The Usborne History of Britain

Priviti aceasta bijuterie a cartilor Usborne:

history

Noi am primit-o in dar de la Anca- In minunata lume a cartilor, o surpriza neasteptata si nespus de placuta, iar acum este una dintre cele mai pretioase colectii ale bibliotecii noastre! Multumim din suflet, Anca!

Când am luat-o prima oara in mana, pur si simplu mi-a taiat respiratia cu frumusetea si calitatea ei perfecta. Este vorba despre o caseta de carton ce adaposteste o colectie de 10 carti. Cele 10 volume te trec prin istoria Marii Britanii, începând cu perioada preistorica si terminând cu Anglia zilelor noastre. Foile sunt dintr-un carton subtire si lucios, ca in genul celor din seria Discovery, iar ilustratiile lui Ian McNee si ale lui Giacinto Gaudenzi sunt fantastice! Prima coperta anunta linkul www.usborne.com, de unde puteti accesa nenumarate alte surse de informatie corelate cu fiecare dintre cele 10 carti de istorie (si nu numai)- videoclipuri, imagini si multe alte informatii suplimentare. La sfarsitul fiecarui volum se gaseste un glosar.

Iata cele 10 titluri ale colectiei The Usborne History of Britain:

  • Prehistoric Britain
  • Anglo-Saxons and Vikings
  • Roman Britain
  • The Middle Ages
  • Tudors and Stuards
  • The Georgians
  • The Victorians
  • The First World War
  • The Second  World War
  • Britain since War

cartiistorie

Nu numai ca arata perfect, dar este si foarte bine structurata si bogata in informatii. Nu creda doar elevii ar beneficia de pe urma ei, mie cu siguranta mi-ar fi prins bine pe vremea când eram studenta.

Pentru ca Baietelul de Argint sa poata intelege, chiar de la 5 ani, aceste carti deosebite, am realizat pentru el un copac al istoriei.

copaculistoriei

M-am folosit de cartoane reciclate si am facut trunchiul copacului cu multe ramificatii. La radacina i-am asezat pe Adam si pe Eva. Pe lungimea trunchiului am asezat cateva repere isotrice care ii sunt lui cunoscute: potopul, impartirea Pangeei in continente (detaliu evidentiat si in Prehistoric Britain), Egiptul antic, Imperiul Roman, Castelele Evului Mediu, formarea Romaniei. Nu am uitat sa  trasez linia despartitoare a celor doua ere, inainte si dupa Hristos. Copacul se termina cu un fel de norisor pentru ca nu stim capatul timpului si când se va varsa el, asemenea unui fluviu, in vesnicie. Lui S. i-a venit mai usor sa inteleaga unele lucruri, pentru ca era familiarizat deja cu unele notiuni, si a pus intrebari pertinente, si-a amintit amanunte din lectiile trecute studiate de noi.

Dupa ce i-am povestit un pic despre mari puteri, imperii, razboaie, cuceriri, regi si cum decurge istoria in general, am luat setul de zece carti si i-am explicat ca pe fiecare teritoriu istoria a cunoscut diferite etape, iar acum vom vedea cum s-au intamplat evenimentele in Anglia. Am luat fiecare carte pe rand si am pus-o pe copacul istoriei la nivelul potrivit..

cartisicopac

Am rasfoit in mare fiecare carte, si astfel S. si-a dat seama ca o carte de istorie cuprinde date despre regi si regine, razboaie, exploratori, cuceriri, modul de viata dintr-un sat si un oras, ierarhia sociala, religie, arta, literatura si descoperiri stiintifice specifice fiecarei perioade.

Iata cum arata un fragment din cartea Middle Ages, iar aici puteti vedea detalii din First World War:

middleages

Noi nu am citit textul, mai degraba am rasfoit si ne-am uitat pe poze, dar am observat curiozitatea lui S. de a afla ce scrie in fiecare carte. Sunt in fiecare carte peste 60 de pagini de date si povestiri, casete in care diverse detalii sunt explicate in scris marunt, imagini de tip fotografie dar si iulstratii desenate. Ne vor fi de mare ajutor in viitor si planuiesc sa le studiem rand pe rand.

Eu sunt pur si simplu fermecata de aceste carti. Ele pot fi achizitionate si separat, iar acum se afla la un pret special, de numai 13 de lei fiecare (130 tot setul), si va asigur ca merita toti banii!

Putem sa ii lasam pe copii sa invete istoria din manuale plicticoase, sau ii putem face sa se indragosteasca de ea cu ajutorul acestor materiale minunate. Eu una ma simt tare binecuvantata ca baietelul meu are acces la ele. Un alt mare plus al lor este ca sunt in engleza, si cu ocazia asta il expun pe S. si la limba lui Shakespeare. In momentul de fata, orice input pe limba engleza mi se pare  folositor.

Happy learning!

 

5 Comments

  1. Ce frumoasă colecție Ralu! Mi-ai tăiat respirația cu această colecție! Să vă bucurați de ea!

    • Nico, este, intr-adevar, super tare colectia asta, noi cred ca o vom exploata de la 5 ani pana la facultate!

  2. Ai dreptate!!! Pretul mi se pare si mie foarte avantajos, nu stiu daca ai vazut, initial m-am inselat si am crezut ca o carte e 40, dar si asa mi s-ar fi parut convenabil! 130 e extrem de avantajos! E 10 lei o revista!

Trackbacks

  1. Saptamana Vikingilor- Cartile | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

