Guest post: Joc cu masini pentru exersarea cifrelor

Începusem sa citesc Gândurile Adrianei cu multa vreme in urma, pe când Caiet pentru casa mea era un blog foarte tanar, si m-am entuziasmat sa gasesc si pe altcineva pasionat de educatie timpurie. Adriana are o multime de idei creative, crafts, metode de invatare prin joaca si cateva spectaculoase adaptari ale unor cutii de carton– pe care nu trebuie sa le ratati! Astazi Adriana ne impartaseste un joc pe care l-a jucat impreuna cu fiul ei cel mare:

Am vrut să găsesc o activitate distractivă pentru fiul meu, mă gândeam că trebuie să fie ceva nou, ceva ce nu ne-am mai jucat şi să ne placă la amândoi. Mi-a venit în minte această idee, exact ce aveam nevoie.

Materiale utilizate:

  • cuburi mici de lemn sau lego
  • zar
  • planşe cu maşini

adriana1

1. Am printat planşele cu maşini (cel puţin două) de aici.
2. Ne-am jucat în felul următor: fiecare jucător primeşte o planşă, apoi camionul fiecărui jucător, este încărcat cu 10 cuburi.

3. Aruncăm cu zarul, dăm jos din camion tot atâtea cuburi câte arată cifra de pe zar. Apoi, zarul se oferă celuilalt jucător. Câştigă cine reuşeşte să golească mai repede camionul.

adriana1

Jocul se poate transforma şi într-o activitate pentru exersarea adunării. Se aruncă zarul, iar cifra ne indică numărul cuburilor ce se vor aşeza în camion. Copilul are posibilitatea să exerseze adunarea sau scăderea într-o manieră distractivă. În cazul copiilor mai mici, jocul e potrivit pentru învăţarea şi repetarea cifrelor.

Inspiraţia activităţii este de aici.

Spor la joacă!

12 Comments

  1. Intr-adevar, posibilitati infinite: pentru copiii mai mari, inmultiri/tabla inmultirii.

    Ma gandeam sa incerc metoda aceasta pentru inmultiri cu fetita mea de 6 ani, folosind si numicoane. http://www.numicon.co.nz/

    • Si noi suntem mari fani Numicon, mai ales eu🙂 Il punem la treaba destul de des. Ai dreptate, poate fi adaptat pe aceasta idee…eu am si niste planse cu camioane, trenuri…gata facute, ia sa sap dupa ele…

  2. Ce frumos! Si noi ne jucam cu manipulative de genul asta…dar A. nu este neaparat atrasa de masinute:)…Imi spui te rog unde gasesc de cumparat Numiconul? Pe website-urile pe care m-am uitat e f piparat….ma gandesc ca nu stiu eu unde sa caut?xx

  3. andru

    Excelenta ideea, multumesc! S-ar putea sa-i placa si lui Petru – e cu Lego, e cu masini, sunt sanse bune!

    • Sper sa ii placa, si mie mi=a placut, vreau sa ii fac lui S. inca o lectie de mate…sa vedem ce zice🙂

  4. super ideea! am sa incerc si eu cu M. negresit!

    • Sa ne spui cum a mers!

  5. Mi se pare foarte buna ideea! Sunt sigura ca multi copiii vor fi captivati de acest tip de joc. Voi incerca si eu cu baietelul meu.

    • Este foarte faina🙂 Spor la joaca!

Leave a Reply

