Treasure Hunt in Australia

De multa vreme mi-am pus in gand sa organizez o lectie frumoase de geografie pentru S., mai ales ca in ultima vreme nivelul meu de energie e scazut si nu pot sa ii acord la fel de multa atentie ca si pana acum. Asadar, mi-am luat inima-n dinti intr-o dimineata si am pus laolalta o lectie despre Australia. Fiindca stiam exact unde imi sunt materialele, nici nu a fost asa de greu! Pregatirea a durat mai putin de jumatate de ora, lectia (adica vanatoarea), cam doua ore (S. nu a vrut sa se opreasca pana nu am facut toate activitatile pregatite).

Când a venit S. de la gradinita l-am asteptat cu cateva materiale Montessori de colorat (pe care le-a prezentat si Adina aici) si cu un smoothie de fructe. Aceasta ar fi fost activitatea cea mai putin indragita de el (nu adora sa coloreze) si de aceea am vrut sa începem cu ea. In felul acesta, am recapitulat toate continentele. Când a terminat, a primit un biletel in care i se dezvaluia destinatia calatoriei noastre…continentul maro, si urmatorul indiciu…trebuia sa caute un glob, iar sub el, urmatoarea activitate. Restul cartilor erau ascunse pe sub perne, covorase, etc. si el trebuia sa isi dea seama dupa biletele unde se afla.

australia6

Globul nu era nicidecum unul 3D (nu am apucat sa aducem unul cu noi inca), ci imaginea unui glob sub care am ascuns un atlas geografic primit de S. de curând (multumim o tona, Miha si Teo!). Atlasul Lumii pentru Copii (National Geoghraphic), aparut la editura Litera Mica, mi se pare fantastic pentru etapa in care este S. acum. Am putut citi informatiile despre relief, clima, asezare geografica, populatie, limba, orase, si nimic nu a fost complicat pentru S. Australiei ii sunt dedicate 3 pagini cu ilustratii de tip fotografie, superbe! Informatiile nu au fost nici prea condensate, nici prea complicate, si dintre toate cartile folosite de noi la aceasta lectie, atlasul de fata mi s-a parut cel mai accesibil si potrivit. S. a recapitulat ce stia despre formele de relief si ne-am reamintit impreuna cum arata un coral (vorbind despre Marea Bariera de Corali).

australia1

Dupa aceea S. a primit urmatorul indiciu- sa caute ursuletul koala (agatat undeva de o perdea), care il va invata despre animalele deosebite din Australia. I-a placut vanatoarea aceasta si de fiecare data a cerut sa jucam jocul cu rece-cald. Dupa ce a gasit ursuletul, am luat cartonasele Montessori de care povesteam la prima noastra lectie dedicata acestui continent (aici).

australia2

Am repetat denumirea a 10 animale (nu ma astept ca S. sa tina minte foarte multe acum, pana la urma, unele informatii imi erau si mie necunoscute acum cativa ani), dar le vom relua pana si le va insusi, cu ocazia unor lectii viitoare.

Apoi a facut un puzzle cu un ursulet Koala (cea mai mare provocare: baietelul meu care reuseste constructii complicate din piese de tip Lego nu e foarte prieten cu puzzle-urile, in schimb).

Dupa episodul despre animale, S. a primit urmatorul indiciu, sa exploreze un pic Australia cu ajutorul exploratorilor din vechime. Ne-am folosit de un capitol al cartii aparute la editura Teora- Vreau sa stiu mai multe despre…Explorari si descoperiri. Cartea este foarte interesanta (am aflat mai multe despre istoria Australiei), dar o recomand copiilor peste 8-9 ani.

australia5

Urmatorul indiciu l-a trimis pe S. la o poveste din cartea Povesti din Top 50  destinatii pentru copii, scrisa de Carla si Ciprian Enea. Ea a aparut la editura Rao, dar noi am luat-o la un pret foarte bun (7-8 lei) impreuna cu un ziar. Povestea dspre aborigenul care nu stia sa joace sah, dar stia sa citeasca in sufletele oamenilor a fost peste capacitatea de intelegere a lui S. Nu cred ca a prins el prea multe din talcul povestii, asa ca recomand cartea (sau cel putin aceasta poveste) copiilor ceva mai mari.

australia3

Ultimul indiciu ne-a trimis spre Atlasul cu abtibilduri despre care va povesteam aici, unde am parcurs cu placere, aflând o multime de chestii noi amândoi, pagina despre Tazmania si Australia.

australia4

La sfarsitul zilei Baietelul de argint a declarat ca i-a placut mult calatoria noastra si mai vrea sa viziteze Australia si alta data…si ca a avut o zi frumoasa-  ce rasplata mai mare puteam sa cer?

 

3 Comments

  1. Adina S

    Ce frumos! O sa ma inspire putin de la tine, Raluca!

  2. Adina, ma bucur mult ca v-am facut chef de joaca…geografica!!!

Trackbacks

  1. O mica lectie de grografie: America de Sud | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

