Cartea audio Apolodor

Libraria  on line Book City ne-a oferit spre recenzare cartea audio Apolodor, aparuta la editura Humanitas, in lectura doamnei Dorina Chiriac.

DSC04562

Le multumim din suflet celor de la Book City, trebuie sa recunosc ca aceasta carte audio a fost prima mea optiune din oferta lor. Mi-am dorit tare mult ca Baietelul de argint sa se familiarizeze cu povestea creata de Gellu Naum in exact acest format.

Eu una nu l-am descoperit pe Apolodor, ca majoritatea celor din generatia mea, prin intermediul lecturii, in copilarie. Dimpotriva, am dat peste el din intamplare, in studentie, gratie unei prietene si a Adei Milea, care la- pus grozav de frumos in “scena” audio. Mi s-a parut o carte foarte inteligenta si buna pentru copii, nu numai gratie simpaticului tenor, ci si datorita modului in care ea poate fi exploatata in plan educativ.

Acum, noi avem si cartea tiparita, aparuta la Paralela 45, si abia astept sa o parcurgem. Când vom face traseul pinguiului pe harta, cu mici opriri pentru a invata despre una sau alta, cu siguranta va vom povesti si voua.

Cunoscandu-l insa pe Baietelul de argint, am stiut ca un impact mult mai mare il va avea asupra lui varianta audio. Am incercat sa ii pun versiunea Adei Milea, insa, pentru ca el era nefamiliarizat cu textul, a fost un esec. Nu a gustat-o deloc, asa ca atunci când am aflat de pe blogul In joaca de existenta unui alt format audio a cartii lui Apolodor, mi-am dorit-o foarte mult pentru S. (Ada Petre  prefera varianta muzicala, noi pe cea lecturata, din pricina de copii, probabil…diferiti).

S. este un copil cu stilul de invatare auditiv secvential. El primeste mai bine informatia daca o aude, are capacitatea de a se concentra foarte bine la o poveste audio si retine multe amanunte. Nu stiu daca va mai amintiti peripetiile noastre cu Habarnam sau cu Aventurile in lumea Bibliei, dar ambele au prins extraordinar de bine la S. si vrem sa exploatam acest mod de invatare cat mai mult. Eu pledez pentru cartile audio, au un impact extraordinar asupra procesarii secventiale auditive. Copilul invata sa fie atent la vocea umana, sa se concentreze, isi exerseaza memoria si isi sporeste vocabularul; invata ce este aceea o lectura facuta cu intonatie si…cel mai mare avantaj pentru parinti (cel putin asa i se pare creierului meu destul de obosit), tine copilul linistit si ocupat in mod constructiv. Eu imi amintesc de orele nenumarate pe care le petreceam ascultând povesti pe discuri negre de vinil, si cat m-am imbogatit prin ele. Sunt atat de fericita ca si baietelul meu le adora!

Am testat reactia lui S. la noul CD cu Apolodor, si vreau sa va spun ca povestea a prins foarte bine! Vocea Dorinei Chriac este calda si calma, povestea curge lin. Mie si lui S. ne place. O ascultam in masina si va rog sa ma credeti, un copil care tace, la drum lung, este o binecuvantare!

De indata ce S. o va asculta de cateva ori, sa aiba ideea intregii povesti clare in minte, vom incepe si lectura cartii.

Pentru copii care iubesc cartile audio, v-o recomand din inima!

 

 

 

4 Comments

  1. MULTUMIM PENTRU RECOMANDARE! Fetele mele abia acum au aceptat varianta audio a cartilor si asta datorita “POvestilor domnisoarei Firicel”. Avem mai demult cartea dar abia acum au acceptat aceasta varianta audio si le place mult de tot, o ascultam tot timpul in masina. O sa mai incerc astfel de audio-book-uri.

    • O, Vali, eu sunt asa de fericita ca lui S. ii plac povestile audio! Daca nu i-ar fi placut, cu siguranta nu atingeam noi cifra 300 anul trecut🙂 Si cu siguranta nu il luam la Bucuresti si pe el prea des🙂

Trackbacks

  1. Lectia despre planeta Pamant | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Fii creativ! | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

