Ce ne-am propus sa invatam in noul an scolar?

 

 

 

 

 

Nu pot sa ma laud ca sunt cea mai organizata mamica din blogosfera de educatie timpurie. Nici homeschooler nu ma mai pot lauda ca sunt, pentru ca S. reincepe gradinita anul acesta. Stiu doar ca imi place sa il invat cate ceva, iar lui ii place sa invete, iar daca imi propun niste teme, fie ele chiar si vagi, realizez mai multe decat daca nu imi propun nimic.

DSC00389 (2)

Potrivit experientei de anul trecut, când am avut o lista lunga si am parcurs-o aproape pe toata, adaugand multe alte subiecte noi de-a lungul anului, vom ramane deschisi si spre alte teme care il vor interesa pe S. Deocamdata, iata ce imi doresc eu sa invatam pana când S. va implini 6 ani (in februarie) sau chiar si pana in martie-aprilie:

Marea tema a anului, care se va regasi in multe dintre lectiile si lecturile noastre, care va domina si  petrecerea de ziua Baietelului de Argint, va fi despre ambarcatiuni.

Citire

S. a inceput sa lege literele, scopul este ca pana la sfarsitul anului, când va intra in clasa 0, sa poata citi cursiv.

Matematica

S. face adunari si scaderi simple, stie sa numere pana la 100. Nu stiu exact unde vom merge de aici, vreau sa vad ce imi sugereaza si educatoarea.

Vreau sa il invat sa numere din 2 in 2, din 5 in 5, sa invatam sa numaram pana la 1000 si sa facem deosebirea mai mare, mai mic.

Vreau sa il invat sa citeasca ceasul in totalitate (acum stie doar fixul si jumatatea)

Engleza

Imi propun un singur lucru anul acesta pentru engleza- sa trecem prin toata cartea Usborne Phonics Book- Fat Cat on a Mat and Other Stories pe care o puteti comanda aici.

Botanica

Frunze- o lectie de toamna

Experimentul boabei de fasole

Istorie

Notiuni generale despre istorie, in special cea a Romaniei. Mi-ar placea sa putem vizita anul acesta Muzeul de Istorie din orasul nostru.

Vikingii

Geografie

Am reluat studiul continentelor, aplecandu-ne in special asupra Americii de Nord si Africii. Ramane sa dedicam cateva lectii si celorlalte continente- Europa, Asia, Australia, Antarctica, America de Sud. Eu nu ma astept ca S. sa retina toate informatiile prezentate in lectiile acestea, de aceea periodic vom face lectii despre continente, diferite tari, fauna si flora, limba, steaguri, obiceiuri.

Anatomie

Aici vom relua cartile pe care le avem , vom imprumuta altele noi, si voi incerca sa fac doar cateva lectioare distincte:

Ochiul

Dintii

Sangele

Scoala de duminica

Daca anul ce tocmai a trecut S. a invatat o multime din Vechiul Testament, anul acesta vrem sa ne concentram pe Viata Domnului Iisus.

Cam atat pana in primavara. Voi ce planuri aveti?

 

 

 

 

12 Comments

  1. Raluca frumoase planuri! Mult succes. Și eu sper ca până în vară să citească. Citește pe litere și leagă cuvintele și am început zilnic să citim jumătate de pagină din cărți cu scris mare. Ne ia cam o oră…dar e ok. La matematică îi place tare mult…adoră adunările și scăderile până la zece. Aici nu-mi seamănă :))) O să urmărim și noi programa a dacă nu te superi. Mi se pare super și simplă, aerisită și încurajatoare.

    • O, ma bucur ca va sunt de folos!!! G. mi se pare tare tare avansat pentru varsta lui, stie o multime de chestii, e cu un an mai mic decat S. dar cam la acelasi nivel. Felicitari din inima, tie ti se datoreaza asta! Mult spor si voua!

  2. andru

    Sa vedem, sa vedem… Petru are 3 ani (fără vreo 2 săptămâni). N-am planificat nici eu foarte detaliat lucrurile – în mare, mă gândesc la două teme mari lunar (spre exemplu, pentru septembrie am început deja dovleci, urmează – poate – padure/copaci/frunze, ceva din sfera asta, să vedem și ce-o sa-i placă lui Petru). Încerc să-i pregătesc o activitate nouă pe zi – ceva simplu, care să se adauge pe raftul lui cu activități și la care să poată reveni când vrea, în zilele următoare. În rest, joacă, plimbare, cântăm, desenăm, trăim ca toată lumea.

    Să aveți un an nou rodnic, la grădiniță și acasă!

