Baietelul de argint invata sa citeasca ceasul

Nu sunt la prima tentativa de a il invata pe copilul meu cel mare sa citeasca ceasul. Dimpotriva, ne-am descurcat cu succes sa invatam ora fixa si pe cea “si jumatate”.

De ceva vreme insa, e atat de interesat de conceptele “Cat mai dureaza?”, “Cate minute mai sunt pana la…?”, “Cat inseamna trei ore…?”, incat uneori ma exaspereaza cu intrebarile lui repetate.

Si cum principiile Montessori nu au nici o valoare in teorie, daca nu sunt aplicate si in practica, degeaba fac eu cu S. diverse exercitii, daca nu ii dau unelte pentru a fi independent.

In privinta ceasului va spun din toata inima, doresc sa fie cat mai repede independent, asa ca saptamana aceasta ne-am ocupat mai mult de aspectul de fata.

Cumparasem cu multa vreme in urma din micul magazin second hand de care va tot povestesc, un ceas-puzzle de lemn (fara piese- imi trebuia cercul pentru alt proiect de matematica).

De data aceasta l-am pus la treaba, am scris cifrele cu carioca pe locul fostelor incastre, am marcat fiecare minut cu un punct, efectiv am mazgalit cercul respectiv, dar cu folos! S. a inteles ca de la o cifra la alta trec cate cinci minute, ca ora are 60 de minute, ca o jumatate de ora are 30.

DSC05657

Cu ocazia asta, am repetat numaratul din 5 in cinci, atat pe ceasul de lemn, cat si pe niste fise pe care le-am printat si laminat cu multa vreme in urma.

In afara de asta, am folosit o revista- Povestea Ceasului, despre care va spuneam aici (multumim inca o data pentru ea, Sabina!), si cateva foi printate unde S. a potrivit acele ceasornicului dupa cerinta data de mine.

DSC05658

Ramane acum sa trecem prin marea carte rosie a ceasului, care il asteapta cuminte  sa se intoarca din vacanta de la bunici.

Desigur, cel ma motivator factor pentru S. este sa poarte ceasul pe care m-a convins sa i-l cumpar (“Mami, daca tot am facut ziua cu planete, am nevoie si de un ceas cu astronauti!”), si pe care il cerceteaza curios din timp in timp.

ceas

Mi-am propus ca, pana va implini 6 ani, Baietelul de argint sa stie sa citeasca ceasul. Metodele noastre sunt simple si la indemana oricui, si sper sa va inspire🙂

 

Leave a Reply

