Carte Usborne: See Inside Planet Earth

S. a fost la bunici cateva zile, asa ca am avut si eu o mica vacanta.

Am decis sa facem saptamana reintoarcerii un pic mai speciala, dedicând cateva ore unor lectii usoare de geografie.

S. a primit de-a lungul timpului, de la noi sau de la alti prieteni dragi, mai multe carti si materiale educative pe tema planetei Pamant. Astazi insa vreau sa va povestesc despre cea mai spectaculoasa dintre ele, o carte Usborne: See Inside Planet Earth.

seeaerth

Pe aceasta Baietelul de argint a primit-o cadou de 1 Iunie de la Adina- Micul Cititor (multumim inca o data din suflet!).

Este foarte frumoasa si calitativa, cu 16 pagini cartonate, pe parcursul carora copilul poate ridica peste 80 de ferestre informative. Ilustratiile sunt exact asa cum ii plac lui S., marunte si foarte detaliate. Noi nu facem jocuri de atentie (nu am eu rabdare pentru ele), insa el iubeste cartile de cautare cu multe amanunte, si aceasta este din categoria celor indragite de el. Autorii sunt Katie Dayness si Peter Allen, iar coordonatorul stiintific este Dr, Julia Jones (Lecturer in Conservation Biology at the School of the Environement and Natural Resources, University of Wales, Bangor).

In cuprins gasim urmatoarele teme:

1. Earth in space (Pamantul in spatiu)

2. A blanket of gases (Patura de gaze)

3. Warming up (Incalzirea globala)

4. A watery World (O lume a apelor)

5. Hot and cold deserts (Deserturi fierbinti si inghetate)

6. Mountains, rivers and forests (Munti, rauri si paduri)

7.  Changing climates (Climate in schimbare)

8. Saving our planet (Sa ne salvam planeta)

earth

Noi am parcurs pana acum primele 3 capitole, si am avut astfel prilejul sa recapitulam informatiile despre Sistemul Solar si continente, sa invatam despre atmosfera (mi-am clarificat si eu anumite nedumeriri) si despre incalzirea globala. S. a fost interesat de ceea ce inseamna petrol, turbina eoliana, raze ultraviolete si multe altele.

Cartea are mici bucatele de informatie imprastiate pe pagina si sub ferestrele de carton, si nu conteaza daca le selectezi doar pe cele mai improtante, daca le citesti in intregime sau investighezi ilustratiile, oricum va face sens pentru copil. Noi am rasfoit-o si impreuna cu prietena lui S., vecina noastra de 11 ani, care a avut si ea ocazia sa-si reaminteasca lucruri invatate la scoala. Asta dovedeste ca e o carte ce poate fi adaptata de la varsta precolara pana la elevii mai mari, mai ales daca vreti sa o folositi si la studierea limbii engleze. Nici un adult nu s-ar plictisi cu ea!

Despre cum am incorporat aceasta carte in lectiile noastre va voi povesti in episodul viitor🙂

 

Leave a Reply

