Nisip kinetic

Inspirata si ajutata de Coca, am achizitionat si eu un kilogram de nisip kinetic, avand in minte mai mult terapia senzoriala a Ecaterinei.

Nisipul kinetic are o textura deosebita, foarte  fina si pufoasa la atingere, se lipeste si capata forma mai usor decat nisipul obisnuit (are in compozitie 98% nisip si polimer non toxic 2%). Are culoarea naturala a nisipului si are o mobilitate aparte (un video ar fi mai concludent decat descrierea mea in cuvinte). Poate fi cladit, transferat, pus in forme, sculptat (daca va pricepeti la sculpturi  in nisip), framantat si batatorit. E o jucarie open ended, care ofera posibilitati nelimitate pentru o inaginatie bogata.

Cum va spuneam, l-am luat pentru Cati, care a fost foarte reticenta sa il atinga (pentru ca asa este ea la orice experienta tactila noua). Cu toate acestea l-am folosit deja (incercam sa o invatam sa izoleze indexul, si pentru aceasta am pus-o sa faca gauri cu degetelul in nisip). Sub supravegherea unui adult cred ca poate fi folosit de la orice varsta, si este foarte relaxant pentru orice varsta🙂

Baietelul de argint in schimb, s-a indragostit iremediabil de el. De când a ajuns la noi acasa, se joaca non stop cu el. Mi-ar fi teama ca ii creeaza un soi de dependenta, daca nu as sti ca este doar un material care a prins extrem de bine la el. Il modeleaza, face munti si dealuri, isi foloseste uneltele de la plastilina, si pur si simplu sta absorbit ceasuri intregi, zi dupa zi. In principal cladeste munti, face mortar, sapa pesteri pe care le astupa, construieste, da forma.

DSC04547

Pentru o mamica obosita…e jucaria ideala!

A meritat investitia celor 50 de lei? Categoric! Sunt foarte zgarcita si protectiva cu acest nisip, presimt ca va fi foarte folosit la noi acasa si nu vreau sa pierdem din el, asadar se joaca doar intr-o masuta speciala si avem grija sa nu il murdarim si sa il stragem pe tot dupa ce l-am folosit. Deja am cateva idei pentru a exemplifica cu ajutorul lui niste concepte de geografie.

Noi am avut si playdough si moon dough, chiar si moon sand, dar nici una dintre acestea nu a avut efectul pe care nisipul kinetic l-a avut asupra lui S.

Merita pus pe lista de Craciun, spun eu…

Spor la joaca!

5 Comments

  1. Ce mult ma bucur ca nisipul a prins asa de bine la S. !! Mie chiar i-a parut rau ca am luat doar un kilogram…..poate in viitor, mai luam macar unul …sa avem mai mult spor🙂.
    SI mie mi se pare extrem de relaxant sa ma joc cu el.

    • Da, Coca, multumesc mult ca ai facut posibila achizitionarea lui! Si eu trebuie sa imi iau niste timp sa ma relaxez cu el..

  2. Foarte ingenios! Ma tenteaza si pe mine pentru bebe, noi facem mereu activitati de dezvoltare senzoriala. Trebuie doar sa fiu atenta sa nu il manance, pentru ca suntem inca la etapa de “degustat” orice.🙂
    Multumim pentru idee si spor la joaca!

    • Raluca, e foarte fain, chiar si pentru mai tarziu. Il poti folosi in sensory bins, si chiar asa cum e; nu mi-a venit sa cred cate ceasuri a petrecut S. cu el…de-a lungul multor zile.

Trackbacks

  1. Lectia despre planeta Pamant | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

