O noua lectie despre timp

Va amintiti ca unul dintre scopurile noastre pana in Septembrie, când începem clasa pregatitoare, este sa invete S. sa citeasca ceasul?

Ei bine, in ultimele saptamani am lucrat cate ceva in acest sens, mai ales sub forma de joc, si nu ne-am oprit aici, ci am incercat sa recapitulam si zilele saptamanii, lunile anului si anotimpurile.

Pe acestea din urma le-am recapitulat cu ajutorul jocului superb de la Hippo Atelier, despre care v-am povestit pe larg ai demult. Sunt sigura ca vom reveni la el, de data aceasta a fost si un exercitiu de engleza (cartonasele fiind trilingve: romana, engleza si franceza):

jochipo

Citirea ceasului am recapitulat-o la bunici printr-un joc pe care S. la primit de ziua lui (multumim o tona, Luminita!). Este un joc cu carti de joc de la Editura Gama, unul pe care il doream tare mult in colectia noastra si a picat la momentul cel mai potrivit.

ceasgama

Cu ajutorul lui copilul poate face asocierea intre ceasul clasic, mecanic, si cel electronic. Pe cel electronic S. stie deja sa il citeasca, iar la cel clasic se descurca din ce in ce mai bine. Noi am jucat varianta cea mai simpla, de facut perechi intre cadranele electronice si cele mecanice.  Pe masura ce copilul creste (jocul e recomandat de la 5 ani in sus), regulile se complica (exista mai multe variante de joc- la gradul doi de dificultate sunt doua variante de joc, si exista si al treilea grad de dificultate, practic jocul se poate folosi in patru moduri diferite, in functie de cat de stapan este copilul pe notiunile de citire a ceasului).

ceasgama1

Am exploatat si cartea mare dedicata ceasului pe care o avem de multa vreme- e o carte pe care se poate scrie cu carioca, in genul seturilor “Scrie si sterge”, si mi se pare foarte utila si bine structurata. Cum S. nu prea are rabdare la activitati educative in ultima vreme, facem doar doua pagini odata, apoi revenim dupa cateva zile…

carteceas

Spor si voua la invatat!

Leave a Reply