    • Ehhh…viata asta o traim si noi- in loc de desenat si pictat, S. prefera sa se joace cu lego, nisip kinetic si alte jocuri de construit. De lucrat lucram putin, jumatate de ora, maxim o ora pe zi. Mai mult nici eu nu am energie in acest moment, si sper sa suplineasca pe undeva si gradinita lipsa mea🙂 Spor si voua!

  3. Imi plac temele si planurile voastra, eu nu sunt organizata deloc, nu fac liste si planuri, ma gandesc doar la urmatoarele doua saptamani dar voi incerca sa introduc in activitatiile noastre o lectie despre corpul uman si geografie. Mi-ar place foarte mult sa fac cu fetita mea engleza dar am o retinere in privinta asta, nu stiu de ce dar sincer nici nu stiu cum sa incep.

    • CEl mai simplu e sa cititi mult in engleza, sa ii oferi multa expunere (cantecele, desene, daca se uita la desene), de multe ori restul vine de la sine, sau mult mai usor. Spor si voua in tot ce v-ati propus!

  4. ssimmona

    Salutare! intai si intai va doresc mult succes in noul an scolar!! Iau aminte de la tine si incerc sa ma organizez si eu asa, in scris .. Abia astept sa va urmaresc! Si noi am inceput sa citim, timid inca, asadar vom aprofunda constant, la scris stam mult mai bine🙂 … de ex, zilele trecute i-am propus sa deseneze ce-am facut in vacanta.. iar el a preferat sa scrie, evident fara spatii intre cuvinte🙂 … Vom mai aprofunda si matematica, compunere de numere, par-impar, vecini, numarat pe sarite … Si sper ca vom incepe cum trebuie si cu geografia .. in rest exprimente, lucru manual (adora tot ceea ce implica asta) si mult joc liber cu elemente cat mai naturale.. Va imbratisez si pup tare de tot!

    • Simona, imi cer mii de scuze ca am apucat asa de tarziu sa iti raspund. Carlos e fantastic, nu e numai deosebit de frumos, dar e si foarte inteligent, din cate povestesti e foarte foarte bine pentru varsta lui! Multe imbratisari de la noi si spor si voua!

  5. violeta.argatu

    Mult succes! Aveti o lista f interesanta. Preluam si noi cateva idei,multumim!🙂
    Eu nu stiu in ce directie o s-o iau cu Ioan..de luni incepe clasa zero🙂. Chiar daca este mai avansat fata de cerintele actuale, nu intentionez sa ma opresc. este f greu,pt ca nu stiu cat de departe sa ma mai duc… deocamdata simt ca anul acesta il cam face degeaba, dar asta e… lui cred c-o sa-i placa. oricum o sa fie altceva decat ceea ce lucram noi acasa🙂. atsept sa treaca o luna doua,prima sedinta cu parintii si apoi o sa vad in ce directie o iau.in ultima vreme m-am axat mai mult pe cultura generala…

    In ceea ce o priveste pe Ana,situatia ma cam depaseste😀. Daca ioan la 3 ani si un pic stia sa numere cantitativ, alfabetul,facea diverse activitati, ea refuza cu indarjire sa colaboreze😀. pe toate le face parca in ciuda mea😀. Nu am insistat nici f mult ce-i drept, pt ca nu ma tin “balamalele” , dar tre sa fac ceva si cu ea. Saptamana aceasta am reusit sa-mi fa curaj si sa lucrez cu amandoi in acelasi timp: am pictat. Pana acum Ana, atunci cand desena/picta umplea o foaie cu liniute efectiv. Dar pt ea, fiecare liniuta avea povestea ei: una reprezenta o fantana,alta un pod,alta o galeata,alta o masina,etc🙂. De saptamana aceasta lucrurile s-au schimbat: de doua ori a acceptat sa picteze un desen facut de Ioan fara sa depaseasca🙂, si de doua ori a desenat cum a taiat-o capul. oricum, e imbucurator faptul ca am reusit “s-o prind”.

    • Violeta, eu cred ca atunci când vei ramane cateva ore singura cu Ana va fi mult mai cooperanta. Asa cum o vad, va face lucuruile in ritmul ei, când va vrea ea, ca sa iti faca in ciuda sau sa intreaca pe cineva, si iti spun sincer, fetita ta nu mi se pare deloc genul care va fi lasata in urma de cineva…are un stil!!!! Pupici mari si mici si mult succes lui ioan la scoala!

Trackbacks

  1. Retrospective si rezolutii (2015) | Caiet pentru şcoala de...acasă
  2. Un plan de lectie si o recenzie: Things for boys to make and do | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

