Amintiri de vacanta si cateva activitati pe marginea lor

Abia ce ne-am intors de la mare si S. doreste sa ia avionul si sa mearga inapoi🙂

Pentru a-i atenua dorul, am pus laolalta cateva activitati cu iz “maritim”, cu carti, scoici si delfini.

DSC04902

Programul nostru la mare a fost destul de relaxant, nu am ales sa facem foarte multe lucruri- in jur de doua ore pe plaja in fiecare zi si cam patru obiective de vizitat sau pentru distractie, in afara de traditionala plimbare pe faleza de la Cazinou sau in port. Am fost impreuna la Acvariu si la Muzeul Marinei (pe acesta din urma vi-l recomad din tot sufletul, mai ales daca aveti baieti, si e si foarte accesibil ca pret) iar S. si taticul lui au fost la o expozitie de dinozauri 3D ( animati) si la circ (de unde S. a venit foarte entuziasmat). La Carrefour era o expozitie de reptile exotice, de care ne-am bucurat toti.

Asadar, pentru S. si pentru noi a fost o adevarata vacanta, chiar daca in 7 zile s-ar fi putut strecura mai multe.

La Delfinariu am ales sa nu mergem, pretul ni s-a parut cam mare, desi S. si-ar fi dorit mult. I-am pregatit totusi cateva activitati cu delfini acasa, la intoarcere. Am folosit o carte cu care am facut prima oara cunostinta gratie campaniei vALLuntar- Delfinii, de la editura ALL (pe a noastra am daruit-o, asa ca de data aceasta le multumim Ursuletilor Nazdravani ca ne-au imprumutat-o pe a lor). In afara de asta, am avut ceva foi printate cu partile corpului unui delfin, in stil Montessori.

DSC04904

Am citit volumul despre vietuitoare marine din colectia Enciclopedia Disney, ajutandu-ne, ori de cate ori am putut, de scoicile, stelutele de mare aduse cu noi si de amintirile de la Acvariu:

DSC04768

Pentru un scurt exercitiu de citire (care uneori la noi se transforma intr-un exercitiu de ghicire…si il las pe S. sa si ghiceasca, nu ma enervez din cauza asta, am avut o data un elev care niciodata nu indraznea sa deduca din context despre ce e vorba, si nu raspundea decat când era absolut sigur pe ceea ce stia, ceea ce mi s-a parut un mare minus), am folosit o carte primita in dar de la Camelia (multumim din suflet!), care are un mouse incorporat. Cartea Micul meu univers, de la editura Prut, e interactiva, are intrebari la care trebuie sa raspunzi, si mouse-ul te atentioneaza daca raspunsul e corect sau gresit. Ceea ce imi place la carte este ca are si cuvinte scrise cu litere mari de tipar, care lui S. ii sunt totusi mai bine cunoscute decat cele mici, citirea fiind astfel mai usoara.

DSC04903

Cu scoicile am facut mici exercitii de matematica (adunari), folosindu-le pe post de manipulative, dar se pot face si perechi mare-mic, sensory bins…nu am strans inca materialele si le vom folosi in continuare.

Nimic complicat, nimic care sa dureze mai mult de 15 minute o data (adevarul e ca nu am eu rabdare mai mult decat atat, trec printr-o perioada mai lipsita de energie ) si cateva lucruri pe care sa le poata face singur.

O zi plina de amintiri de vacanta frumoase sa aveti!

Leave a Reply

