Retete pentru Cati: Budinca de chia cu lapte de cocos

 

Deseori v-am marturisit ca nu sunt priceputa la bucatarie, asa ca tot ceea ce postez pe blog in domeniul acesta sunt incercarile mele de a invata si de a ma perfectiona.

Am invatat, odata cu nasterea Ecaterinei, mai multe despre Trisomia 13 decat un medic (fara falsa modestie, e un sindrom foarte rar), mai multe despre terapie decat un terapeut incepator, mai multe despre nutritie decat…stiam inainte🙂

Ca mine, am intalnit o multime de alte mamici de copii speciali, care pun toate armele la bataie sa faca viata copiilor lor mai buna, mai frumoasa si mai sanatoasa. Simona este una dintre ele, o mama de diamant, cum imi place mie sa spun. Ea e mama lui Albert cel  luptator, a carui poveste o urmaresc de cativa ani, si sunt incantata de progresele si schimbarile pozitive din viata lui.

simalbert

De pilda, ea a postat pe Facebook o reteta delicioasa, pe care ma grabesc sa v-o impartasesc si voua (impreuna cu varianta adapatata pentru Cati).

Budinca de chia cu lapte de cocos

laptechia

Ingrediente si mod de preparare:

  • lapte de cocos (se poate face dintr-o nuca de cocos, cu pulpa amestecata cu apa la 40 de grade, apoi strecurata);
  • 4 linguri de seminte de chia, bine inmuiate in laptele de cocos (cel putin doua ore);
  • miere (optional);
  • capsuni (pentru ornat sau date prin blender in compozitie.

Varianta pentru Cati:

Deoarece Cati Capsunica cunoaste capsunile doar din poze si din auzite, noi am adaptat un pic reteta. Nu aveam încotro, pentru ca am ramas la un moment dat fara supita si trebuia sa gasim repede o varianta de urgenta. Ei bine, variantele noastre de urgenta includ retete cu lapte de cocos. Pentru ca sunt la inceput de drum si nu ma vad (inca) spargand o nuca de cocos (nici nu aveam in casa), am folosit crema de cocos Rapunzel, pe care am hidratat-o cu apa calda si am utilizat-o ca atare, fara sa o mai strecor. Aveam deja puse la inmuiat o lingurita sau doua de seminte de chia (acum sase luni nu stiam de existenta lor, intre timp am ajuns sa le folosim zilnic datorita proprietatilor lor extraordinare si a faptului ca ii regleaza tranzitul Capsunicii- nu uitati, ea are problema opusa constipatiei, deci hidratati foarte bine semintele daca copiii vostri sufera de constipatie). Am trecut totul prin blender impreuna cu o banana si cateva masuri de orez pentru bebelusi de la Nestle. A avut un succes teribil!

Pofta buna!

4 Comments

  1. Sonia

    Buna,
    Vroiam sa iti spun ca te admir pt ceea ce faci. Si eu am un baietel de 4 ani cu autism si o fetita de 1 an. Insa nu teusesc sa ma organizez destul de bine. Cum gasesti timp pentru terapie? Pt pregatitea materialelor de terapie? Pt gatit? Pt ambii copii? De unde tr documentezi pt terapie? Scuze ca te asaltez cu atatea intrebari, insa de un an de zile viata noastra e un fluviu imens care curge repede si noi abia reusim sa ne mentinem la liman. Bu reusec sa ma urc intr-un vapor, sa pun eu stapanire pe lucruri. Cred ca m-ar ajuta niste sfaturi din experienta personala. Multumesc mult.

    • Sonia, sa nu crezi ca sunt super mom. Nu e asa . In primii doi ani jumătate de viata Cati a trait doar cu lapte praf si orez, deci pentru ea am inceput sa gatim serios abia din primavara-vara. Programul de terapie este de la NACD, noi implementam exercitiile acasa, dar nu alcatuim noi programul. Dureaza cam 4-5 ore pe zi. Când nu eram insarcinata, adica atunci când faceam eu totul, iti spun sincer, nu era asa curat in casa si nici nu gateam foarte des🙂 Acum am un ajutor care lucreaza cu Cati si pot sa fac una alta prin casa si prin bucatarie, iar cu S. incerc, daca nu reusesc altceva, macar sa citim cate putin in fiecare zi (in engleza) si cam o data pe saptamana sa facem o activitate mai mare. Nu e perfect nici la noi, si presupun ca va fi si mai mare haosul. Dar ce ma ajuta pe mine cel mai mult când eram singura cu toate a fost un tabel pe care mi-l desenam in fiecare luna. Puneam acolo tot ce doream sa realizez zilnic, bisaptamanal, saptamanal, lunar, începând cu scrisul pe blog si datul pe bicicleta (care nu se prea intampla), si pana la iesitul in oras, taiatul unchiilor copiilor, medicamentele ce trebuia sa le dau, programul de terapie, orice imi trecea prin cap. Asa imi aminteam ce trebuie sa fac si, chiar daca nu le bifam pe toate, reuseam sa bifez suficiente intr-o luna când sa simt ca nu a trecut timpul degeaba. Nu stiu cat dati voi pe terapie, si cat faci tu si cat fac alti terapeuti. Dar daca vrei sa afli mai multe despre programul nostru (e personalizat pt fiecare copil), te rog sa imi scrii un e-mail. De multe ori si eu am simtit ca ne ia viata pe sus si nu mai facem fata, de 6 ani nu dormim cum trebuie, suntem super extenuati. Te inteleg perfect. Be blog arata totul ordonat si frumos, dar te asigur ca in viata nimanui nu e ca pe blog sau pe Pinterest. TE imbratisez cu mult, mult drag!

  2. violeta.argatu

    Bravo!!! Mi-ai facut o poftaaaa…bine ca “s-a spart balonul” :)). Si eu vreau sa-ncerc semintele si laptele de cocos. Eu credeam ca se obtine la storvator:d,dar asta e suc. Sigur o sa-ncerc cu prima
    ocazie😉

    • Nuuu…inmuiat, blenderuit si strecurat prin tifon, dar eu nu mai strecor, las acolo sa fie mai consistent🙂 Sa imi zici cum ti-a placut!

Leave a Reply

