Strauss si valsul trandafirilor de mai

Povestea spiridusului Strauss a fost ultima citita de noi din seria Povestilor din Padurea Muzicala scrise de Cristina Andone. Si mie, ca si Baietelului de argint, ne-a parut rau ca acesta a fost ultimul spiridus care ne viziteaza (Bach a fost pe la noi cu mult timp ianinte, insa am ratacit pozele cu întâlnirea aceea). Speram din tot sufletul ca seria sa continue, iar noua sa ne treaca pragul si alte personaje care sa ne faca sa ne indragostim de muzica clasica. Multumim inca o data pentru ele scriitoarei si ilustratorilor!

strauss

S. este foarte preocupat de spiridusi, ma intreaba mereu daca mai traiesc, ce s-a intamplat cu ei si daca Padurea Muzicala exista in realitate. I-am spus ca acei compozitori au murit demult si traiesc in sufletele noastre prin muzica lor, iar spiridusii, ca toate personajele inventate de oameni, traiesc intr-o tara mare si frumoasa numita Fantazia (abia astept sa creasca S. si sa citim Povestea fara sfarsit al lui Michael Ende). Eu ma feresc sa ii spun lui S. minciunele, chiar daca vad in ochii lui ca si-ar dori mult de tot sa auda o explicatie fantasmagorica, asa ca treaba cu Fantazia mi se pare cea mai potrivita.

Pe Strauss si pe prietenul lui, paunul Grand Junior, i-am intampinat cum se cuvine, cu desertul lor preferat…bezelele. Sa nu credeti ca le-am facut eu, sunt mai pricepute cofetaresele. Dar am mers impreuna si le-am cumparat, iar doamna ce mi le-a cantarit s-a facut ca nu aude bine când i-am spus ce musafir vrem noi sa tratam cu bezelele dumneaei🙂.

Cartea ne-a prins chiar in mijlocul mutarii, asa ca valsurile lui Strauss ne-au insotit curateniile generale si micul dejun sau cina in noua bucatarie. Iar pentru ca e loc mai larg acolo, l-am invartit pe S. in topaieli prea putin gratioase, ori de cate ori a avut ocazia. I-am aratat lui S. pe youtube un filmulet cu un vals adevarat, sa nu isi inchipuie ca dansul lui saltaret are ceva de-a face cu valsul.

Ramane sa mergem la un concert pentru a pune in aplicare ghidul de buna purtare dat de paunul Grand Junior. Mi-a placut mult regula de baza: Bucurati-va de muzica, dar ingaduiti-le si celorlalti sa se bucure de ea!

Ne-a placut mult si faptul ca la marele bal au venit costumati toti spiridusii, si am avut ocazia sa ii recapitulam (S. i-a recunoscut pe majoritatea), dar cel mai mult mi-a placut povestea nonconformistei Adela care si-a cucerit printul nevrând sa il cucereasca.

Noi ne-am bucurat pur si simplu de poveste, de vals si de bezele si prea multe activitati pe marginea cartii nu am apucat sa facem. Insa le reluam cu prima ocazie si vom poposi mai multa asupra fiecareia dintre ele. Daca insa vreti o buna sursa de inspiratie, va invit sa cititi aventurile Ursuletilor Nazdravani , carora le multumim si pentru figurina spiridus care a poposit la noi acasa!

2 Comments

  1. Cat de frumos, Raluca!
    Sa stii ca si M. intreaba, la fiecare lectie pe compozitori, daca sunt ingeri sau inca traiesc🙂.
    Tare mult ma bucur sa vad cat de mult s-a atasat S. de aceste carti.

    Va pupic mult!

    • Camelia, iti multumim asa de mult ca ai scos aceste carti la lumina si asa de frumos le-ai pus in valoare! Fara tine si fara Coca nu le-as fi descoperit adevaratul farmec!

Leave a Reply

