Trusa exploratorului de la Noriel

Noi nu avem obiceiul cadourilor de Paste in familie, insa primavara trecuta am fost despartiti de S. o perioada (noi am fost la Podis, el la bunici), si drept consolare am facut o plimbare in mall la Bacau, cu binecuvantarea si “sponsorizarea” bunicii materne🙂 . S-a intamplat atunci sa fie in preajma sarbatorilor de Paste si am prins niste reduceri magice la Noriel (40-50%) asa ca nu m-am putut abtine sa nu ii cumpar doua mici seturi de stiinte (anatomia ochiului si structura moleculelor) si o trusa pe care vrem sa o exploatam vara aceasta in cele mai variate feluri. Vad ca si acum este pe site, la exact acelasi pret cu care am achizitionat-o noi, insa din pacate nu e in stoc.

Trusa exploratorului cuprinde unelte pentru 12 experimente (normal, le puteti folosi dupa aceea in fel si chip).

DSC04540

  • Lumea insectelor (pur si simplu creezi un mediu confortabil pentru cateva insecte si le studiezi cu lupa);
  • Ferma ramelor (aici colectezi rame si privesti cum sapa tuneluri in pamant);
  • Supravietuitorul (prinzi o insecta mica si observi cum se comporta in medii diferite, de exemplu la lumina si intuneric; imi place ca de fiecare data copiii sunt atentionati sa nu faca rau vietatilor si, dupa ce le-au studiat, sa le redea libertatea);
  • Inspectorul insectelor (exista o cutie cubica cu lupa unde o insecta poate fi studiata in detaliu);
  • Radacina viteaza (celebrul experiment cu boabe de fasole);
  • Vraja verde (ceva de genul acesta);
  • Cautatorul de soare (o planta se indreapta spre soare, chiar daca acesta intra doar printr-o gaura mica dintr-o cutie speciala);
  • Setea pamantului (testeaza puterea de absorbtie a apei a diferitelor tipuri de soluri);
  • Viata de planta (acelasi experiment cu boabe de fasole, dar lasate in medii diferite- mai luminoase, mai intunecate);
  • Solul ideal (masoara ph-ul solului);
  • Apa miraculoasa (diferite seminte incoltesc in apa);
  • Mumia vegetala (o frunza ofilita se lasa la presat, si apoi se observa rezultatul).

Asa arata pagina cu instructiunile unui experiment:

DSC04544

Acestea sunt toate uneltele din trusa (unele vor fi folosite la mai multe experimente):

DSC04542

Am observat ca parti din aceasta trusa, pentru experimente individuale, se vand si separat, asa cum exista si alte truse in colectia Bazele stiintei: cea a naturalistului, a electronistului, a anatomistului, a fizicianului. Noi am ales-o pe aceasta pentru ca avea cele mai multe experimente, iar din celelate aveam cel putin cate un set separat (multe dintre ele sunt acum la reducere, cu 9,3 lei). S. ar fi fost fascinat de fiecare dintre ele, jocurile acestea sunt cele mai des scoase din dulap la noi acasa.

Mi se pare un cadou foarte potrivit pentru un baietel de peste 5 ani, asta daca sunteti in pana de idei. Pentru noi se potriveste perfect acum, când studiem intens insectele.

Spor la joaca!

 

5 Comments

  1. Vai Ralu, ți-ai făcut pasiune din insecte :))) Ce aș vrea să am curajul tău! Spune-mi cum colecționezi râmele? Sincer dacă mă gândesc să știi că în Grecia nu am văzut râme! Oare or fi? Dar trusa e minunată! Mai bagă în LIDL din când în când tot felul de minunății pe aici!

    • Nico, chiar studiem insectele vara asta. Tu iti aduci aminte de vreo vacanta in care sa fi studiat insectele când erai mica? Eu nu…din pacate. Nici un adult nu s-a gandit macar sa imi sugereze treaba asta, iar eu eram prea girly girl pentru a o face din proprie initiativa. S. nu e mare pasionat de insecte, dar pentru mine faptul ca am natura atat de aproape…nu pot sa nu ii atrag atentia asupra minunatiilor ei. Noi am cumparat trusa primavara trecuta, cand inca nu imi propusesem tema asta de vara, dar uite ca s-a brodit minunat!

      • :)Țin minte că o dată am găsit o libelulă moartă. Știai că trăiesc doar o zi? Am păstrat-o luni în șir și am admirat-o! Probabil că îmi era foarte frică de insecte. Și acum nu mă simt tare îndemnată să le ating😀 Ce-i drept că aveți insecte acolo. Aici înafară de țânțari :)))) nu văd nimic😉 Și faceți așa lecții faine! Știi ce-ți trebuie? Sunt două episoade cu insecte la Autobuzul magic. Uite linkurile

        Și unul cu furnicile foarte fain!

        Lui G.îi plac mult și ține bine minte informațiile din ele!

  2. Nico, multumesc o tona de recomandari, sigur i le pun lui S. Am fost neinspirata si i-am pus filmul despre Moise (the Prince of Egypt) si e cam inspaimantator pe alocuri, acum trebuie sa ii dau ceva dragut sa il linistesc.

Trackbacks

  1. O lectie de botanica…cat doua anotimpuri! | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

