Destinatii de vacanta: Delphin Botanik

De mult vreau sa va povestesc despre cea mai frumoasa vacanta din viata noastra de familie, dar pozele erau undeva ingropate intr-un uitat fisier. Abia azi am dat peste el si mi-am spus ce e un moment bun, a venit vara si oamenii cauta locuri faine de mers la mare.

Vacanta aceasta s-a intamplat inainte de a ma apuca eu sa scriu pe blog, pe când avea S. 1 ani si 3 luni (deci vara 2010). Primul an a lui S. a fost o provocare, desi, privind in urma, imi dau seama ca lucrurile erau asa de usoare si de normale. Dar el e de mic fire de explorator, si eu nu l-am scapat niciodata din ochi. A fi mereu in garda, devine obositor oarecum. Asa ca, in a doua vara de viata a lui S., mi-am spus ca e timpul pentru o adevarata vacanta de familie.

Am ales Alanya, Turcia. Ne doream un hotel family friendly, cu loc de joaca pentru copii mici ca si S., all inclusive si cu umbra. Nu ne-am pus prea mult problema bugetului, a fost un cadou din partea parintilor, si cu mintea de acum as alege ceva mult mai modest ( am platit cinci stele insa, fiind S. mic, nu am beneficiat decat, sa zicem 60% din ce oferea hotelul) Când noua ni s-a recomandat de la agentie Delphin Botanik, am ramas vrajiti si cuceriti.

Am plecat de la Bucuresti cu avionul, am fost preluati de la aeroport de un autocar si dusi direct la hotel (cam 40 de minute a durat transferul). La receptie ne-au intampinat cu bauturi racoritoare si alcoolice, cu rahat turcesc, bomboane si zambete si amabilitate, dar despre asta cred ca nu trebuie sa va povestesc prea multe. Este proverbiala amabilitatea personalului hotelier din Turcia si noi ne-am simtit foarte foarte bine acolo din acest punct de vedere (dar nu prea vorbeau engleza;  in schimb, parca imi amintesc cate ceva in romana in brosurile lor informative, deci se pare ca isi respecta suficient clientii romani🙂 ).

Foto 2010 074

Ce e spectaculos la acest hotel e gradina. Hotelul e amplasat pe terenul unei foste gradini botanice, veche de mai bine de 50 de ani, asa ca vegetatia a fost cel mai frumos lucru pe care l-am vazut acolo. Paradis este cuvântul cel mai aproape de a descrie gradina aceea.  Umbra deasa si multitudinea de plante faceau ca plimbarile sa fie placute la orice ora din zi. Erau fazani si pauni si alte pasari exotice plimbandu-se nestingherite. Altfel, trebuie sa spun ca si la inceput de iunie, când am fost noi, caldura era toropitoare. Pozele vorbesc de la sine, le las pe ele sa va convinga.

Foto 2010 072

Camera impecabil de curata, spatioasa, au pus ei un pat pentru copil dar de fapt noua cred ca ne-ar fi trebuit un fel de tarc. In orice caz, S. a dormit cu mine si nu a fost nici un fel de problema. Ti se pun la dispozitie si prosopaele de plaja (le luai separat de la o masa, in drum spre plaja), curatenie se face zilnic, uneori lasau angajatii in camera cate o surpriza mica, cum ar fi un cos cu fructe delicioase. Minibarul era inlocuit in fiecare zi.

Foto 2010 223

Sunt trei piscine, locuri de joaca, tobogane superbe de apa, miniclubul copiilor in fiecare zi (dar al nostru era prea mic sa beneficieze de activitati, puteai lasa acolo copii de la 3 ani in sus) si spectacole seara. Nu stiu cine ar avea de comentat cu privire la balaceala, totul era proiectat pentru distractie, iar piscinele erau foarte bine intretinute.

Foto 2010 281

Restaurantul principal avea tot ce poate pofti cineva in materie de mancare! M-am abtinut totusi (am luat doar un kilogram in plus :) ). Felurile principale erau multe, dar trebuia sa ajungi imediat ce se deschidea restaurantul ca sa alegi ce doresti, si fructele mi s-au parut diverse, multi pepeni si caise si capsuni, dulciurile in schimb nu m-au dat pe spate, cele mai apetisante pareau cele turcesti, si salatele- gustoase, imi pare rau ca nu am incercat mai multe sortimente…Ce a fost mai important pentru noi, a fost o sectiune speciala pentru persoane la regim si bebelusi, de unde puteam sa aleg pentru S. carne si legume fierte simplu, fara condimente. Tot acolo gaseai si un blender. Ne venea foarte usor sa il hranim pe S. si apoi sa mancam si noi linistiti. Sotului meu tin minte ca i-a placut supa de linte, mie pestele fript. Acest restaurant era de tipul unui bufet suedez, insa imi amintesc ca mai existau si alte cinci restaurante a-la -carte (ottoman, italian, japonez, chinezesc si pescaresc).

