Atelierul de povesti de la Smart Play- Vrei sa fii prietenul meu?

Acum mai bine de 4 ani, pe când imi vizitam prietenii de la ToysCom, am vazut la ei o cutie maaare, in care fusesera niste plusuri dragute, si imediat m-am gandit “Ce teatru de papusi bun s-ar putea face din cutia aceasta!”

Si asa a stat cutia pe biblioteca lui S. vreme de 4 ani, fara sa imi iau avant sa o transform in teatru de papusi… Saptamana aceasta insa am transformat-o, si a fost mai simplu decat credeam: am acoperit cu autocolant tot ce a fost parte imprimata cu scris publicitar si fundul interior al cutiei. Apoi am taiat o nisa in partea de jos a cutiei,pe unde sa introduc marionetele. A iesit o treaba foarte colorata, care insa a prins bine la copii.

cutieteatru

Cartea pe care am ales-o de data aceasta a fost una pe care am mai testat-o sub forma de teatru si anul trecut, la ziua lui S. (coincidenta a fost sa gasim inseara aceea la Smart Play si o fosta colega de-a lui S. de la gradi). Este vorba de  Vrei sa fii prietenul meu? a lui Eric Carle, o carte clasica aparuta la editura Cartea Copiilor, pe care v-o recomand din tot sufletul.  Inspiratia pentru teatru si marionetele printate ne-au fost oferite de Camelia, care cu generozitate le-a pus la dispozitia tuturor- multumim din suflet! Daca vreti sa puneti si voi in scena povestea, puteti sa printati de aici personajele de hartie si sa urmati un exemplu de punere in scena absolut desavarsit.

cartevpm

Pe mine m-a atras la aceasta carte tema prieteniei, mai ales ca incerc sa il invat pe S. sa fie un bun prieten, sa imparta, sa se joace frumos, sa puna si pe altii pe primul loc. Dar mai ales…sa persevereze! Daca nu intalnesti din prima un copil cu care sa te potrivesti (asa cum micutul soricel a fost nevoit sa caute multa vreme un prieten pe masura lui) trebuie sa insisti, ca tot cauti, pentru ca pe lumea asta mare se va gasi  un kindred spirit si pentru tine. De asemenea, imi place arta cu care autorul ii face pe copii, prin ilustratie si text, sa anticipeze: el le arata copiilor mai intai coada animalelor, si abia apoi, pe pagina urmatoare, animalul intreg. Puteti face un joc de ghicire, de invatare a ordinii animalelor, doar la o simpla lectura.  Camelia a analizat mult mai bine decat mine toate amanuntele care fac aceasta carte o mica opera de arta, si va invit cu drag sa cititi recenzia ei.

Unii dintre copij erau foarte familiari cu cartea si autorul, dar asta nu a stirbit deloc din farmecul teatrului, dimpotriva!

Dupa ce am facut aceasta punere in scena, am facut cu copiii si un mic craft. inspirat de aici. Noi am adaptat craftul pentru a se potrivi ideii cartii: in inimioara de carton indoita pe mijloc, copii s-au desenat in interior pe sine si pe cel mai bun prieten (pentru S., era evident ca cel mai bun prieten al meu nu poate fi altcineva decat el!). Dupa aceea, am decorat exteriorul inimioarei (tot indoita in doua) cu ochisori, nasuc (desenate cu carioca) si mustati, codita (fire de lana lipite) si urechi din triunghiuri de carton.

craftvpm

A iesit foarte dragut si copii au fost extrem de simpatici cu comentariile lor!

Eu sper ca le-a placut, iar pe mine compania lor m-a umplut de incantatre, nu stiu cum sunt copii la voi in oras, dar cei din Piatra sunt absolut minunati!🙂

 

 

 

 

5 Comments

  1. Frumos! Felicitări! Copiilor le place interacţiunea si prezenta unui adult care să se joace cu ei. Unde mai pui că şi învaţă foarte multe din această joacă.

    • Multumesc, nu stiu cum sunt alti copii la alte ateliere, dar eu când ma duc acolo ii iubesc, asa sunt de implicati si de atenti si de dormici sa puna mana si sa faca, sunt absolut adorabili!

  2. gilda

    Asta e una din cartile noastre favorite…o citim si o recitim tot la o saptamana. Sunt sigura ca ne-ar fi placut mult si atelierul tau!

    • Gilda, când veniti la Piatra facem teatru special pentru Luca🙂

Trackbacks

  1. Friends- Eric Carle | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

