o asculte azi, si v-o recomand si voua din toata inima. Mai ramane sa citim si varianta in romaneste, pe care o avem intr-o colectie aparuta cu Jurnalul National (dar pe aceasta o pastrez pentru iarna viitoare, când vom relua tema cu si mai multe amanunte).

Daca totusi nu ati intrat in lumea magica a Spargatorului de nuci,  nu ezitati sa puneti aceasta poveste pe lista pentru Craciunul urmator. In romaneste sau in engleza, citita de voi sau dramatizata de actori, urmarita ca balet sau ca desen animat, cu siguranta ii va vraji pe copii intr-o buna saptamana de iarna. Sunt sigura ca va avea farmec si pentru fetite si pentru baietei.

 

Leave a Reply