Foto 2010 236

Nu le-am incercat. Se deschideau tarziu, când incepea deja ora de culcare a lui S. Da, as fi putut opta pentru baby sitter, dar cred ca nici acum nu as fi in stare sa fac asta.  Erau baruri peste tot si puteai lua la orice ora prajituri, clatite (facute in sistem traditional, pe loc, mi-a placut asa de mult sa stau sa privesc cum le faceau), inghetata, tot felul de bauturi din fructe (delicioase) sau alcoolice (despre acestea din urma nu va pot spune absolut nimic) si cafele (nici aici sa nu imi cereti opinia🙂 ).

Foto 2010 059

Intr-una din ultimele seri am incercat o pina colada fara alcool, cred ca e una dintre cele mai delicioase bauturi gustate de mine vreodata.

Foto 2010 261

Plaja este frumoasa, doar cu pietris. Este bine sa ai papuci speciali pentru plaja, altfel nu se poate pasi (S. a avut sandalute si eu la fel, am mers mereu in sandale). Este bine intretinuta si erau sezlonguri pentru toata lumea. Daca doreai in schimb un pat cu baldachin si acoperis de paie, well, trebuia sa ti-l ocupi de la sapte dimineata.

Foto 2010 017

Pentru copii era un loc frumos de joaca cu nisip, am niste poze foarte dragute cu S. acolo. Nu stiu sa inot, nu am intrat in mare decat pana la genunchi, dar apa era curata si foarte placuta. Acolo S. a dobandit un cuvat nou- APA.

Foto 2010 301

 

Miniclubul avea loc in fiecare si zi din cate am observat, avea activitati excelente pentru copii. Dupa ce terminau ei activitatile mergeam si noi pe acolo sa se joace S. cu mingile si sa mearga in 4 labe pe platforma acoperita (el a mers destul de tarziu in picioare, si la un an si 3 luni inca mai prefera sa mearga in 4 labe, desi putea si biped; nu l-am fortat niciodata, si drept urmare are un excelent simt al orientarii in spatiu si la 2 ani pedala deja tricicleta, iar la 2 ani si 4 luni mergea pe bicicleta cu stabilizatoare). M-a amuzat simtul ordinii ce il descopeream la el. Daca vedea vreun scaunel rasturnat, il lua si il punea la loc. Nu stiu cine l-a invatat asa ordonat, si-a mai pierdut din zel intre timp, dar atunci nu spunea nici 4 cuvinte, dar stia exact unde trebuie facut ordine. Mi-a placut ca din loc in loc gaseai pentru copii masinute, triciclete, chestii gen bobby car, cel mic era inebunit dupa ele.

Foto 2010 037

Nu prea am fost la spectacole. Era volumul foarte puternic si S. nu suporta asa galagie mare. In fiecare seara in schimb, faceam o luuunga plimbare si ne bucuram de parculetul copiilor, unde era un trenulet (preferatul lui S.), o sumedenie de carusele, si multe de vazut pentru ochi micuti. Uneori mergeam sa admiram marea. De fapt, asta era lucrul nostru favorit de facut seara. Mi-a placut mult seara romantica, când au decorat piscinele cu baloane si ne-au asteptat managerii hotelului cu flori in mana la intrarea in restaurant.

Foto 2010 258

In afara de ce oferea hotelul, cred ca as fi fost tare dezamagita sa ajung in Turcia si sa nu pot intra intr-un bazar turcesc. M-am interesat inainte de plecare si am descoperit ca exista un bazar cam la 20 de minute de mers pe jos in dreapta hotelului, asa ca de doua sau de trei  ori am fost si la cumparaturi si am adorat lucrul asta. Nu concep sa plec intr-o tara straina fara sa  aduc cadouri la cei dragi, si chiar daca preturile mi s-au parut un pic mari (hai sa spunem insa comparabile cu cele din Romania) totusi ne-am intors cu suveniruri, o rochie de vara care mi-e foarte draga si multe cadouri pentru cei de acasa.

Un alt lucru care mi-a placut: pentru ca eu ma relaxez citind si nu mi-am adus nici o carte de acasa, am fost surprins placuta sa gasesc in holul central o mica biblioteca. Am descoperit ca inca mai pot citi in franceza🙂

Prea multe activitati extra nu am testat, S. era inca alaptat si depindea de mine intru totul. Pentru noi insa a fost suficient cat sa ne simtim foarte bine. Decorul de vis si amabilitatea oamenilor de acolo au facut din vacanta aceasta chiar cea mai frumoasa din viata noastra de când ne-am casatorit.

 

 

Leave a Reply

