Darul de Craciun pentru Baietelul de argint: Atelierul de tamplarie de la Famous Kids

Am intalnit, pe diverse grupuri, dezbateri ale mamicilor cu privire la Mos Craciun. Oare e bine sa “mintim” copilul cu aceste basm? Oare nu va fi dezamagit când va afla ca nu exista in realitate? Pedagogia Montessori nu incurajeaza fantezia cu Mos Craciun. In plus, unul dintre motivele principale pentru care parintii aleg sa nu acorde importanta ideii de Mos Craciun este pentru a nu stirbi din semnificatia religioasa a Sarbatorii.

Asa a fost si cazul meu. Nici nu i-am pomenit Baietelului de argint despre Mos. Nici nu l-am adus in discutie. In schimb, intreaga luna decembrie o dedicam Nasterii Mântuitorului, facand activitati, teatru, citind carti si ascultând povesti pe aceasta tema biblica.

De unde a auzit el despre Mos, atunci? Cine stie? De la vanzatorii din magazine, de la gradinita, de la vecini…

Cert este ca a decis ca vrea el musai sa creada in Mos Craciun, si cu toate împotrivirile mele, pe la trei ani si jumatate am purtat aceasta discutie:

S. voia sa se joace cu scena nativitatii pusa bine intr-un dulap. Cum nu doream sa se plictiseasca deja de materialele pregatite pentru Craciun, i-am oferit alternativa.

Asta e pentru Craciun, i-am spus.

Cand vine Mos Craciun?, spune el…

Mami, ti-am spus deja ca la Craciun e vorba despre Domnul Iisus!

Da’ Lavinia (doamna educatoare) a zis ca Mos Craciun exista!

Si daca mama spune ceva si Lavinia altceva, pe cine crezi?, l-am intrebat eu.

A stat o secunda si s-a gandit:

Pe Mos Craciun!!!!

Ei bine, acum am ajuns la un consens: S. stie ca Mos Craciun, ca si Habarnam, ca si spiridusii din Padurea Muzicala, ca si zanele si elfii, locuiesc in Fantazia. Ii atribuie totusi ceva mai multa magie decat celorlalte personaje, pentru ca e convins ca iese el cumva din Fantazia de Craciun si aduce cadouri…dar, deocamdata, nu il mai contrazic. Se va lamuri singur. Mai stie ca Mosul aduce cadouri cu bani de la parinti (nu am vrut sa il las sa isi inchipuie ca poate cere orice enormitate de cadou), si ca aduce doar unul, iar pe celelalte le aduc parintii, bunicii, prietenii, etc., si toate sunt daruri facute in amintirea marelui DAR care este Domnul Iisus pentru noi.

Anul acesta, totusi, un pic din sclipiciul lui Mos Craciun s-a scuturat peste cadoul lui S., pentru ca a venit pe neasteptate, cu cateva luni inainte, de la Famous Kids (multumim din toata inima, Sabina!!).

Când am deschis coletul, nu mi-a venit sa cred ce dar frumos a putut sa ii trimita lui S. “Asa cadou eu nu ii fac copilului meu decat de ziua lui sau de Craciun, e prea frumos pentru a fi daruit fara cea mai speciala dintre ocazii”, i-am explicat eu Sabinei. Sabina a fost de o gentilete desavarsita si a acceptat sa fie ea Mosul nostru anul acesta, iar darul ei sa il gaseasca S. sub brad.

Despre ce este vorba?

Ceva tocmai potrivit pentru un baietel pasionat de construit cum este S.!

Atelierul de tamplarie cu 90 de piese este un joc de constructie foarte complex.

jocs1

Nu implica numai montarea anumitor parti, nu vine cu un singur sablon, copilul trebuie sa faca diferite operatiuni, sa gandeasca, sa masoare, sa urmeze instructiuni, sa taie cu fierastraul, sa puna suruburi, sa bata cuie. Din toate modelele oferite drept exemplu, isi poate alege pe oricare dintre ele. Noi cred ca vom opta pentru corabie, sa fim in tema anului acesta.

Materialul din care se construieste macheta aleasa este un fel de spuma, asemanatoare ca aspect cu spuma izolatoare pentru case, dar mai groasa si mai densa, cred eu si mai dura. Ea poate fi taiata cu fierestraul din dotare si prinsa in suruburi, si modelata cu alte chestii pe care eu nu stiu sa le numesc, dar el precis le stie🙂 . Nu este un material in care copilul sa se poata rani, ci este suficient de moale pentru a fi manipulat cu usurinta de un baiat de la 6 ani in sus. Vine in diferite forme si marimi, asa cum vedeti pe cutie. Eu nu am scos din cutie bucatile, mi-a fost teama ca nu cumva sa le pot pune la loc si S. sa isi dea seama ca am umblat la ele.

joc2s

Intr-un compartiment separat al cutiei se gasesc uneltele, cuiele si suruburile. Sunt grozave! Arata asa de profesionist! Sunt sigura ca S. se va indragosti imediat de ele.

jocs5

Iata tot ce contine setul,precum si ce se poate construi din el,  in imaginile de pe spatele cutiei:

jocs4

Iata un video de prezentare al acestui joc:

Aici gasiti o lista de tutoriale pentru asamblarea diferitelor machete, si va puteti face o idee mai clara despre gradul de dificultate al jocului si daca e potrivit pentru baietelul vostru. Eu nu am nimic impotriva ca tatal sau bunicul sa participe la asamblare, creaza o legatura intre ei si face darul de Craciun si mai special (cel putin asa am observat in anii trecuti).

