Tumtum si Nucsoara

De cum am primit cartea aceasta m-am grabit sa dau sarcina bunicilor materni sa termine cu S. Habarnam in Orasul Soarelui (Multumim ca v-ati achitat cu brio de treaba aceasta!). Nu voiam sa începem inca o carte cu capitole inainte de a o termina pe cea inceputa deja…

Dar stiam de la Camelia ca Tumtum si Nucsoara, scrisa de Emily Bearn,  se merita intr-adevar cumparata si citita, de aceea am cerut-o spre recenzare de la libraria on line Book City.

tumtum

Nu va mint deloc când va spun ca leitmotivul casei noastre in ultima saptamana a fost: “Citeste, mami, mai citeste!”

“Inca un capitol, te rog!”, “Dar acest capitol a fost foarte scurt, mai putem citi unul?”, “Citim din Tumtum si Nucsoara acum?”, sunt propozitii ce se aud des in serile lungi de iarna, când ne culcusim in pat, inainte de culcare. Afara ninge cu fulgi imensi iar zapada ne-a inghitit curtea, S. a fost bolnavior si tintuit intre patru pereti, si doar povestile il mai mangaie. Vreti sa va spun un secret? O citesc si eu de placere! In prima seara ne-am oprit abia dupa trei capitole, apoi ne-am facut un obicei sa citim macar unul pe zi, acel capitol cu numarul datei in care suntem. Am trecut deja de jumatate, este foarte usor de citit!

S. are dreptate sa se indragosteasca de mica lume a celor doi soricei imbracati si umanizati. E a little cosy world plina de farmec, care ma vrajeste si pe mine cu detaliile ei atat de practice si confortabile- exact genul de carte pe care imi placea mie sa o citesc când eram mica!

Dar cine este Emily Bearn si cum de i-a venit ideea sa scrie o carte despre doi soricei?

Ei bine, curiozitatea m-a facut sa caut mai multe informatii despre ea. Este o jurnalista din Londra, care si-a inceput cariera la 20 de ani, scriind pentru Harpers&Queens Magazine, iar apoi pentru The Times and The Sunday Telegraph. Scrie de mica, mai ales povesti cu animale, multe dintre care s-au pierdut de-a lungul anilor. Ideea cartii i-a venit tocmai când a surprins in bucataria sa doi soricei, ce s-au facut nevazuti dupa aragaz. De aici a incercat sa isi imagineze ce fel de viata duceau ei, si cat de frumos ar fi trait in splendidul conac  Nucsoricel. Daca ati citit cartea si v-ati indragostit de ea ca noi, puteti citi mai multe despre autoare si povestea din spatele cartilor (caci sunt o intreaga serie), ba chiar puteti testa impreuna cu copiii o lista dintre faimoasele retete ale doamnei Nucsoricel, accesând acest site.

Noi abia asteptam sa ne întoarcem, seara de seara la aventurile lui Tumtum, ale Nucsoarei  si ale copiilor Mildew in Casa Rose, si stam acum cu sufletul la gura sa vedem daca Generalul Marsoricel o va pune pe fuga sau nu pe matusa Ivy.

Ar fi un minunat dar pentru cineva, mi-am spus eu, si am cumparat-o deja pentru un copil drag noua! Cartea a aparut la editura Rao si o gasiti la reducere pe site-ul Book City! Va garantez ca nu veti regreta daca o cumparati, chiar daca editura nu si-a facut datoria cum trebuie si nu e deloc bine legata. Povestea insa, acopera o sumedenie de defecte…

Incerc sa ma abtin sa mai cumpar carti pentru noi, inainte de a la termina de citit pe toate ce ne asteapta cuminti in biblioteca, dar cu siguranta ii voi face o bucurie Baietelului de argint de ziua lui si voi lua si Marea Evadare, continuarea acestei carti. De fapt, ce spun, imi voi face mie insami o bucurie, ca si asa ne sarbatorim la distanta de o zi, noi doi🙂 !

7 Comments

  1. Mie imi plac aricii. Dar ii consider un fel de verisori cu soriceii. Imi place ilustratia si cred ca si povestioarele sunt frumoase. O s-o pun pe lista de cadouri si eu. Te imbratisez cu mult drag!

    • Oana, cred ca si fetitei tale mai mari i-ar placea! Eu as pune-o pe ea sa o citeasca celei mici…daca si mie imi place!!

  2. violeta.argatu

    parca ma citesc pe mine :)). m-ai convins si de data asta… luni o sa le comand si eu pe amandoua😀. si cu asta,sper sa ma opresc…oricum nu prea am incotro. m-am uitat si la nr de pagini, sunt destule… abia astept sa primesc ok-ul sa pot s-o comand :))

    • Violeta, sper sa nu ma simt vinovata pt asta, dar S. e foarte entuziasmat de cartea asta. Chiar i-a dat idei noi pentru pretend play. Aseara a venit un domn sa faca engleza cu el, prin joaca, si S. mereu il pune sa fie pacientul lui. Aseara l-a intrebat “pacientul” care e problema, iar “doctorul” i-a raspuns “V-a pus cineva in mancare otrava de soareci!” :))

  3. Irina Sorea

    Buna Raluca,

    Astazi la Libris Marea Evadarea e la reducere 50 %. http://www.libris.ro/marea-evadare-emily-bearn-RAO978-606-609-167-1–p566379.html

    • Multumim de pont❤

Trackbacks

  1. Marea evadare | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

