Ce mai invata Baietelul de argint…

Copilul nostru cel mai mare a fost mai mult plecat pe la bunici in ultima luna, asa ca prea multe activitati nu am apucat sa fac cu el. Despre trei dintre ele, adunate in timp, va povestesc acum:

1. Triops

Triops este o cutie-experiment, pe care S. a primit-o ca premiu de la unchiul lui dupa operatia de apendicita (impreuna cu setul de cristale si ceasul cu lamaie). Este cel de-al treilea experiment de stiinta incercat de noi vara aceasta, insa ne-a reusit doar partial. Ideea era sa punem la eclozat in apa distilata niste oua de crustacee numite Triops. Partea buna este ca am citit toate instructiunile impreuna cu S. si am aflat (si eu) o multime de lucruri despre aceste crustacee preistorice. O alta parte buna este ca am urmat pasii de pe instructiuni si S. a luat activ parte la punerea laolalta a experimentului, impreuna cu mica noastra vecina. Partea proasta e ca doar un crustaceu a iesit din oua, iar acesta nu a supravietuit pana la maturitate. Cum am folosit doar jumatate din cantitatea de oua, cred ca vom relua experimentul cu mai multa atentie data viitoare, când vom putea controla mai bine temperatura si lumina.

triops

Kit-ul cuprinde:

  • acvariu (mic, de plastic- apa s-a evaporat din el imediat)
  • punga cu oua de crustacee Triops si detritus
  • punga cu hrana pentru Triops
  • lingura
  • pipeta
  • pahar gradat
  • manual ilustrat

Inca nu pot spune ca am aruncat banii pe geam, a fost foarte distractiv sa facem experimentul si copiii au fost incantati. Sper ca data viitoare sa vedem, totusi, crustaceele. Am impresia ca toate cele trei experimente alese de noi ca premiu au depasit putin varsta lui S. Le recomand de la cel putin 6 ani in sus.

2. Mate cu plastilina

Intr-o zi ne-am jucat cu formele cu cifre de la Famous Kids si am facut adunari cu plastilina- foarte distractiv! Formele acestea mi se par foarte versatile, le-am folosit deseori si la joaca, si in bucatarie🙂

matecuplastilina

3. Formele de relief

Am continuat lectiile noastre de geografie, citind mai multe despre formele de relief. Bunica materna ne-a daruit o carte noua despre munte, iar eu am cautat in colectia Enciclopedia Disney carti si despre alte forme de relief (am gasit câmpiile si deserturile). Alaturi de diorama primita in dar de la Camelia, care ne este de foarte mare folos, am aflat mai multe despre ce inseamna munti, campii, dealuri, etc.

DSC04736

In afara de asta, facem din când in când exercitii de citire, iar S. se joaca foarte frumos si elaborat cu piesele lui Cobi (similare Lego-ului) si cu nisipul kinetic.

Spor si voua!

6 Comments

  1. Ce emotii am avut si nou cu crustaceele… totusi le-am vazut. As incerca si cu sea-monkeys, dar inca nu m-am hotarat sa dau banii.

    Uite ce ne-a iesit noua. http://talentedenazdravani.ro/blog/2012/01/27/kit-crustaceu-triops-clementoni-science-play/

    • Cristina, ati avut o aventura adevarata cu crustaceele! O sa mai incercam si noi la iarna, poate ne iese mai bine🙂

  2. Super lecții! Eu te cred tare curajoasă când vine vorba să atingi insecte și crustacee și …de fapt orice animal🙂 Poate că ar trebui în loc de acvariul dat de ei în kit să pui tu ceva din sticlă sau dintr-un plastic transparent mai rezistent.
    Acum lucrăm și noi cu adunările. Constat că cu cifre care dau rezultate până la 10 le știe pe toate ușor! Acum lucrăm la scădere🙂

    • Da, oricum recipientul nu il mai putem folosi, la iarna o sa cautam ceva de sticla. Si o sa-l tinem la temperatura constanta, acum cred ca au murit din cauza fluctuatiilor de temperatura. Voi stati bine si la citit si la mate!

  3. De mult n-am mai facut lectii, acum doar pictam si incercam sa ajungem in diferite muzee. E vacanta, ca sa zic asa, dar adevarul e ca imi lipseste energia ..

    • Oooo…sa nu crezi ca noi facem lectii in fiecare zi…doar in rarele momente când mai am un puseu de energie, si foarte scurte perioadele de invatare. Chef si energie nu am eu, S. ar avea…

Leave a Reply

