Sofia 13

Intr-una din noptile in care nu puteam sa dorm (insomnii de sarcina), am dat peste rezolutiile mele din 2014, pe care le-am recitit cu bucurie, pentru ca multe dintre ele s-au implinit întocmai. Chiar mai multe decat ma asteptam eu.

Una dintre ele a ramas totusi nefacuta. Si imi parea rau, pentru ca era un lucru atat de simplu!

Comandasem cu un an inainte, de la One Creative Boutique, un nume-puzzle pentru Sofia. Scopul meu era sa personalizez si mai mult literele, pictandu-le, asa cum va povesteam aici ca am facut pentru alti “verisori” si “verisoare” de-ale Capsunicii (asa imi place mie sa ii numesc pe copiii cu T13). Ei bine, abia seara trecuta, tarziu, am apucat sa le pictez.

sofia1

Si pe când pictam eu, m-a dus gândul la fetita aceasta minunata, care tocmai a implinit 4 ani in decembrie, la modul in care mama ei, Petra, a ales sa ii celebreze viata si sa o faca o rampa de pe care sa adauge bine si frumos altor familii de copii cu nevoi speciale din Slovenia.

sofia2

Motivata de Sofia, mama ei a facut o fundatie, Zavod 13, care se ocupa cu constientizarea publicului (raise awareness) cu privire la Trisomia 13, avand tot felul de proiecte media: au inceput cu o expozitie de fotografii care a circulat in toata tara, Sofia a devenit pesonaj de poveste intr-o carte pentru copii, foarte frumos ilustrata, au facut un documentar superb ( la International Film Festival Student Cuts Sofia 13 a primit marele premiu pentru cel mai bun documentar, la festival participând peste 90 de filme din 20 de tari), si pana la bijuterii speciale. O admir nespus pe Petra pentru eleganta ei, atat cea exterioara, cat, mai cu seama, cea a sufletului.

sofia3

Va invit cu drag sa vedeti documentarul, dureaza mai putin de 10 minute, dar mie imi place sa il revad din când in când, si sunt sigura ca veti adauga un strop de intelegere pentru “normalul” special din  viata unei familii care iubeste un copil cu T13.

 

4 Comments

  1. Roxana Mihaela

    Buna Raluca! Multumim pentru documentar. Foarte emotionant. Cu drag, Roxana

    • Si mie imi place mult de tot, azi l-am vazut de vreo 3 ori🙂

  2. Impresionant acest documentar!

  3. Foarte emotionant! Ce familie frumoasa!

Leave a Reply

