Mami, pot sa le-o prezint pe Cati copiilor?

Ne bucuram in sfarsit de vara…e soare si au inflorit margaretele pe un camp. Mai mergi putin si dai de un alt camp cu delicate plante aramii care coloreaza totul in sepia. Mai mergi un pic si vezi fanul cosit. Apoi cineva construieste o casa, apoi copii care se joaca…

Copii sunt un dar pretios al zilelor de la tara. Baietelul de argint e peste masura de fericit când vede copii in jur, pentru ca a inceput vacanta si vecinii au plecat pe la mare, pe la bunici. Asadar, când gasim copii noi sarim in sus de bucurie si ii invitam pe la noi. Ei se joaca mai cu seama pe afara, si uneori si in camera lui S.

Daca avem planificata vreo vizita, S. este asa de entuziasmat, isi face curat in camera, planuieste jocuri, pregateste tratatii cu dulciuri si pune intrebari. “Cat e ceasul?” “Mai e mult pana vin copiii?” “Mami, pot sa le fac copiilor cunostinta cu Cati?”

copii2

E o chestiune de care pana acum nu m-am lovit.

Cati e partea cea mai sensibila si cea mai puternica a familiei noastre.

E partea cea mai protejata si cea mai ferita. Nu o scoatem la biserica si nici la supermarket. Nu o scoatem decat la kineto sau in aer liber, si doar când nu bate vantul. Pe oriunde am dus-o, oricine ar fi venit pe la noi, era deja obisnuit cu povestea ei. Nu punea intrebari stanjenitoare, nu o respingea, nu se mira.

Acum suntem in postura de a invita la noi copii care nu ne cunosc (si vin doar sa se joace cu S.), pe ai caror parinti nu ii cunoastem bine, si pe a caror reactie nu o pot prevedea.

Primul meu raspuns a fost “Nu, nu le-o prezentam copiilor pe Cati”. Nu inca.

As vrea sa le dam timp, sa ii cunoastem, sa vedem daca va placeti unul pe altul, daca te plac pe tine pentru ca esti Baietelul de argint si atat, daca vin cu drag sa se joace cu tine. As vrea sa nu te simti respins. Stiu ca si momentele astea nu pot fi amanate la infinit, ca vei suferi din cauza asta si din multe altele. Acum stii ca lumea se invarte cu sens si Dumnezeu e in ceruri si totul e bun pe pamant. Acum ai o sclipire plina de incredere in ochi, asa cum ar trebui sa aiba orice copil la 5 ani. Inca nu sunt pregatita sa vad încrederea asta facandu-se tandari.

In acelasi timp, sunt recunoscatoare pentru oamenii de pana acum. Pentru copiii care au privit-o pe Cati ca pe un bebelus mai mare si atat. Pentru cei cu inima sensibila care au indragit-o. Pentru adultii care, tocmai datorita ei, au devenit parte din familia noastra.

Pentru baietelul meu care vrea sa-si prezinte surioara noilor prieteni.

Viata e mai plina de aer si culoare si spor la tara. Viata e mai…complicata.

 

10 Comments

  1. Cristina

    Socializarea este grea oricum, nu putem sa ne ferim copilul de momente…complicate. Cred totusi ca ele fac parte din viata tuturor copiilor, dar au o importanta mai mica sau mai mare pentru noi, adultii. De exemplu, eu am mari emotii despre cum va fi privit de alti copii la gradinita baietelul meu care nu prea vorbeste. Situatia mea este diferita de a ta, dar emotiile si anticiparea sunt , cred eu, la fel. In cazul tau, asa cum va vad eu din exterior, sunteti niste persoane calde, care vorbesc frumos si stiti sa va purtati cu copiii si cred ca si ei va plac instantaneu. Cunosc copii de la tara si cred ca o abordare directa si sincera face mai mult decat amanarea. Eu as stimula tendinta protectoare care exista in orice copil si as zice Copiii vor dori sa o mangaie si sa ii ofere iubirea si protectia lor. Ceea ce cred ca va trebui insa sa faci, este sa socializezi cu parintii lor si sa le arati ca nu te feresti de subiect, ca sa nu dai prilej de barfa. Cea mai buna tactica e atacul! Mult curaj!

    • Cred ai dreptate, Cristina, cu “atacul” si cu amânarea, o sa vad cum decurg lucrurile si incerc sa ma adaptez. Noua ne plac mult copiii si preferam sa ii avem in curtea noastra, unde stim daca se pun in pericol sau nu, unde putem sa il monitorizam si pe S. Asadar, întâlnirea cu Cati e inevitabila. Acolo unde pot cunoaste mai intai parintii, clar nu am emotii🙂

  2. Connie_Sara

    Va pupam si va imbratisam cu drag!❤

    • Si noi, Connie, chiar ii povesteam lui Dani zilele trecute ce dor imi e de tine❤

  3. Iti inteleg dilema Raluca …. Insa in general , copiii ( mici cel putin) sunt foarte deschisi fata de alti copii indiferent de culoarea/conditia/statutul social al acelui copil. Lucrurile se schimba adeseori cand cresc, pur din cauza adultilor care ii inconjoara si ii influenteaza. Stiu ca e imposibil, insa eu iti doresc sa ai parte doar de ( sau de cati mai multi) vecini si cunostinte deschise la minte ( si suflet)….care sa nu va dea prilej de suparare!

    • Oana, nu de cei mici mici pana in sase ani imi e teama mie, eu am emotii pentru cei mai mari, peste 9-12 ani, care percep clar ca ceva e in neregula cu Cati si ar putea sa il faca pe S. sa se simta prost. Dar, slava Domnului, pana acum nu am avut nici un caz de genul acesta.

  4. violeta.argatu

    eu cred ca S. o sa stie cum sa reactioneze in situatiile mai putin placute si ca n-o sa-l atinga atitudinea nepotrivita a celor mai maricei.apoi, cred c-ar fi bine dc ar mai trece o perioada pana la momentul respectiv.progresele Ecaterinei sunt extraordinare. daca o tine tot asa (Doamne ajuta!) se vor diminua multe griji😉

    • Violeta, nu imi fac iluzii. De rautati nu am cum sa il feresc. Cat de binecuvantati am fost pana acum de oamenii din jur si de atitudinea lor!! Uite aici o fetita cu T13, poate CAti e ceva mai bine decat ea, dar sper ca si CAti va avea acelasi efect asupra fratelui/ fratilor ei. https://www.youtube.com/watch?v=f9TrQtGVoso

  5. Raluca, ai incredere in judecata baietelului tau. Vorbeste cu el, fii sincera si spune-i adevarul. Daca il vei pregati, nu va fi luat prin surprindere. Va imbratisam cu drag

    • Incerc sa il pregatesc in asa fel incat s astie ca ceva e diferit cu sora lui, dac ca nu e wrong, nu stiu cum sa iti spun. Important e cum te raportezi la asta.

Leave a Reply

