Carte Usborne: 365 Illustrated Stories and Rhymes

Va amintiti de proiectul nostru din 2012-2013, acela de la citi 1000 de carti intr-un an?

Desi ne-am straduit, am cautat carti noi, am imprumutat, am citit si on-line, ne-am folosit si de povestile audio, totusi nu am ajuns la 1000. Am depasit cu putin 320, ba poate chiar 350, daca vom considera fiecare capitol din Habarnam o carte de sine statatoare.

365 este o cifra rezonabila, mi-am spus eu când am vazut cartea 365 Illustrated Stories and Rhymes. “Mai mult decat rezonabila!” am gandit, rasfoind-o, pentru ca are povesti scurte si frumos ilustrate, poezii si rime nu foarte lungi (multe in genul Limericks-urilor lui Edward Lear). Ar fi o superba manusa aruncata unui copil sub brad, sau o provocare la lectura pentru inceput de an.

3651

Cartea in sine, e superba si ea. Coperta e de vis: moale, placuta la atingere; ilustratiile, chiar daca sub forma de mici medalioane uneori, suficiente sa incite imaginatia; paginile din hartie lucioasa de o calitate ireprosabila.

3652

Dincolo e calitatea executiei sale, cel mai mult o recomanda selectia autorilor din literatura engleza, sau a povestilor din folclorul international (chinez, indian, european, chiar filipinez, zulu si cate altele!). De la povesti cu Nastratin Hogea sau inspirate din 1001 de nopti, de la fabulele lui Aesop si pana la Shakespeare, Lewis Carrol, Christina Rosetti, William Blake, Wordsworth, Andrew Lang, pana si Charlotte Brontë sau Lord Byron. Eu una am ramas absolut impresionata. E biblioteca unei lumi intregi in cartea aceasta!!

3653

Eu si Baietelul de argint ne -am indragostit efectiv de albastrul de basm al cartii, dar si de povestile din ea.

Sunt usor de citit, si pentru el, incepator in ale englezei, sunt de un real folos. Citim in engleza si ne oprim, la traducere, asupra cuvintelor cunoscute de el, si il las sa traduca singur cuvinte sau pasaje. In felul acesta este mult mai atent si mai implicat.

Cartea a ajuns la noi gratie Adinei (Micul Cititor), careia ii multumim din inima pentru toata frumusetea si culoarea pe care le-a adaugat anul acesta in viata noastra si a prietenilor nostri!

2 Comments

  1. Ce frumoasa e cartea!

  2. Este, intr-adevar, superba, sunt indragostita de ea!

Leave a Reply