Setul costa 95 de lei pe site, si exista si varianta cu 130 de piese, care costa 115 lei.

Voi reveni cu produsul nostru finit de indata ce S. il va realiza.

Voi v-ati hotarat deja ce daruri sa le luati copiilor de Craciun?

 

 

13 Comments

  1. Eliza si-a facut lista si numai prostii a pus pe ea. Oricum o sa primeasca de la mine o bicicleta si de la nasa ei ce are pe lista. Eu n-as fi dat banii pe asa ceva dar daca nasa ei ii da, de ce sa nu-i fac bucuriile astea?

    • A…eu nu ii dau optiuni lui S., sa ceara el ceva, sa faca o lista. Dar caut mereu sa ma pliez pe interesele lui, si daca manifesta o predilectie deosebita pentru o jucarie (cum a fost de curând), ma straduiesc sa o cumpar, daca e un pret rezonabil, dar tot pentru o ocazie speciala, nu doar asa…Bunicii si alte rude de obicei ne dau bani pentru el, si ii luam noi ceva ce stim ca ii place. Noi nu mai avem cablu si suntem feriti de reclame, deocamdata🙂

  2. Ce cadou frumos!…cu siguranta o sa ii placa mult! A. va primi un joc de logica…iar E. o jucarie Montessori; de la bunica materna stiu sigur ca vor primi un cantar si o carte…si de la o matusa din Germania carti cat cuprinde:).

    • Noi inca nu stim ce va primi de la alte rude, cel mai probabil bani, si ii punem deoparte pentru ceva mai pretios sau pentru vacanta🙂

  3. http://www.amazon.de/Roylco-R-60881-STRAWS-CONNECTORS-400PCS/dp/B0094UFLN8/ref=sr_1_1?s=toys&ie=UTF8&qid=1415364258&sr=1-1&keywords=STRAWS+%26+CONNECTORS+400PCS, asta-i cadoul meu pentru Iulia de Craciun. De Craciun primeste ceva de la mine, ceva de la tati si ea poate alege un singur lucru. De Mos Nicolae, primeste ceva ales de mine, de ziua ei isi alege singura cadoul.
    Cate despre zane, spiridusi, si altele Iulia stie ca exista doar in imaginatie! Tema religiei nu am abordat-o.

    • Sa stii ca am admirat si eu jocul asta, l-am vazut prima oara prezentat pe blogul 1+1+1=1. Mi se pare super tare, e ceva ce i-as lua si eu lui S.!

  4. Da, nici la noi nu se pomenește de Moș Crăciun, și nici nu știu de unde a auzit! Probabil de prin desene animate. Dar știe că nu există decât în imaginație și cadourile vin de la mama și tata. Îl întreb de obicei ce-și dorește să primească, și de obicei e rațional, logic ce vrea. Cere doar un singur lucru (bineînțeles că eu mai adaug, și cărțile nu lipsesc din peisaj niciodată). E minunat setul ăsta al vostru. Să mai crească piticul și după poate-l achiziționăm și noi. Site-ul ăsta e pe lista preferatelor. Am cumpărat adesea jucării de la ei, foarte calitative.
    Venind vorba de meștereli, …cred că știi Ralu ce-nseamnă să ai doi băieți în casă (unul mic și unul mare). Nu-ți spun câte șurubelnițe, chei, șuruburi….și toate alea am pe sub paturi, prin dulapuri…și mai nou la locul de muncă al soțului. Dacă ar fi să le-adunăm pe toate, cred că tre să mai închiriem un apartament :))) Ieri soțul a scos din porbagajul mașinii câteva cutii cu scule și le-a adus în casă…și ce maaaaaaare fericire a fost pe cel mic. De dimineață în pijamale direct la lăzile alea a fost :))). Se duc câteodată amândoi la reparat nu știu ce pe la mașină și vin negri din cap până-n picioare :)) Tre să-i bag direct în duș cu tot cu haine! Sunt tare haioși! Ăsta e farmecul de a avea băieți la casă, nu? Și apoi ne chibzuim cum să scoatem petele de pe ei și de pe haine :)))
    Te îmbrățișez Ralu

    • Cred ca S. ar fi foarte fericit cu G. la o partida de surubareala! Eu bag masina de spalat cu hainele lor (plina) o data la doua zile🙂 Deci v-ati hotarat pentru cadoul de Craciun?

      • Eu tot cumpăr, adun și ascund😀 Și apoi de Crăciun ies toate la iveală. Amuzant este că zilele astea l-am întrebat ce-și dorește, și știi ce vroia? Un lacăt cu chei😀😀 I-am luat ieri unul și de ieri e în toată casa cu lacătul încuie și descuie totul!😀

      • CE iubesc chestiile astea care ii tin pe copii ocupati! Lacat cu chei sa fie, daca asta functioneaza!

      • O, da, să știi că e a treia zi cu el prin casă și încă nu s-a plictisit :))) Încuie tot ce găsește😀

      • 🙂 CE simpatic!

Trackbacks

  1. Daruri pentru micul “iscusit” | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

