Saptamana Vikingilor- Cartile

Tema de istorie despre Vikingi este una dintre cele mai mari pe care ni le-am propus pentru aceasta jumatate de an, si mi-am facut curaj sa o “atac” la acest sfarsit de saptamana.

Deocamdata, ne familiarizam cu Vikingii din cartile pe care le-am adunat pe acest subiect. Sa nu uitam ca S. are doar 5 ani si 8 luni si este greu pentru un baietel asa de mic sa interiorizeze concepte grele, asa ca nu imi doresc sa retina foarte multe lucruri din ceea ce citim. Im mare, cam asta as vrea sa stie despre ei:

  • fac parte din istoria Evului Mediu, care are loc dupa Hristos (aici ne-a ajutat copacul istoriei, dar si cartea Descoperim Istoria, de la ed. Aramis, pe care am rasfoit-o sa ne reamintim cronologia);
  • Sunt un popor care vine din Scandinavia (am vazut unde este aceasta pe harta atlasului cu abtibilduri de la Usborne, despre care va povesteam aici);
  • Sunt maestri in faurirea de corabii, atat de razboi (drakkar), cat si comerciale;
  • au fost mari exploratori, ajungând pana in Asia, Rusia si chiar America de Nord;
  • au fost mari razboinici, dar si buni comercianti.

Pe S. l-a fascinat mai mult cum erau construite corabiile, si a intrebat in cateva rânduri daca Vikingii erau buni sau rai…aici nici eu nu sunt convinsa de ce trebuie sa ii spun. Erau buni la ceea ce faceau, dar cam fiorosi si cruzi.

Iata cartile folosite de noi pentru aceasta lectie:

vikingicarti

Am inceput cu Descoperim Istoria, ed. Aramis (dar de la bunica materna, multumim!), pe care am rasfoit-o, sa vedem ce popoare au fost puternice inaintea Vikingilor, de-a lungul timpului. Exista in carte o pagina dedicata lor, cu informatiile esentiale, pe care le-am reluat si in celelalte carti. Cartea are format A4 pe hartie lucioasa, ilustratii mari si informatii putine pe pagina, dar fontul e mare si poate fi citit cu usurinta de copii.

vikingiadevarul

Am trecut apoi la paginile din Explorari si descoperiri de la Teora, care pun accentul pe latura de exploratori a  Vikingilor. Cartea face parte din colectia Vreau sa stiu mai multe despre…si este la reducere pe site-ul Teora. Are format A4, doua pagini dedicate acestui subiect, ilustratii mai detaliate despre nave si traseele parcurse de Vikingi si un quiz la sfarsit.

vikingiteora

In fiecare seara incercam sa descoperim ceva despre acest popor razboinic, asa ca luni am citit mai multe despre ei si despre despre atacul lor  asupra Insulelor Britanice sin cartea Anglo- Saxons and Vikings care apartine colectiei Usborne History of Britain, despre care am vorbit pe larg aici. Noi o avem din Minunata Lume a Cartilor, am inceput sa o folosim deja si presimt ca ne va insoti muuulti ani de acum inainte! Multumim inca o data, Anca! Informatiile din aceasta carte sunt mult mai detaliate si mai complexe, se intind pe mai multe pagini, dar pentru acest moment noi am ales doar pagina de prezentare a Vikingilor (care nu e cea din fotografie).

vikingiusmorne

Avem si cartea despre Vikingi din colectia Pixi, editura All, care acum este si la reducere,  dar am ratacint-o printr-una din bibliotecile noastre, ramane sa o citim când o gasesc🙂

In afara de aceastea, am descoperit in biblioteca cartea Eric the Red and Leif the Lucky, scrisa de Barbara Schiller. Povestea are ilustratii alb negru si peste 40 de pagini, s-ar putea sa fie un pic prea mult pentru S. la acest nivel, dar o avem pregatita, daca nu pentru acum, cel putin pentru data viitoare când vom aborda tema.

vikingieric

In afara de carti. avem cateva crafts si materiale media pregatite, despre care va voi povesti intr-un articol viitor.

4 Comments

  1. superbe materiale! imi plac enorm recomandarile tale!
    pupici lui S. si spor la invatat!

    • Spor si voua, abia astept sa vad lectia voastra!

      • mai dureaza pana adun toate materialele
        multumim :*

Trackbacks

  1. Saptamana Vikingilor: crafts si resurse media | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

