Stimularea bebelusului dupa metoda Doman- Saptamana 2

Nu am apucat, asa cum planuiam, sa scriu articolul acesta la începutul saptamanii, iar din aceasta pricina va voi povesti nu ce intentionam sa fac cu bebelusul F., ci chiar ce am facut cu el  de luni si pana astazi.

F. a fost un bebelus foarte adormit in prima saptamana dupa ce am sosit acasa, iar miercuri, la controlul medicului de familie ne-am dat seama ca are reflexul Moro incomplet (ducea bratele la exterior, dar nu le aducea in fata). Sunt multe posibile cauze pentru aceasta, insa in cazul nostru nu a fost nimic prea grav, doar faptul ca cezariana a fost facuta “la rece” iar el nu era 100% pregatit pentru viata extrauterina, fapt la care s-a adaugat si un icter fiziologic.

De miercuri pana sambata am inceput sa il stimulam mai intens, facand cu el mai multe exercitii sugerate de Glenn Doman decat spuneam eu ca sunt dispusa sa fac. Sambata, la un nou control, F. avea un reflex Moro complet, perfect. Chiar imi puneam întrebarea daca stimularea reflexelor la nou nascut ajuta la ceva, iar concluzia mea este ca da, ajuta!

In materie de stimulare vizuala, nu doar am stins si aprins lumina in camera, dar am facut de cateva ori si exercitiul cu lanterna. Am continuat cu cartonasele contrastante, dar am adaugat in covata lui si alte jucarii sau carti, pe care le alternam:

DSC06289

In ceea ce priveste stimularea tactila, folosim si manusa de baie pe langa prosopul aspru si carpa moale (pentru maini si picioare), dar facem si masaj pe picioare si la gat.

In materie de stimulare a motricitatii grosiere, il punem pe burtica, de cateva ori pe zi, nu foarte mult, doar pana incepe sa protesteze. Daca la fiecare schimbare de scutec puneti copilul pe burtica un minut sau doua, e suficient pentru prima luna de viata.

statpeburta

Cat despre stimularea vestibulara, il leganam pe minge, il plimbam prin casa sa scoata aerul si ne leganam amândoi pe balansoar când iesim afara. Un articol mai vechi despre stimularea vestibulara si cum am implementat-o noi cu Cati, puteti citi aici. Daca aveti un bebelus care regurgiteaza sau varsa des, amanati punerea pe minge cateva saptamani.

filipminge

In privinta stimularii auditive, am incercat in primele zile stimularea reflexului de tresarire, ciocnind doua cuburi de lemn aproape de el, dar apoi mi-am dat seama ca S. face suficienta galagie pentru ca acest reflex sa fie stimulat fara sa mai trebuiasca sa fac eu ceva. In afara de asta, saptamana aceasta ne-a vizitat spiridusul Beethoven si ne-am delectat cu muzica lui (desi e clar ca F. prefera Mozart, in vreme ce S. il adora pe Beethoven).

DSC06369

In privinta limbajului, am introdus doua cantecele noi- Un elefant se legana… (il cantam de fiecare data când il pun pe minge, si il legan inainte si inapoi pret de 10 elefanti), si London Bridge is falling down…(asisderea, aici schimbam miscarea de leganare, de la dreapta la stanga).

Toate aceste actiuni formeaza o mica rutina care nu sireaza mai mult de 10 minute, si pe care o repetam de 3-4 ori pe zi (când il prindem treaz si linistit). Muzica, cartonasele si alte chestii pasive nu necesita muta implicare din partea mea.

Spor la joaca!

2 Comments

  1. cu o mamica asa ca tine, sunt convinsa ca F are ce invata si se va dezvolta frumos
    pupici celor 3 copii minunati🙂

  2. Multumim mult, Antoaneta, pupici si voua❤

Leave a Reply

