Cum se mai joaca Baietelul de argint

De când ne-am intors de la Podis nu am reusit sa ma adun suficient incat sa organizez pentru S. activitati saptamanale ca in februarie si martie. Facem ce apucam, destul de haotic, dar incerc sa avem macar o activitate pe zi impreuna, chiar daca asta inseamna pur si simplu sa citim cateva file dintr-o carte.

Iata o lista cu cele mai semnificative activitati din ultima vreme, in speranta ca va vor da idei si pentru joaca voastra de acasa.

  • Joc logopedic– S. ma bate in permanenta la cap sa ma joc cu el cu masinutele. Nu se mai joaca singur, spune ca are nevoie de un partener (inainte spunea “pasager”🙂 ). Timp si rabdare nu mai am eu, din pacate. Cu toate acestea, trebuie sa repetam la logopedie si e greu sa reciti liste intregi de sunete si cuvinte, asa ca integram exercitiile logopedice in jocul de rol. Daca data trecuta ne-am jucat de-a ferma si cowboys (sunt prilejuri bune pentru a exersa prrr….brrr…mrrr…sunetul calului), de data aceasta am montat un orasel, cu multe figurine. Daca doctorul dadea o consultatie, sigur aveai o problema la gat care se rezolva cu niste exercitii de genul “la, le, li, lo , lu, ala, ele, ili, olo, ulu, etc.”. Piticutii au organizat un spectacol in care si-au recitat poeziile centrate pe anumite sunete, masinile faceau brrrrr….. (iar celelalte vehicule sunete din buze care sunt de fapt exercitii pentru pregatirea sunetului R).

jpclogopedic

  • Mozaic de spuma– S. a primit de la prietenii nostri (multumim din suflet, Gabriela!) un joc de indemanare si precizie extraodinar, un mozaic din patratele de spuma cauciucata si strasuri, pe care le-a facut dintr-o rasuflare. Nu s-a lasat pana nu le-a terminat pe toate si trebuie sa recunosc ca au iesit foarte frumos. Daca nu stiti ce cadou sa faceti unui copil de 4-5-6 ani de 1 Iunie, acesta este ideal!

mozaic

  • Cartea-jucarie Abecedarul naturii- Litere si cuvinte amuzante. Nu este practic o carte, ci sunt niste fise de citire, prevazute cu spatii pentru a pune pe ele litere de spuma. Fisa ilustrata, care are mai multe cuvinte (nume de animale) începând cu litera respectiva, are pe spate o strofa despre animalul respectiv. Conceptul mi se pare foarte dragut, insa am o sugestie pentru corectorii de la editura Roossa- “Haideti” nu se scrie “Haide-ti”!!! Noi insa ne-am distrat cu aceasta carte, pe care am asociat-o cu un set de stampile Melissa & Doug cu animale. S. potrivea literele si le citea. Apoi, acolo unde S. avea ştampila potrivita, ştampila si scria la rândul lui cuvântul pe foaie. Daca nu aveam ştampila, desena animalul. Multumim o tona pentru aceste cadouri frumoase, Andreea!

cartejucarie

  • Ne-am jucat in engleza cu un domino tare tare frumos, care are valoare sentimentala pentru mine, un joc foarte reusit pe care il folosesc cu toti elevii mei pentru imbogatirea vocabularului. Sunt cuvinte scurte, majoritatea fonetice si usor de retinut pentru toti copiii, si mereu are succes la cei mici:
  • domino
  • Daca va intrebati ce mai citim, avem cateva carti  imprumutate de la o buna si veche prietena, printre care si 9 dintr-o colectie care a prins bine la S. – Alphapets.  Este vorba de o serie publicata de Grolier Enterprises la începutul anilor ’90. Fiecare carte se centreaza pe o litera a alfabetului, reprezentata de un animalut care are o caracteristica dominanta  (Albert the Absent-minded Alligator; Katy the Kind Koala, Tina the Truthful Tiger, etc.), fiecare carte fiind presarata cu cuvinte multe începând cu litera respectiva, iar la sfarsit sunt si alte cateva imagini cu obiecte representative. Cartea are mult text (cam 24 de pagini cu font destul de mic) asa ca nu o terminam dintr-o singura citire. Mai avem doua de parcurs (noi le citim in engleza si apoi le traducem).

alphapets

Spor si voua la joaca, invatare si lectura!

4 Comments

  1. Credeam că numai eu bârâi cu mașinuțe și construiesc leggo :)) Da, nici la noi puiul nu se joacă singur. Și are o tonă de mașinuțe pe care le parcăm, le mutăm, le plimbăm. Construim orașe cu biserică și școală…Se pare că avem același activități🙂 E superb mozaicul acela! Unde găsesc și eu ceva asemănător?

    • Nico, nu prea stiu unde se gaseste, dar cred ca in librarii, eu nu prea ies in oras, insa daca dau peste asa ceva iti las link. Am impresia ca si Camelia a avut asa o recomandare pe blog o data, poate a pus ea link. Noi l-am primit cadou🙂

  2. Minunate activitati si minunate materiale! Sa te tot joci!!🙂

  3. Spor si voua la joaca, Coca!!

Leave a Reply

