Saptamana Vikingilor: crafts si resurse media

Cartile cu si despre Vikingi din biblioteca noastra au fost prezentate la începutul saptamanii. Intre timp, am gasit-o si pe cea din colectia Pixi stie tot, pe care o consider cea mai cuprinzatoare in limba romana (dintre cele pe care le avem noi). Trebuie sa o parcurg si cu S., dar cred ca va fi cea mai buna recapitulare, pentru ca insumeaza toate informatiile adunate din celelalte carti, si imi place ca la sfarsit are si un mic dictionar, precum si un chestionar.

DSC05342

In ceea ce priveste lucrul manual, aveam sperante mari pentru aceasta saptamana. Imi doream sa facem aceasta nava, pe care Camelia a realizat-o si ea anul trecut.

Nu spun ca nu o vom face niciodata, dar saptamana asta resursele mele de energie s-au epuizat. Asadar, am optat pentru ceva mai simplu, cum ar fi de pilda imbracarea acestor papusi de hartie (Pe care S. le-a decupat si colorat singur), sau masterirea unui drakkar simplu din carton, dupa un sablon printat.

Fisele le-am printat de aici si aici. Mai multe idei de crafts, pentru diferite varste, gasiti aici.

DSC05337

S. si-a afisat cele doua papusi de hartie, pe care le-a realizat in intregime singur (si sunt tare mandra de aceasta noua independenta a lui), pe usa camerei sale. Peretii sunt zugraviti in albastru si nu il las sa foloseasca sticky tack  (pasta aceea lipicioasa de la Lidl, cu care puteti pune pe perete diverse) decat pe usa si dulapuri.

DSC05340

Drakkar-ul l-am facut mai mult eu (a trebuit sa transfer sablonul din ochi, pe un carton mai gros), iar S.  m-a asistat din priviri si mi-a adus una-alta. Pe când il mesteream, i-am pus cateva intrebari sa vad daca isi aminteste informatiile citite, si m-am bucurat ca asa e.

DSC05341

Mai aveam in plan sa vedem, daca nu tot, macar fragmente din acest documentar. Nu vreau totusi sa il expun la scene de violenta, asa ca nu ma grabesc sa  i-l arat. Am gasit cateva filmulete de desene animate pe youtube, asa ca il voi lasa la acesta sau acesta.

O lista lunga de resurse media (si nu numai), gasiti aici, si exista un board pe Pineterest cu activitati pe marginea acestei teme.

Pentru S. nu a fost o tema care sa il intereseze in mod deosebit, dar cu siguranta o vom relua când va creste si va manifesta interes pentru ea. In plus, il ajuta sa inteleaga mai bine istoria. Pentru un baietel mai mic de 6 ani, eu cred ca e suficient. Cu siguranta, la sfarsitul acestei saptamani, si eu stiu mai multe despre Vikingi decat inainte🙂

Spor si voua la joaca si la invatat!

 

 

Leave a Reply

