Ce-am mai citit cu Baietelul de argint in ultima vreme…

Faptul ca ne-am facut un obicei din a citi, chiar si când nu facem nici o alta extra activitate, ne-a ajutat pe mine si pe copilul meu cel mare sa avem o relatie calda si ceva de facut impreuna mereu. Nu ma pot lauda cu lectii sofisticate, dar am citit destul de mult, si povestesc un pic despre carti, ca un jurnal al nostru de lectura, si pentru a vi le prezenta.

Camelia (Mic atelier de creatie) ne-a imprumutat aceste trei minunate carti de Elsa Beskow  (in format micut, dar dense), pe care S. le-a savurat intr-un mod incredibil. Nu pune nimeni la indoiala flerul Cameliei si capacitatea ei de a alege literatura pentru copii de excelenta calitate, dar aceste trei comori m-au convins de ele inca o data si ma fac sa o admir inzecit. Daca vorba mea poate intari cumva recomandarea ei, va asigur ca sunt carti ce se merita sa le ai in biblioteca. Au un farmec aparte si fauresc o atmosfera pe care o regasesti greu in alte carti.  Despre ele Camelia a povestit pe larg in aceste articole: Children of the ForestThe Sun Egg, si Peter in the Blueberry Land– la fel de adorabila.

carti1

Habarnam in Orasul Soarelui este continuarea primului volum scris de Nikolai Nosov si aparut la editura Humanitas. Toata vara anului 2013 S. a fost absolut indragostit de Habarnam si de aventurile sale cu balonul. A ascultat povestea audio pana ne cita (aproximativ) din ea, si a fost captivat de carte. Asadar, am decis sa facem efortul de a ii cumpara si celelalte doua volume aparute in colectie (in rusa exista si un al patrulea volum, dar cred ca nu a fost tradus inca in romaneste). Ne-am apucat pe la începutul anului de volumul Habarnam in Orasul Soarelui…si abia ce l-am terminat, cu ajutorul in forta al bunicilor, care au avut sarcina sa parcurga ultimele capitole cu S. Ce pot spune despre povestea aceasta? E interesanta, dar greu de citit cu voce tare (sunt 235 de pagini!). Este scrisa pentru copiii care au indragit primul volum la 5-6 ani, si au asteptat poate inca doi sa apara al doilea volum, deci as recomanda-o pentru 8-9 ani. S. a gustat-o, si cu siguranta i-a starnit imaginatia de constructor si inventator, iar asta s-a reflectat  in creatiile sale din piese Cobi (tip Lego). Nu imi pare rau ca am citit-o, dar volumul trei (Habarnam pe Luna) si-l va citi singurel când va fi el insusi in stare!

carti2

Colectia Valorile mele (Ursul si Solidaritatea, Tigrul si Toleranta, Veveritele si Optimismul, Elefantul si Generozitatea), aparuta la editura Girasol,  este una despre care am citit pe mai multe bloguri si recenziile mi-au starnit suficient curiozitatea. Initial, am cumparat una spre a o face cadou, iar S. s-a indragostit de ea. Cum slabiciunea copilului meu pentru carti gaseste întotdeauna indulgenta la mine, mi-am promis ca, daca le voi gasi la un pret bun, i le voi lua pe toate. Auchan a avut o oferta irezistibila si am luat nu numai pentru noi, dar si pentru a darui. Preferata mea este cea cu elefantul. Ilustratiile sunt superbe, le puteti încorpora si in lectiile de geografie, se merita avute in biblioteca, iar eu le recomand de la 4 ani in sus (au si fontul mare si pot fi citite usor de incepatori).

carti3

Voi ce mai cititi?

8 Comments

  1. Te-ai gândit, sunt convinsă, că și micuțul nenăscut are urechile ciulite la lecturile voastre? Spor la lectură!

    • Ioana, sa stii ca nu mi-a trecut prin minte, dar ai dreptate, cel mic are un avantaj!

  2. violeta.argatu

    Pe Habarnam il avem si noi (toate cele trei carti). Ioan a fost la fel de fascinat, la un momenta dat avea numai desene cu Habarnam si prietenii lui… nu stiam de povestea acudio,multumim de pont🙂.
    Am citit “Micul print” saptamana trecuta, iar acum ne pregatim pentru “Imparatia lui Ciubotel”- o pastram pentru momentul in care-i va cadea primul dintisor lui ioan, dar se pare ca se incapataneaza sa nu iasa, iar eu nu mai am rabdare :)). Tot de acelasi autor (Spiridon Vangheli) am achizitionat de curand (le-am comandat prin intermediul unei prietene, pentru ca la noi nu se gasesc inca, iar tatal ei locuieste la Chisinau) cele patru carti “de citire si gandire”. Abia astept sa vina Craciunul, sa le scot de la “naftalina” -le-am primit aseara, dar n-am reusit decat sa le mangai🙂. Imi doresc foarte mult sa achizitionez toate cartile scrise de Spiridon Vangheli- am citit “Ispravile lui Guguta” de vreo trei-patru ori pana acum si tot nu ne saturam-, dar cred ca abia de prin primavara incolo se mai poate pune problema achizitionarii altor carticele🙂. In rest, de luni incolo incepem sa citim din “My first reading library”, pe care o va primi Ioan la noapte🙂.
    Ana e fermecata de cartile doamnei Lucia Muntean- de vreo luna numa’ din ele citim🙂

    • Da, la noi a venit deja Mos Nicolae, in principal pentru ca imi aducea mie bomboane si nu mai aveam rabdare🙂 Si noi avem una de Spiridon Vangheli, dar nu am ajuns inca la ea. Acum ne delectam cu Tumtum si Nucsoara, despre care voi povesti in curând, e superba, iar apoi vom ataca My First reading library, pe care a primit-o azi🙂

      • violeta.argatu

        Noi am citit deja primele doua carticele din my first reading library….sunt SUPERBE,multumim pt recomandare si ajutor!

  3. martin iulia crina

    sunt superbe toate,sunt educative interesanta pentru cei mici dar si pentru noi cei mari sa ne amintim de copilarie

    • Asa e, Habarnam ne duce cu gândul nostalgic la propria noastra copilarie, iar celelalte sunt extrem de frumoase…

  4. Violeta, si noi ne-am apucat de ele, au prins neasteptat de bine!

Leave a Reply

