Ce mai invata Baietelul de argint…

De multa vreme nu v-am povestit despre activitatile noastre saptamanale, si asta pentru ca ba am fost plecati, ba nu ne-am organizat suficient de bine pentru a reintra in ritm. Activitatile prezentate mai jos sunt un cumul al lunii aprilie (ba chiar si a începutului de mai).

Citire

Reusim sa parcurgem, cam o data pe saptamana, cate 5 cuvinte de la primul nivel roz de citire Montessori, si o facem in stilul Cameliei, asociind cuvântul cu o figurina. Dupa ce S. citeste cuvântul si ii gaseste corespondentul material, il scrie cu carioca pe un cartonas ramas alb.

activitatisaptamanale 5

Matematica

Am reusit sa numaram pana la 100, folosindu-ne de o fisa de numarat din 5 in 5 (printata de pe acest blog, acum 3 ani si mai bine) si de tabelul Montessori (poza am facut-o cu mult dupa ce s-a terminat activitatea) si am mai avut un puzzle cu adunari si scaderi (nefotografiat).

De asemenea, ne folosim de jocul cu pegs (nu stiu cum sa le spun in romana) pentru a face patterning, adunari, scaderi si jocuri pentru imbunatatirea procesarii secventiale. Pe acest joc l-am luat de aici pentru Cati (cadou de ziua ei) dar si S. beneficiaza din plin de el. Il vedeam deseori pe blogurile din Statele Unite si a fost muuuulta vreme pe lista mea de dorinte, asa ca nu am ezitat când l-am vazut in albumul de pe Picasa.

jocpegs

Stiinte

Am recapitulat cu S. despre cele 5 simturi, cu accent pe simtul tactil, gratie unei carti si unul joc de recunoastere prin tactilitate, ambele imprumutate de la prietena noastra Irina (multumim mult inca o data!).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Engleza

Am inceput sa studiem mai focalizat limba engleza cu S. Vreau sa adaug in fiecare saptamana cate un joc prin care sa consolidam putinul vocabular pe care S. il are in engleza, si sa adaugam la el. Noi citim de când era el mic in engleza si continuam sa o facem regulat, insa acum il pun sa si repete pasaje dupa mine, sa traduca anumite cuvinte. Merge destul de greu, pentru ca S. nu are deloc memoria cuvintelor. Pentru ca el sa invete un cuvant nou trebuie sa repetam de nenumarate ori (la fel e si cu numele unui copil pe care il cunoaste, nu il tine minte decat foarte greu, dupa ce s-a intalnit de mai multe ori cu copilul acela; daca el nu are memoria numelor si a cuvintelor, eu nu o am pe aceea a feţelor, asa ca nu ma enervez, continuam pana se prinde ceva).

Saptamana aceasta am facut un puzzle cu alfabetul, insistând atat pe citirea literei, cat si pe pronuntia ei fonetica, si apoi pe cuvântul reprezentativ (iesea ceva de genul Bb-ball-  [bi-b- bol] pentru ca exista  un cantecel la sfarsitul  Sparkabilities Toddler 2 pe acest format. La sfarsit am ascultat cantecelul si am comparat, sa vedem daca cuvintele din puzzle se potrivesc cu cele din video.

activengl5

Am adunat toate cartile noastre cu Barney (avem o carte noua, multumim din suflet, Laura si Buburuza M.!) si le-am citit dupa formula mai sus amintita (el repetând anumite fragmente si traducând cuvinte sau expresii). Cartile sunt foarte frumos gandite cu vocabular de baza, rimeaza si au ritm, si se preteaza foarte bine la ceea ce mi-am propus eu pentru S. S. nu a fost mare fan al filmuletelor cu Barney (desi le urmarea regulat), dar mie mi-au placut, le consider foarte educative, si m-a impresionat faptul ca am vazut acolo si copii cu dizabilitati mai mari sau mai mici. Cartile insa sunt printre preferatele lui.

In aprilie S. a bucatarit la Smart Play, a reinceput badminton, logopedia si pictura, a bricolat, a colorat si a mers in vizite mai des decat de obicei. Iar vremea buna l-a scos la joaca la tara, asa ca activitatile statice de acasa trec pe locul doi deocamdata…

Spor si voua la joaca si la invatat!

Leave a Reply

