Engleza cu nursery rhymes

Majoritatea mamicilor de copii mici stim ce sunt nursery rhymes, chiar si fara sa stim ce sunt ele.

Le auzim cantate, recitate de diferite jucarii, melodiile lor ne suna foarte cunoscut, le-am pus copiilor pe youtube de când erau bebelusi. Eu, mai batrana, am aflat abia la facultate ca aceste poezioare din folclorul britanic, adesea absurde, dar dulci, se numesc asa. Un profesor drag mie (cu care mi-am facut pana la urma si lucrarea de diploma), ne-a tinut un mic discurs despre nursery rhymes si cat sunt ele de impamantenite in constiinta literara a unui popor. Cele englezesti le sunt la fel de cunoscute vorbitorilor nativi de engleza, la fel cum stim noi celebrul Catelus cu parul cret… Si, ca o paranteza,  daca va pasioneaza aceasta absurda si delicioasa parte de literatura engleza, cititi (sau recititi), Through the Looking Glass a lui Lewis Carroll, e fantastica!

Cele doua carticele pop-up le am din America, asa m-am bucurat când am gasit-o pe cea albastra intr-un Dollar Store- eram la începuturile mele in ale predatului (studenta inca) si pretuiam orice material educativ pe care l-as fi putut folosi la lectii. Si, cum va povesteam ca am aflat despre nursery rhymes abia la facultate, am vrut sa ma asigur ca elevii mei vor afla mai devreme🙂 Cartea Baby Bear’s Rhymes to Remember am primit-o cadou de curând (multumim o tona, Gina & co).

Revenind la poezioare, am observat ca am adunat multe jucarii care le repeta (mai ales in arsenalul Catiushei), si pentru ca tocmai s-a “intors acasa” un puzzle dragut bazat pe aceste versuri, am incropit o activitate de limba engleza pentru S.

DSC05397

Nu am facut ceva foarte complicat. Am citit impreuna versurile (eu citeam, S. repeta dupa mine), traduceam, apoi S. cauta sa vada daca identifica poezioara pe puzzle sau intr-o jucarie de tip carte interactiva, pe care am cumparat-o pentru Cati.

Dupa aceea ii cautam un filmulet pe youtube, ca sa asculte si melodia.

Humpty Dumpty– aceasta este foarte haioasa, si i-o recitam lui S. de când era mic, dar intr-un mod interactiv: il asezam pe S. pe genunchi si il saltam in ritmul versurilor, iar la cuvântul “fall” si “again” departam genunchii, iar el aluneca usor. Era un joc de anticipatie foarte distractiv, pe care il cerea mereu.

DSC05392

Hey, diddle, diddle– una din favoritele mele:

DSC05393

Little Bo Peep:

DSC05394

Rockabye Baby:

DSC05396Au fost cam 20 de minute de engleza, un pic altfel decat era S. obisnuit, si foarte, foarte usor de pus laolalta. Daca aveti vreo jucarie care “i-a ramas mica” copilului, de ce sa nu o exploatati si in felul acesta?

 

3 Comments

  1. Esti o continua sursa de inspiratie pentru mine.🙂
    Tocmai i-am dat linkul catre acest articol unei prietene care va face acelasi lucru cu baietelul ei. Este super ideea de a refolosi jucariile, asa le crestem utilitatea si ne bucuram mai mult de ele.

Trackbacks

  1. One, two, buckle my shoe | doua fete cucuiete

Leave a Reply

