Lectia despre stejar

Stejarul a fost marea vedeta a saptamanii acesteia la noi acasa.

I-am acordat un pic de timp pe parcursul a mai multor zile, mai ales când S. a fost un pic bolnav si a lipsit de la gradi.

La inceput am citit informatiile din cartea The Usborne Little Book of Trees, despre care v-am povestit mai mult aici. Asa am aflat ca stejarul e un adevarat stalp al padurii, el sustinand viata multor animale, insecte si plante. De asta ne-am dat seama si “pe viu”, când am vazut cum ies viermisorii din ghindele adunate de noi (nu departe de casa noastra e o padure de foioase, si la marginea ei un stejar falnic, care e de obicei hotarul plimbarilor mele si ale Baietelului de argint). Când am fost ultima data pana la stejar, am adunat de pe jos o mana de ghinde si crengute cu frunze, iar acestea ne-au servit ca bun material didactic pentru tema de fata.

DSC05098

Exact despre stejarul care sustine viata in jurul lui era si povestea pe care am ales-o pentru lectia aceasta! Stejarul pitic, cel mai bun tatic, faimoasa carte a Victoriei Patrascu, despre care vorbea toata blogosfera anul trecut🙂, a ajuns in sfarsit si in mainile noastre, gratie Cameliei, care ne-a imprumutat-o (multumim!). Povestea e cu adevarat fermecatoare si copilul meu s-a lasat captivat de ea. Vali si Coca au avut si ele niste frumoase abordari ale acestei povesti.

stejarulpitic

Am facut si un pic de matematica cu ghinde (adunari simple cu ajutorul cardurilor de la editura Gama):

DSC05113

Am printat (de aici) si am colorat cu culori pastel o frunza de stejar (restul frunzelor printate ne vor folosi la studiul altor copaci):

DSC05121

Complicat? Deloc! Exact cat poate duce nivelul de energie al unei mamici obosite🙂

Un octombrie superb sa aveti!

 

 

 

3 Comments

  1. Viorica L

    Frumoase activitati, si destul de simple. Multumim mult pentru ele, avem si noi materialele, cat de curand ne vom juca si noi asemanator. Sanatate multa piticilor!

    • Spor la joaca, atunci! Sunt foarte faine astea si puse impreuna au dat o lectie draguta🙂

Trackbacks

  1. O lectie de botanica…cat doua anotimpuri! | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

