Lectia despre planeta Pamant

Va povesteam ieri ca am inceput saptamana dedicata unor lectii de geografie, in care recapitulam unele notiuni invatate deja, dar si incercam sa retinem unele noi. S. este intre doua vizite la bunici, asadar activitatile noastre nu sunt foarte complicate, si nici foarte multe.

activitatidegeografie

Intai de toate, le-am aratat copiilor (S. si prietena lui din vecini) diorama ce ne-a fost daruita de Camelia (multumim inca o data, din inima!). Este minunata, ca o bijuterie.  La scara foarte mica, copiii au putut vedea formele de relief si au putut identifica raul, marea, lacul, campia, dealul, muntele si insula. Pentru S. am facut un exercitiu de citire, pe cartonase. El a trebuit sa descifreze ce scrie pe cartonase si sa potriveasca eticheta cu forma de relief.

Apoi am citit despre planeta noastra, cate ceva despre pozitionarea ei in spatiu, despre structura ei (si aici ne-a ajutat din nou modelul miniatural faurit de Camelia- iar lectia lor pe care au incorporat-o in cea despre Japonia este deosebit de interesanta si merita sa va inspirati din ideile lor). Pentru D., informatiile erau familiare, fiindca le mai auzise si la scoala, dar pentru S. erau noi, si modelul micut i-a ajutat pe amândoi sa vizualizeze straturile pamantului (scoarta, manta, nucleu extern si nucleu intern).

relief

Am folosit, pentru informatii, cartile See Inside Planet Earth, despre care va povesteam aici, Priveste cum e planeta noastra, aparuta la ed. Prut, si  O lume uimitoare, Pamantul (despre acestea din urma am povestit si aici).

Dupa ce am trecut prin cele trei carti (am selectat unele pasaje, pentru ca, de pilda, despre vulcani nu am povestit prea mult), i-am lasat pe copii sa completeze jocurile cu autocolante din cartea cea mica.

A doua zi S. se juca cu nisipul kinetic si am modelat impreuna o campie, un deal si un munte (el oricum construia mai mult munti cu acest nisip).

DSC04715

A doua parte a lectiei noastre s-a concentrat asupra Cartii lui Apolodor. Cu un castron de popcorn in mana, i-am trimis pe copii sa asculte cd-ul, iar a doua zi am inceput sa citim si cartea, pe care am cuplat-o cu atlasul cu abtibilduri Usborne despre care va povesteam aici. Cel mai mult m-a bucurat si faptul ca s-a implicat si tati in lecturarea acestei carti.

Lectia in sine nu a fost foarte complexa, dar sunt sigura ca cei doi copii au ramas cu ceva. De ce spun asta? Pentru ca si eu mi-am consolidat niste cunostinte de geografie nitel cam subrede🙂

Spor la joaca si la invatat!

 

Leave a Reply

